Database electrovliegtuigen

115 zwevers, 57 vliegtuigen

Hoi squid, hij staat er bij

@Matanza
Waarom is het spijtig voor mij dat die showcase er is gekomen? Ik vind het wel een leuke toevoeging of mis ik iets....?
 
Nou vooruit, op verzoek.

Multiplex Mentor
Span 163 cm
AUW ca 2,2 kg
Trainer / sleepvliegtuig Elapor

Motor Himax C4220-0510, BLO, Kv 510, 205 gram, geen vertraging
Regelaar Multicont BL-55 S-BEC
Prop 14x8
Accu Zippy 5S5000 20C

Power A
Endurance C (slepen) tot A (rondvliegen)
 
Hangaar 9
P51 mustang Blue nose
span 1650mm
auw 5450gr
"heavy warbird ";)

Motor : turnigy [FONT=&quot]SK 50-65-380
Kv 380
gewicht 430 gr
[/FONT]BLO (outrunner)

regelaar : Kforce 120a opto
prop: master airscrew classic 16/10
accu: 2x flightmax 4s 4000 mAh 20c

power A
endurance : nog niet genoeg gegegevens
 
121 zwevers, 60 vliegtuigen

Hoi,
Ik zet hem er bij. Ik neem aan dat je die accu's in serie hebt staan? (dus 8s1p)
 
Laatst bewerkt:
merk-graupner
type-Kadett
span-1600 mm
auw-1700 gr
soort-trainer

motor
merk-typhoon
type 29/12/10
kv-1040
BLO
gew 123gr
power- b

ESC - Himodel 40A
prop-12x6 apc
accu lipo-3s2800mAH 30c

endurance
n.n.b.
 
Laatst bewerkt:
127 zwevers, 66 vliegtuigen

De Easystar van JHvdK staat er nu bij en ook mijn eigen Pitts.

110403_Pitts1.jpg
 
Vliegtuig:
-merk: Multiplex
-type: Mentor
-spanwijdte in mm: 1630
-AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu): 2,08 kg
-categorie:Shock/Scale/Trainer/Wing/Pilon/Acro/ anders nl: Trainer

Motor:
-merk en type: Turnygy sk 3548 900
-type: (B(orstel), BLI (inrunner), BLO (outrunner) , BLO
-kV (bij borstelloos): 900
-gewicht motor: 171 gram
-vertraging : geen

Overig:
-regelaar: (merk/type/max amp), Turnygy 60A plush 60 A max 80A
-prop: (merk, afmetingen in inch),tgs sport 12 x6

Accu:
-merk: Turnigy
-type: (lipo/NiMh/NiCd/....), lipo
-aantal cellen: (Bij Lipo: xSxP) 3s
-capaciteit in mAh:5000


Power: C
A= 3D, meer dan voldoende vermogen, verticale klim en prophangen mogelijk;
B= Acro, ruim vermogen, stevige klim mogelijk
C= is goed mee te vliegen maar prestaties zijn niet overdreven.

Endurance (vliegduur): B
A= meer dan 20 minuten per accu;
B= 12 tot 20 minuten;
C= tot 12 minuten
 
Laatst bewerkt:
139 zwevers, 69 vliegtuigen in de database

Rman, dankuwelzeerbeleefd :-) Hij staat er bij.
 
Vliegtuig:
-merk : hobby zone
-type : firebird commander 2
-spanwijdte in mm : 1020mm
-AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu) : 480 g
-categorie (Shock, Scale, Trainer, Wing, Pilon, Acro.......) : trainer

Motor:

-merk en type : merk weet ik niet 380 Power
-type : BLO
-kV : geen idee
-gewicht motor : geen idee
-vertraging : geen idee

Power: C

Overig:
-regelaar : geen idee
-prop : geen idee
- accu: 6-cell 7.2V 900mAh Ni-MH
merk : hobby zone
type : Ni-MH
aantal cellen 6-cell
capaciteit in mAh : 900 mAh

Endurance (vliegduur): B

niet alles gevonden
sorry straks komt men A5


mvg jens
 
Laatst bewerkt:
hier van men A5 seaplane

Vliegtuig:
-merk: art-tech
-type: A5 seaplane
-spanwijdte in mm: 1090mm
-AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu): 470g
-categorie:Shock/Scale/Trainer/Wing/Pilon/Acro/ anders nl: Trainer

Motor:
-merk en type: DST-1200
-type: (B(orstel), BLI (inrunner), BLO (outrunner) , BLO
-kV (bij borstelloos): 900
-gewicht motor: dat weet ik niet
-vertraging : geen

Overig:
-regelaar: (merk/type/max amp), 20A Brushless
-prop: (merk, afmetingen in inch), ABS AT-7506(3-blades)


Accu:
-merk: art-tech
-type: (lipo/NiMh/NiCd/....), lipo
-aantal cellen: (Bij Lipo: xSxP) 3s
-capaciteit in mAh:1300


Power: C
A= 3D, meer dan voldoende vermogen, verticale klim en prophangen mogelijk;
B= Acro, ruim vermogen, stevige klim mogelijk
C= is goed mee te vliegen maar prestaties zijn niet overdreven.

Endurance (vliegduur): B
A= meer dan 20 minuten per accu;
B= 12 tot 20 minuten;
C= tot 12 minuten
 
Laatst bewerkt:
Hallo Jens,
De database heeft tot doel anderen te helpen een setup te kiezen. Als je een aantal dingen niet weet is er eigenlijk niets mee te beginnen. Dus als je wilt zorgen dat je alle gegevens hebt zet ik ze er met alle liefde in :-)
 
oke sorry voor die dingen ga nu nog even vlug kijken voor de A5 seaplane zit nu al opgesloten in men kot dus ga nu nog vlug eens alles opschrijven ent het er terug opzetten

mvg jens
 
E-FlitE Eratix 3D

Vliegtuig:
-merk: E-Flite
-type: Eratix
-spanwijdte in mm: 1370mm
-AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu): 1820g
-categorie:Shock/Scale/Trainer/Wing/Pilon/Acro/ anders nl: Acro

Motor:
-merk en type: E-Flite Power 32E
-type: (B(orstel), BLI (inrunner), BLO (outrunner) , BLO
-kV (bij borstelloos): 770
-gewicht motor: 200g
-vertraging : geen

Overig:
-regelaar: (merk/type/max amp), Castle Creations ICE 50A
-prop: (merk, afmetingen in inch), APC 13 x 6.5

Accu:
-merk: Zippy
-type: (lipo/NiMh/NiCd/....), lipo
-aantal cellen: (Bij Lipo: xSxP) 4s
-capaciteit in mAh: 3000mAh


Power: A
A= 3D, meer dan voldoende vermogen, verticale klim en prophangen mogelijk;
B= Acro, ruim vermogen, stevige klim mogelijk
C= is goed mee te vliegen maar prestaties zijn niet overdreven.

Endurance (vliegduur): C
A= meer dan 20 minuten per accu;
B= 12 tot 20 minuten;
C= tot 12 minuten
 
Vliegtuig:
-merk: Sebart
-type: AngelS30
-spanwijdte in mm: 1280mm
-AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu): 1400gr
-categorie: 3d/f3a

Motor:
-merk en type: hacker A30 14l
-type: outrunner
-kV (bij borstelloos): 800
-gewicht motor: 143
-vertraging : geen

Overig:
-regelaar: (merk/type/max amp), dymond 40amp (timing probleem)
-prop: (merk, afmetingen in inch), APC 14 x 7
Accu:
-merk: hyperion
-type: (lipo/NiMh/NiCd/....), lipo
-aantal cellen: (Bij Lipo: xSxP) 3s
-capaciteit in mAh: 2500mAh


Power: tussen a en b in. prophangen kan maar om er netjes uit te komen is eigenlijk net iets meer vermogen nodig.

A= 3D, meer dan voldoende vermogen, verticale klim en prophangen mogelijk;
B= Acro, ruim vermogen, stevige klim mogelijk
C= is goed mee te vliegen maar prestaties zijn niet overdreven.

Endurance (vliegduur): C
A= meer dan 20 minuten per accu;
B= 12 tot 20 minuten;
C= tot 12 minuten
 
Recentelijk vliegklaar gemaakt na ombouw van brandstof naar elektro:

Vliegtuig:
-Merk: Graupner
-Type: Caravelle
-Spanwijdte in mm: 1800
-AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu): ~2700 gram
-Categorie: Acro Trainer

Motor:
-Merk/Type: HiModel 4120A
-Type: BLO
-kV: 660
-Gewicht motor: 309 gram
-Vertraging: Niet van toepassing

Power: A/B/C
B= Acro, ruim vermogen, vertikale klim mogelijk, prop hangen net niet

Overig:
-Regelaar: Turnigy Plush 80A, standaard timing/settings
-Prop: Graupner G-Sonic 11x7"
-Accu: Turnigy 6S 3300mAh 25C LiPo

Endurance (vliegduur): A/B/C
C = 5 minuten non-stop vol gas, 7 à 8 minuten normaal gebruik

Servo's:
-Rolroeren: 2x BlueBird BMS621, standaard maat, 6.4kg/5V/0.13sec
-Hoogteroer: 1x BlueBird BMS621, standaard maat, 6.4kg/5V/0.13sec
-Richtingsroer: 1x BlueBird BMS621MG, standaard maat, 6.4kg/5V/0.13sec (gekoppeld op neuswiel)

BEC:
-Turnigy 3A (max. 5A) UBEC 2S-6S
 
73 vliegtuigen, 156 zwevers

Die van Wiert had ik even gemist, alles staat er nu in.
Dank u!
 
Back
Top