Database electrovliegtuigen

Vliegtuig: bouwverslag depron Citabria/Super Decathlon/Piper
-merk: zelfbouw
-type: /
-span in mm: 1750 mm
-AUW (vliegklaar, inclusief accu): 275 gram
-categorie: trainer

Motor
-merk: AXI 2208
-type: BLO/BLI/B outrunner
-kV: 1820
-gewicht motor: 45 gram
-vertraging: nope

Overig:
-regelaar (merk, type, amp): Jeti ECO 12(Amp)
-prop (merk, type, afmetingen): APC Slow Fly 8.38

Accu
merk: Flight Power
type (Lipo, NiCd, NiMh, C-waarde): Lipo 20c-30c
aantal cellen:3
capaciteit:800mAH

Power: A/B/C
A=3D kan recht omhoog

Endurance:A/B/C
B= 12 tot 20 minuten hangt af of ik volgas of normaal vlieg
 
Hoi,
Beide laatste bijdragen staan erin.
Fredrick, graag even bevestiging; span is 1750 mm (=1 meter 75), weegt 275 gram? Lijkt me dat er iets niet helemaal klopt. Aangezien de prestaties als A worden beschreven kan ik me niet voorstellen dat hij 1750mm groot is. 750mm misschien?
Verder: is het een Citabria, Super Decathlon of Piper (Cub?)? Of alledrie :)
 
Hoi,
Beide laatste bijdragen staan erin.
Skyhigh, even wegen dat apparaat. En je berekende prestaties moet je eigenlijk wel controleren (lees: een paar keer vliegen) voordat je je bijdrage doet...;)
Fredrick, graag even bevestiging; span is 1750 mm (=1 meter 75), weegt 275 gram? Lijkt me dat er iets niet helemaal klopt. Aangezien de prestaties als A worden beschreven kan ik me niet voorstellen dat hij 1750mm groot is. 750mm misschien?
Verder: is het een Citabria, Super Decathlon of Piper (Cub?)? Of alledrie :)
En de prop: 8.38? Of 8x3.8? Of...?
 
Sorry Het is 310 ong.
De span klopt 1750 mm
in zo'n axi motor zit er gewoon zoveel power ze zijn echt hun prijs waard
(je motorschotje moet stevig genoeg zijn of anders is de motor alleen weg)
Laten we het een Piper noemen ( wou het gewoon naukeurig zetten)
de prop is een APC 8x3.8
 
Oke, is gecorrigeerd.
In de zweefbase staan inmiddels 48 modellen, de "gewone jongens"blijven wel erg achter hoor. Slechts 20 kisten...dat moet toch beter kunnen :D

Kom op met die Magisters, Piper Cubs, Easystarren, en wat je maar hebt!
 
Typhoon 6/3D

Prop accu(s) A Watt V belast V onbelast
7x4,5 earonaut folder 1100 3S 10C 6,23 59,6 9,27 12,2
" 1500 3S kokam 5,47 48 10,15 12,28
" 1800 3S 10C 6,63 67,5 10,15 12,28
" 1800 3S 12C 6,89 73 10,54 12,37
8x4,5 earonaut folder 1800 3S 12C 8,8 92 10,34 12,3


Dit is statisch getest, en heb ik nog van meerdere motoren in Exel. Interese?
 
Graupner Kadet

Vliegtuig:
-merk, Graupner
-type Kadet
-spanwijdte in mm, 1600
-AUW 1680g
-categorie Trainer

Motor:
-HET-RC Typhoon 29/12/10
-type BLO (outrunner) ,
-kV 1040
-gewicht motor, 120g
-vertraging ------

Overig:
-regelaar 40A Himodel
-prop APC 10x7 electro

- accu:
merk, Hextronic
type lipo
aantal cellen 3S2P
capaciteit in mAh 4400

Voor de prestaties van de setup twee "cijfers": één voor de kracht en één voor de vliegduur.
Power:
B= ruim vermogen, stevige klim mogelijk (Toestel niet geschikt voor Acro)

Endurance (vliegduur):
A= meer dan 20 minuten per accu;

Aanvullingen, wensen, suggesties welkom.
2P accu's waren alleen nodig om het zwaartepunt te halen.
Deze setup trekt 29A met volgas. Dus 14 minuten volgas.... maar vliegtijden van 45 minuten zijn mogelijk.
 
Database: 48 elektrozwevers, 21 elektrovliegtuigen.

Staat genoteerd.
Dank!

Die motorgegevens zijn natuurlijk interessant maar past niet goed in de DB. Maar nu staan ze hier, dus als iemand er naar op zoek is....
 
Hier nog een aanvulling:
Merk": Hauck
Type: Piperle
Spanwijdte: 1074 mm
Lengte: 680 mm
Gewicht: 710 gram
Categorie: CNC Balsa, Semi schaal
Motor: Mega AC n 16/15/6
Type: BLI
Kv: ??
Gewicht: 76 gram
Reductie: Geen
Power: A
ESC: Hacker-Jeti Master 30-3P
Prop: Grapner Slimprop 20,5 x 10 (mm)
Accu: Kokam
Type: LiPo 3S1P
Capaciteit: 1500 mAh
Endurance: B
Eigenaar: N.P.S.
 
Database: 48 elektrozwevers, 22 elektrovliegtuigen.

Dank, N.P.S. Toegevoegd.
kV van je motor is 1500 :D
 
Hier nog een aanvulling:
Merk: Hauck
Type: Tiger Moth DH 82
Spanwijdte: 894 mm
Lengte: 700 mm
Gewicht: 840 gram
Categorie: CNC Balsa, Semi schaal
Motor: Speed 400 FG
Type: B
Kv: ??
Gewicht: 91 gram, incl vertraging
Reductie: 1:1.85
Power: C
ESC: Kontronik Rondo
Prop: Grapner Slimprop 20,5 x 10 (mm)
Accu: Kokam
Type: LiPo 3S1P
Capaciteit: 1500 mAh
Endurance: C
Eigenaar: N.P.S.
 
Hier nog een aanvulling:
Merk: Eigen ontwikkeling
Type: Piper Cub
Spanwijdte: 765 mm
Lengte: 570 mm
Gewicht: 251 gram
Categorie: Balsa
Motor: Speed 300 6Volt
Type: B
Kv: ??
Gewicht: 50 gram
Reductie: 1:1.85
Power: C
ESC: Jamara LiPo-Fly 14
Prop: Gunther 125x110 mm
Accu: Kokam
Type: LiPo 2S1P
Capaciteit: 720 mAh
Endurance: A
Eigenaar: N.P.S.
 
Hier nog een aanvulling:
Merk: Carl Goldberg
Type: Piper Cub J3
Spanwijdte: 1940 mm
Lengte: 1220 mm
Gewicht: 3350 gram
Categorie: Balsa
Motor: Keller 30/8 SL
Type: C
Kv: ??
Gewicht: 300 gram
Reductie: Power: C
ESC: Multiplex Regler 40
Prop: 10 x 6
Accu: Sanyo
Type: Ni-Cd 16 stuks
Capaciteit: 2400 mAh
Endurance: C
Eigenaar: N.P.S.
 
Laatst bewerkt:
Database: 48 elektrozwevers, 25 elektrovliegtuigen.

Dag NPS,
De Speed 400 van die Moth is dat een 6- of 7,2V versie? Ik neem aan de 7,2 aangezien je er 3 cellen aan hangt, vraag het toch maar even.
En die speed 300 van je Cub, is dat een Graupner motortje?
En nog maar een vraag, die Keller motor is dat een borstelmotor?
 
Laatst bewerkt:
Ben op het moment niet zo vaak op het forum maar leuk (tof, in dit deel van de wereld) om te zien dat het zo goed draait met de database. :D

Binnenkort begin ik weer te knutselen en reken erop dat alles wat maar enigzins vliegt hier gepost wordt.
(Nu nog even die kapotte Air-Aces vinden en mijn handtekening gaat weer terug naar de vorige ;) )
 
De Speed 400 in de Tiger Moth is een 6 Volt uitvoering (Graupner bestelnr. 1705.18). De Moth vliegt nu met LiPo's. In het verleden met 8 cellen AR 500. Drie LiPo cellen geven wat veel spanning, maar er zit een regelaar op en die hoeft niet vol gas. Bovendien is het een vertraagde motor, die door het hogere motortoerental wat meer spanning aan kan

De Speed 300 is een 6 Volt Graupner motortje.

De Keller is een hele oude, zal intussen meer dan 30 jaar zijn, borstelmotor, uit de tijd dat de eeste Keller en Geist motoren beschikbaar kwamen. De motor was toen een openbaring. Ondanks de leeftijd voldoet de motor nog prima.
 
Laatst bewerkt:
Genoteerd.
Mooi dat er ook inmiddels wat borstel-setups bij staan, zo heb je voor elk wat wils.
Dank u!
 
Dan nog een setup met een borstelmotor:

Merk: CHK
Type: Thermiek Star (Electro thermiekzwever)
Spanwijdte: 2300 mm
Lengte: 1080 mm
Gewicht: 1625 gram
Categorie: ARF Balsa vleugels, Epoxy romp
Motor: Robbe KE Pro 330-6
Type: B
Kv: ??
Gewicht: 289 gram
Reductie:
Power: C
ESC: Schulze MCF 43-75BO
Prop: 10,5 x 6 Aeronaut klappropeller
Accu: Sanyo
Type: Ni-Cd 8 stuks
Capaciteit: 2400 mAh
Endurance: B
Eigenaar: N.P.S.
 
Mijn Carl Coldberg Piper Cub met een gewicht van meer dam 3 kilo is geen shockflyer, zoals de tabel aangeeft maar een semi-schaalemodel!
 
Back
Top