Database electrovliegtuigen

Funcub (heavy)

Vliegtuig:
-Merk: Multiplex
-Type: Fucub
-Spanwijdte in mm: 1400
-AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu): 1600 gram
-Categorie: Sleper, watervliegtuig, trainer, acro

Motor:
-Merk/Type: Graupner Compact 480 9,6v
-Type: BLO
-kV: 1100
-Gewicht motor: 151 gram
-Vertraging: Niet van toepassing

Power: A/B/C
B= Acro, ruim vermogen, vertikale klim mogelijk, prop hangen net niet

Opstijgen op minder dan 30% gas

Overig:
-Regelaar: Hacker Masterbasic 70, standaard timing/settings
-Prop:
-Accu: Zippy 3S 3300mAh 25C LiPo

Endurance (vliegduur): A/B/C
B = Ongeveer 15 minuten mixed mode

Servo's:
- Futuba 3250 servo's op hoogte, richting, ailerons (digital, metal gear)
- HXT900 op flaps en tow release

Opmerkingen
- Deze setup vraagt aanpassingen aan de indeling om het zwaartepunt goed to krijgen, motor is aan de zware kant voor dit model. Accu moet onder de vleugel worden geplaatst, wat schuim daar verwijderd en een plankje toegevoegd om de batterij over te laten glijden, vast te zetten met klittenband.
 
Nieuport 17-Cessna 185 Skywagon

Cessna 185 Skywagon.

Vliegtuig.
Merk: T2M (Jamara)
Hoogdekker. Scale.
Spw: 1480 mm.
Gew: 1650 g.

Motor.
Merk: Boost 25.
Type: BLO
Kv: 980
Gew: 110 g
Vert: geen.

Overig.
Regelaar: XQ 30A.
Prop: Graupner 11x7.

Accu.
Merk: RC Plus- Python Plus.
Type: lipo 3s
Cap: 2100 mAh.
Power: B
Endurance: C


Nieuport 17.

Vliegtuig.
Merk: BMI.
Type: Tweedekker. Scale.
Spw: 1524 mm.
Gew: 1900 g.

Motor.
Merk: Turnigy Aerodrive SK3.
Type: BLO.
Kv: 1000.
Gew: 141 g.
Vertr: geen.

Overig.
Regelaar: ..... 40A.
Prop: Graupner 12x6

Accu.
Merk: RC Plus Python Plus.
Type: lipo.3s.
Cap: 3300 mAh.
Power: B.
Endurance: C.
 
78 vliegtuigen, 159 zwevers

Johaver en M1traz, jullie vliegtuigen staan er bij. Bedankt!
Mijn eigen Mulriplex Gemini ook toegevoegd.
 
freedom 20

freedom 20 e-setup

model, vintage Freedom 20

merk : Carl goldberg
type : Freedom 20
spanwijdte : 1380mm
AUW : 1600 gram
cat : houtbouw trainer

motor : Turnigy NTM3548-1100
type : BLO
KV : 1100
gewicht motor :173 gram
vertraging : direct prop drive, 1:1

power : dikke B, leuke vliegsnelheid al bij 1/4 gas !

regelaar : ESC met bec, merk onbekend, 60 Amp
prop 10 x 6 top flite
accu 3S 2200 mAh lipo hardcase Fullymax 3s 1p

vliegduur : A (maar nog niet gemeten, de motor komt op max ca 30amp, dus bij 2200 mah accu vlieg je langer dan je leuk vind.)

ik heb een prima maiden flight gehad , helaas een ruige landing gemaakt en daarbij de prop gesloopt, ik ga een 10 x 5 prop proberen, kijken of de trekkracht dan wat minder idioot is. hij vliegt als een beest met deze setup !
 
Calmato Alpha Trainer

Vliegtuig:
-merk: Kyosho,
-type: Calmato Alpha Trainer
-spanwijdte in mm: 1600 mm
-AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu): 2600 g
-categorie: Trainer

Motor:
-merk en type: Turnigy Aerodrive SK3 - 4240-620kv Brushless Outrunner Motor
-type: BLO (outrunner)
-kV (bij borstelloos) 620
-gewicht motor, 194g
-vertraging 1:1 (geen dus)

Power: A/B/C
B

Overig:
-regelaar: Orion Captain 70A
-prop (merk, afmetingen in inch), APC-Electric 11x7
- accu:
merk: Zippy Compact
type (lipo/NiMh/NiCd/....), LiPo
aantal cellen (Bij Lipo: xSxP) 5S1P
capaciteit in mAh: 4200 mAh

Endurance (vliegduur): A/B/C
B

Deze setup vliegt zeer goed. Ik had een Orion 50 Class set waarvan de motor verloren gegaan is in een crash. De SK3 motor die ik nu gebruik heeft bijna identiek dezelfde specs.
Op halfgas kun je rustig op level blijven rondtoeren en kun je bij een zacht windje vluchttijden halen tot 22 minuten met marge.
Bij mixed vliegen haal je +/- 13-14 minuten.
 
Vliegtuig:
-merk: Svenson,
-type: Westerly
-spanwijdte in mm: 1500 mm
-AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu): 2100 g
-categorie: Trainer

Motor:
-merk en type: Turnigy G25 870 kV Brushless Outrunner Motor
-type: BLO (outrunner)
-kV (bij borstelloos) 870
-gewicht motor, 193g
-vertraging 1:1 (geen dus)

Power: A/B/C
B

Overig:
-regelaar: TURNIGY TRUST 55A SBEC
-prop (merk, afmetingen in inch), APC-Electric 10x5
- accu:
merk: Zippy Compact
type (lipo/NiMh/NiCd/....), LiPo
aantal cellen (Bij Lipo: xSxP) 4S1P
capaciteit in mAh: 2450 mAh

Endurance (vliegduur): A/B/C
B
 
81 vliegtuigen, 162 vliegtuigen in de database

dries en marzon, ze staan er bij. Hartelijk dank!
(met excuses dat het even geduurd heeft :-) )
 
zal ik m meteen even updaten, inmiddels 10x5 prop erop gezet, vliegt prettiger dan de 10x6, dat was wel heel erg veel power.
er staan een aantal vluchten op inmiddels, ik houd hem zo !
sterker nog, de volgende keer zou ik het weer zo doen.
 
Vliegtuig:
-merk: Eigenbouw
-type: Pitts M12
-spanwijdte in mm: 2400
-AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu): 13000gram
-categorie: Aerobatics

Motor:
-merk en type: Plettenberg Predator 30\8
-type: BLO (outrunner)
-kV (bij borstelloos) 160
-gewicht motor, 1550g
-vertraging 1:1 (geen dus)

Power: A/B/C
A

Overig:
-regelaar: Jeti Spin 200 Opto Pro
-prop (merk, afmetingen in inch), RASA klapprop 28.5x12

accu:
- merk: Zippy Flightmax
- type (lipo/NiMh/NiCd/....): LiPo
- aantal cellen (Bij Lipo: xSxP): 12S2P
- capaciteit in mAh: 5000 mAh

Endurance (vliegduur): A/B/C
C

IMG_3326.jpg


grz

Mark
 
Sinds kort begonnen met vliegen

mijn eerste vliegtuig en nog maar 1 keer gevlogen,

Vliegtuig:
-Hobbyking Bixler 2
-Glider
-1500 mm
-900 gram
-trainer, FPV platvorm, gemaakt van EPO foam

Motor:
-NTM Prop Drive 28-36 1800KV
-BLO
-1800KV
-84 gram

Power: C

Overig:
-Hobby King 30A ESC 3A UBEC
-Hobbyking 7x5E Propeller
-Rhino Lipo 2S1P 2150mAh 20C

Endurance (vliegduur):B= 12 tot 20 minuten

mijn eerste vlucht op half gas:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Samz11,
Ik kan dat vliegtuig nergens vinden. Heb je de naam wel goed? Verder heb ik zo mijn vraagtekens bij het vlieggewicht. Dat is bijna onmogelijk.
VVoor e database is het nodig dat je correcte gegevens aanlevert, anders heeft niemand er wat aan.
Als het wel klopt prima. Maar heb je een link naar je vliegtuig?

@Mark, je Pitts staat er bij - moet alleen nog even puzzelen hoe ik de file upload, ik heb een nieuwe laptop....
 
Vliegtuig:
-merk, Durafly
-type Tundra
-spanwijdte in mm, 1300
-AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu), 1300g
-categorie T (epo)

Motor:
-merk en type Turnigy Aerostar 3636
-type BLO
-kV (bij borstelloos) 950
-gewicht motor, onbekend
-vertraging 1:1

Power: B

Overig:
-regelaar Aerostar 40A
-prop Turnigy 12*6
- accu:
merk, A123
type LiFePO
aantal cellen 4S1P
capaciteit in mAh

Endurance (vliegduur): C bij zot doen, rustig aan B
 
Beste forumleden, ik heb dit topic gevonden maar de downloadlink naar de database werkt niet. Komt dit omdat het een oude topic betreft en deze niet meer is bijgehouden?
Kan iemand mij alsnog van deze database voorzien? Het zou me veel helpen bij de keuze van mijn set-up voor de Big Lift
Bij voorbaat dank.
Ron
 
Hallo Ron,

Ik wil er ook nog eens ééntje bouwen, en had toen al wat huiswerk gedaan. Mijn notities staan hieronder:

"230kv, 650 gram
Lipo: 10S 5000mAh 30C (+)
Prop: 20x10 (Fiala/Xoar)

SK3 5055
15x8 prop
2 x 4S 5000 lipo in serie dus op 8S totaal, en echt hij gaat verticaal omhoog,

of 6s lipo

SK3 6364 245 kV
Robbe Roxxy 100A HV regelaar,

6 x Futaba analoge S3010 servo's (elevator, rudder, 2 x aileron, 2 x flap) (6,5 kg/cm op 6V)

1 x Sävox SC-0251mg op sleepkoppeling (16 kg/cm op 6V)

1 x digiswitch voor voeding met aparte 2200 mAh Rx Lipo

propellor zal nog wat uitzoeken worden: ik heb nu een 19x10 ervoor liggen. Bedoeling is om eerst hem gewoon te worden op 8S, om daarna naar 10S over te schakelen als er ooit zou gesleept worden.

Dan zal de prop waarschijnlijk wel een 18x12 moeten worden, beetje meer spoed.

-edit-:

Even ter info. Die 18x12 is nergens voor nodig. De BigLift hoef je niet hard te vliegen. Ik vlieg met dezelfde motor op 10S met een 20x10 (fiala) en dat sleept super. Net iets teveel stroom dus een 19x10 is wellicht ideaal. Ik heb net nog even gekeken, maar ik draai een 18x10 ipv een 20x10 op 10S-5000mah-25c.

Lees ook eens:

http://www.modelbouwforum.nl/threads/alweer-een-big-lift.227325/page-2

Daar staat dat 18x10 is al maximum is"

Beetje rommelig misschien, maar meer info heb ik niet.

Succes in ieder geval!

:beer:




.
 
Back
Top