Database voor tekeningen.

Omdat er aardig wat tekeningen worden gevraagd lijkt het mij zinvol om een soort van database te maken in de trant van de electro setups van PH-AJH.
Zelf heb ik aardig wat tekeningen in voorraad, zonodig met bouwbeschrijving en stukslijst. Dat zijn dan in mijn geval alleen tekeningen van vliegtuigen, maar kan me voorstellen dat er tekeningen zijn van auto's, boten enz.

Zou graag willen peilen of daar belangstelling voor is en of er goede ideeën zijn om zoiets op te zetten. Alleen een naam en fabrikant is misschien niet voldoende en is er behoefte aan meer informatie.

Verder heb ik zelf weinig verstand van computers en het beheren van zo'n database. Dus deskundige hulp is welkom.

Groeten, Jan-Hein

Lijkt me een goed idee.

Voor vliegtuigen;
Naam - Vliegtuigtype - Spanwijdte - Lengte - Gewicht - Motor ( van / tot )

Voor schepen ;
Naam - Scheepstype - Lengte - Breedte - Hoogte - Diepgang - Gewicht - Schaal - Aantal motoren

Voeg eventueel de bron toe waar de tekening verkrijgbaar is. Op veel tekeningen zit waarschijnlijk een copyright claim. Dus gewoon kopiëren is vaak niet toegestaan.

Groetjes, Jos

Laatst bewerkt:
tekeningen ja, alleen we scheiden :)

Het lijkt mij een goed idee, ecter met de volgende toevoeging.

Ik denk dat er dan een aparte database moet komen voor de aparte disciplines, vliegtuigen/heli's, auto's, schepen, etc.

Anders wordt het een janboel doe erg onoverzchtelijk wordt. Als ik voor mezelf spreek, ik ben als vlieger totaal niet geinteresseerd in tekeningen van auto´s of schepen. Zou het dan ook irritant vinden om door een heel draadje met boten/tekeningen te moeten heen bladeren om de tekeningen van de vliegtuigen er uit te vissen :???:

Ik heb inmiddels een leuke verzameling links naar vliegtuigtekeningen dus als iemand een database opzet wil ik mijn bijdrage wel leveren hor :D

Grtz,
Menno

Kunnen we het niet in de huidige Linkdatabase op het forum doen? Dat ik daar cattegorien aanmaak, en dat de links daar worden geplaatst?

Robert

Robert, bedoel jij door te linken naar een .xls bestand op iemands website? Ik denk dat dat misschien net het probleem is. Ik wil dat overigens wel proberen. Met een beetje hulp aan elkaar moet dat wellicht lukken. Zal ik een opzetje maken in excel met mijn tekeningen?

Kunnen we het niet in de huidige Linkdatabase op het forum doen? Dat ik daar categorien aanmaak, en dat de links daar worden geplaatst?

Robert

Zover was ik nog niet gekomen, maar net als Jako zal ik proberen om voor mezelf alvast een opzetje te maken met mijn verzameling.
Krijg van @Ruud70 ook al een prachtige lijst van zijn tekeningen. Dat zag er alvast goed uit.
Ook het excel bestand van @Fotor ziet er prima uit. Zoiets zocht ik eigenlijk.

Er moet inderdaad een onderscheid gemaakt worden tussen vliegtuig-, auto- en boottekeningen.
Misschien is er nog een splitsing te maken voor motor- en zweefvliegtuigen. Ook eventueel een plaatje (fotootje) erbij?

En wat @Kreeft meldt over de copyrights: daar zit ook nog wat in. Het zijn wel vaak tekeningen van modellen die niet meer leverbaar zijn.

Komt er misschien toch nog een beetje orde in de vreselijke zooi op mijn bouwzolders. Weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Wat een bende zeg....

Groeten, Jan-Hein

dit moet eenvoudig te doen zijn met een mysql server van een site(bv deze van dit forum). en je zet op de startpagina een link naar deze database. waar je via een form het mogenlijk maakt om deze informatie op te vragen. iedereen kan dan naar enkele modd's zenden welke plannen hij beschikbaar heeft en deze plaatsen dit dan in de mysql server(eventueel via een beveiligd form of zo)

Back