Database electrovliegtuigen

Hoi Arjan,

Heb 6 jaar geleden een aangepaste Ampmaster gebouwd
th_SH100200.jpg

The Ampmaster - RC Groups.
Het kistje toen uitgevoerd met een borstelmotor en Nicads (Setup A)
Een paar weken geleden het e.e.a. maar eens ge-update, dus een motor zonder borstels en met Lipos (Setup B)

Onderstaande gegevens zijn misschien wel wat voor de database:

Vliegtuig:
- Aangepaste Ampmaster - zelfbouw (lijkt een beetje op een Extra 300).
Bouwwijze: Balsa - Oracover
- Spanwijdte: 1136 mm.
- Vleugeloppervlakte = 24,4 dm^2
- Categorie : Sport /Acro

Setup A:
- AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu) = 1450 gram

Motor:
-merk: Graupner Speed 600 Race 7,2 V.
-type: met koolborstels
-gewicht motor = 235 gram
-vertraging: 3:1 (Graupner FG 3:1)

Power: C

Overig:
-regelaar: Schulze Slim bec 40 A
-prop: APC 12x8 E
-accu: Sanyo RC2400 7 cellen - 2400 mAh

Endurance (vliegduur): C

Setup B:
- AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu) = 1110 gram

Motor:
-merk: Robbe Roxxy 3545-10
-type: BLO (outrunner) ,
-kV = 1150 rpm/V.
-gewicht motor = 150 gram
-vertraging: geen

Power: A
Volgas: 11000 rpm - trekkracht 1400 gram :p

Overig:
-regelaar: Robbe Roxxy BL 940-6 - max 40A
-prop: APC 10x5 E
-accu: Lipo FlightPower 3S1P - 2170 mAh

Endurance (vliegduur): C

Een fantastich initiatief die database.
Gr. Ronald
 
45 vliegtuigen, 82 zwevers

Hij staat er bij.
Dank voor het compliment :proost:
Zal wel wat verschil maken ja, je nieuwe setup.....
 
hier mijn eerste bijdrage van mijn 3 electro'tjes

Vliegtuig:
-merk, :Haikong
-type :Spitfire
-spanwijdte in mm, :1234 mm
-AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu), :1520 gr
-categorie (Shock, Scale, Trainer, Wing, Pilon, Acro.......).
Semiscale warbird en balsa bouw
Motor:
-merk en type:Kda 36-12 L
-type (B(orstel), BLI (inrunner), BLO (outrunner) , :BLO
-kV (bij borstelloos) 1000
-gewicht motor, :152 gr.
-vertraging 1:1

Power: A/B/C
A= 3D, meer dan voldoende vermogen, verticale klim en prophangen mogelijk;
B= Acro, ruim vermogen, stevige klim mogelijk
C= is goed mee te vliegen maar prestaties zijn niet overdreven.


A/B


Overig:
-regelaar (merk/type/max amp), :Turnagy 60 plush
-prop (merk, afmetingen in inch), Apc E 12*6
- accu:
merk,
type (lipo/NiMh/NiCd/....), lipo
aantal cellen (Bij Lipo: xSxP)3s2p
capaciteit in mAh:4400

Endurance (vliegduur): A/B/C
A= meer dan 20 minuten per accu;
B= 12 tot 20 minuten;
C= tot 12 minuten

:C

Gaat als de brandweer
 
piccco jonas kessler

Vliegtuig:
Jonas Kessler * Piccco
-merk: Jonas kessler (in fmt gestaan)
-type: Piccco
-spanwijdte in cm: 98Cm
-AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu): 280
-categorie:Shock/Scale/Trainer/Wing/Pilon/Acro/ anders nl: anders: kleine elektrozwever

Motor:
-merk en type: flyware microREX 220-12-1300
-type: (B(orstel), BLI (inrunner), BLO (outrunner) , buitenlopertje
-kV (bij borstelloos):
-gewicht motor: 32 gr
-vertraging : geen

Overig:
-regelaar: (merk/type/max amp), flyware Sinus 10A, max amp: 12.00
-prop: (merk, afmetingen in inch), graupner cam folding prop 6-3"

Accu:
-merk: sanyo
-type: (lipo/NiMh/NiCd/....), NiMh
-aantal cellen: (Bij Lipo: xSxP) 8 cellen
-capaciteit in mAh: 800 mah


Power:
A= 3D, meer dan voldoende vermogen, verticale klim en prophangen mogelijk;
B= Acro, ruim vermogen, stevige klim mogelijk
C= is goed mee te vliegen maar prestaties zijn niet overdreven.

antwoord B

Endurance (vliegduur):
A= meer dan 20 minuten per accu;
B= 12 tot 20 minuten;
C= tot 12 minuten

antwoord A

overigens is de piccco een erg leuk klein kistje om mee te vliegen, stijgt snel is lekker wendbaar alleen soms omdat hij maar 98cm spanw is heeft hij last van de wind.
hopelijk kunnen jullie hier iets mee!!
groetjes Rens
 
Ook die staat er bij. Dank!
Overigens is het voor zwevers qua power en endurance net wat anders, ik heb even gegokt. Als het niet klopt hoor ik het wel.
 
@PH_AJH
bedankt voor het toevoegen, hele handige database!
en goed gegokt dus klopt helemaal!!
groeten rens
 
hoi

hier ook mijn bijdrage:

Vliegtuig:
-merk:ik dacht graupner
-type:classic
-spanwijdte in mm:1400mm
-AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu):2kg
-categorie:Shock/Scale/Trainer/Wing/Pilon/Acro/ anders nl: trainer

Motor:
-merk en type:2826/04, ik dacht van himodel
-type: (B(orstel), BLI (inrunner), BLO (outrunner) ,BLO
-kV (bij borstelloos):1000
-gewicht motor:175
-vertraging :1:1

Overig:
-regelaar: (merk/type/max amp), tunigy plush 60 amp
-prop: (merk, afmetingen in inch),

Accu:
-merk:hxt
-type: (lipo/NiMh/NiCd/....), lipo
-aantal cellen: (Bij Lipo: xSxP) 4s1p
-capaciteit in mAh:2200 mah


Power:
B

Endurance (vliegduur):
Ik denk B, ik heb nog niet de tijd opgenomen.

Hier nog een foto:
full


Jan-Willem
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb mijn swift 2 ingevlogen dus moet die ook maar op de lijst:

Vliegtuig: zweefvliegtuig
-merk, swift 2
-type mscomposit
-spanwijdte in mm, 810
-AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu), 335 gram
-categorie (Wing,). EPP

Motor:
-type HiModel Brushless Outrunner 1611KV
-1611KV
-gewicht motor, 40 gram
-vertraging Geen

Overig:
-regelaar turnigy plush 10a
-prop 6*5,5 apc-e
- accu:
merk: ebay
type lipo,
aantal cellen: 3S1P
capaciteit in 1500mAh

Voor de prestaties van de setup twee "cijfers": één voor de kracht en één voor de vliegduur.
Power:
B= Acro, ruim vermogen, stevige klim mogelijk

Endurance (vliegduur):
A, ongeveer 20-25 minuten
 
weer een vliegtuig...

wederom mijn bijdrage:


Vliegtuig:
-merk, zelfbouw
-type f-22
-spanwijdte in mm, 560mm
-AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu), 200 gr
-categorie (Shock, Scale, Trainer, Wing, Pilon, Acro.......). depron shock

Motor:
-merk en type C20 brushless Outrunner 1550kv
-type (B(orstel), BLI (inrunner), BLO (outrunner) , BLO
-kV (bij borstelloos) 1550kv
-gewicht motor, 25.5
-vertraging 1:1

Power: A/B/C
A

Overig:
-regelaar (merk/type/max amp), Turnigy plush 10A
-prop (merk, afmetingen in inch), GWS 7060
- accu:
merk, Rhino
type (lipo/NiMh/NiCd/....),lipo
aantal cellen (Bij Lipo: xSxP)2s1p
capaciteit in mAh: 610 mAh

Endurance (vliegduur): A/B/C
C

ps: power swift mag naar A:p

Jan-Willem
 
Mijn bijdrage:

type's: 4S Bipe, Nasty, Tribal (vliegende vleugel KFm profiel)
allen gemaakt uit Depron 6mm.
gewicht varierend van 200 tot 400 gr

motor: voor alle: Himodel 1650 kv outrunner
gewicht 45 gr

overige: ESC Himodel 25A
RX Corona 4s computer
Lipo's varierend van 2c tot 3c 750/1500 mAh

Met deze setup vliegen de modellen (scratch build) uit de kunst en genoeg vermogen om 3D te gaan.

Greetz Ron
 
92 zwevers, 48 vliegtuigen

Jan-Willem, staat er in. Alweer met stip op 1.....

Roon, wil je de gegevens even aanleveren zoals in de eerste post van dit draadje staat? Zoals het nu is kan ik er niet zo veel mee. Alvast bedankt
 
Mijn bijdrage :

Scorpion van Heinrich

Type zwever :Vol GFK/CFK thermiek zwever
Spanwijdte 235 cm
Gewicht vliegklaar 900 gr

Motor AXI 2212/20
Regelaar Jeti Spin 22
Prop 9X6 Aeronaut Carbon
Timetic 1500 mAh 3S LiPo

Endurance = A
Power = C

V-Tail servos 2 X Robbe FS31
Flaps/rollen 4 X Robbe FS41
Ontvanger Jeti Duplex 2.4 Ghz R8


dsc01281c.jpg


dsc01282y.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hawker Seafury

Vliegtuig:
- E-flite
- Hawker Seafury
- 935 mm
- 816 gram
- Scale Foamy

Motor:
- 2x 2217/09
- type BLO
- kV 880
- 72 gr

Power: B

Regelaar= Towerpro 30 amp
Props = 10x5e standaard E-flite
Accu = Lipo
cellen = 3s1p
Mah = 2200
merk = flightmax

Endurance (vliegduur):

B

aanmerkingen

Buitengewoon stil, geen gefluit van de motor, geen trillingen, helemaal niets


Skyhigh
 
Timosha, graag type zwever, merk prop, merk accu, kwalificatie power, kwalificatie endurance erbij.

Skyhigh, graag merk motortjes. Trouwens; een Seafury met twee motoren:confused: Klopt dat wel?
 
Laatst bewerkt:
Vliegtuig:
-merk: fvk
-type : mini relax
-spanwijdte in cm, : 166
-AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu), 812gram
-categorie : Trainer, (waar schuif je anders een lichte thermiek elektro zwever onder ? )
bouwwijze :arf ,balsa vleugels met folie bespannen en gfk romp met koolstof versteviging
Motor:
-merk en type :modelcraft Bo 2828/30 BLO (outrunner) brushless,
-
-gewicht motor, 47 gram
-vertraging niet

Power: B
Overig:
-regelaar :conrad bl20 air ,20amp
-prop :camfoldingprop 9-5(23-12)
- accu:
merk, GP
type :nimh
aantal cellen :10
capaciteit in mAh :1300

Endurance (vliegduur): C(motorloop)

Relax.jpg



Mini Relax / FVK-Modell



vlieg eigenschappen als je alles volgens tekening instelt zijn zeer goed . uiterst stabiel zelfs met windkracht 4 zeer goed te vliegen . heb de flaps ingesteld naar boven ,aangezien hij blijft vliegen bij het landen .

motorloopduur is een 12 minuten ,waarvan een 9 voor effectieve klim ,welke zeer goed is met deze motor en propellor combinatie , je zit zo op een hoogte dat je denkt nou wordt ie te klein :).
met dit model pik je bijna elke thermiek wel op
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Wil je even naar het eerste bericht in dit draadje gaan en de gegevens aanleveren zoals daar gevraagd wordt? Er ontbreekt te veel om er wat mee te kunnen.
 
Back
Top