Dawn Patrol 5 juli 2014

Heren Vliegers,

Nog even en het is zover, de zesde editie van de Dutch Dawn Patrol op de Goudse Modelvlieg Club. Vrijdag rond 13.00 uur zijn wij er klaar voor.
Op vrijdagavond kan er vrij gevlogen worden en zaterdag starten wij om 6.00 uur.

Het is mogelijk om de modellen vanaf vrijdagavond in de schuur te plaatsen (dit is op eigen risico).

Ook zijn er vrijdagavond een aantal barbecues ter beschikking voor het bereiden van zelf meegebracht vlees, wij zullen de sauzen en het brood verzorgen. Dus diegenen die vrijdagavond komen kunnen hier gebruik van maken.

Consumpties kunnen vrijdagavond en zaterdag de gehele dag verkregen worden door middel van een stempelkaart, deze kost €5,00 voor 12 stempels (1 frisdrank is 1 stempel).

Zaterdagochtend kan er van 6.00 tot 9.00 uur worden ontbeten met een gekookt of gebakken ei. Dit is wel tegen een kleine vergoeding, door middel van stempels op de stempelkaart.

Zaterdag rond 16.00 uur verzorgen de kokkies weer saté voor de deelnemers is deze gratis. Hierna kan er natuurlijk nog gevlogen worden.

De bar in het clubgebouw is vrijdagavond en zaterdag de gehele dag geopend voor koffie, thee, etc.

Groetjes Jan

Jan,
doe mij maar een broodje hamburger met gebakken uitjes(vanaf de BBQ)!

Nog even een kleine mededeling!
ALs je via Bergsehoek/bleiswijk wil komen dan gaat dat niet want deze weg is i.v.m werkzaamheden de vrijdag en het hele weekend afgesloten!

Mvgr Hans

Liebe Freunde, dear friends, lieve vrienden!
An alle, die zum Gelingen der Dutch Dawn-Patrol 2014 beigetragen haben meinen allerherzlichsten Dank!!
Auch wenn das Wetter diese Jahr nicht unseren Wünschen entsprochen hat - es waren 2 Tage mit Freunden, vielen sehr guten und interessanten Gesprächen und Vertiefen der Freundschaften.
Danke!! Bis zum nächsten Jahr!
Grüße aus Deutschland!
Tilmann

GMVC dank voor de fantastische verzorging van het jaarlijkse evenement :thumbsup:!
Alhoewel het weer niet altijd even gunstig was voor de oude bakken waren er toch de prachtige momenten op de vrijdagavond en zaterdagmorgen :D

Kleine impressie, heb helaas niet alles moois kunnen schieten

DSC_0877_zps0b14b8b0.jpg

Tilmann's GTM Fokker DVII met vertraagde ZG62, WOW!!

DSC_0879_zps5b6c322d.jpg

Onze vrienden uit Bad Langelensalsa hebben de rit van 5,5 uur gemaakt om op onze Dawn Patrol aanwezig te zijn, TOP :thumbsup:!

DSC_0883_zpsf419d3ef.jpg

Prachtige 1:3 Tiger Moth

DSC_0933_zps5f003ba8.jpg

Ook Ludo was er helemaal vanuit België, zo ook Gust
Ludo heeft vele vluchten gemaakt met zijn mooie Fokkers EIII en DVII

DSC_0910_zpse83f58f5.jpg

Ook Jacob's SE5a deed het prachtig, wat een prachtbak met de mooi lopende Laser 150

DSC_0908_zpsbbbc2c1c.jpg

DSC_0901_zpsa06058a0.jpg

Prachtig niet?

DSC_0934_zps95b6c68f.jpg

Martin was in zijn nopjes met de mooie Camel, alle schade uit het verleden is hersteld, hij heeft meerdere details aangebracht en de kist vliegt echt prachtig.

DSC_1040_zpse782e042.jpg

Close up van mijn eigen BE2e waar ik ook een 4-tal vluchten mee heb gemaakt.

Het was weer prachtig en heerlijk iedereen weer te zien en te O.H.-en, GMVC DANK!!!

Groeten, Ralf

Zaterdagochtend 06:00 stonden de mannen reeds te trappelen de lucht in te gaan...

DSC_0937_zpsbbb409f3.jpg

Windstil tot 09:00, ideale omstandigheden!

DSC_0945_zpsc494ded0.jpg

DSC_0973_zpsf6882226.jpg

DSC_0979_zpsaab7b533.jpg

DSC_0982_zpsfe98fedc.jpg

DSC_0986_zps8f891017.jpg

DSC_0992_zps89821007.jpg

DSC_1003_zps83921bee.jpg

Hans zijn prachtige RML1, fraai vliegbeeld en heerlijk soundje met 3 viertakters erop

DSC_1021_zpsdf818470.jpg

DSC_1026_zps22b3a669.jpg

De dawn zit nog op de vleugels...

DSC_1034_zpsfb291137.jpg

DSC_1028_zps52040a7b.jpg

Groeten, Ralf

.
Prachtig Ralf, bedank voor de foto`s. Het geeft een mooi beeld van het moois wat er zien is geweest! Fijn dat er ondanks het wat tegenvallende weer er lekker gevlogen is met de mooie WWI kisten. En Hans gefeliciteerd dat het gelukt is te vliegen op de Dawn Patrol met je mooie RML1. Volgend jaar hoop ik er zeker eens bij te zijn!!

Groeten, Ramses

Dank Ramses :D, je bent gemist op de meeting, volgend jaar erbij zijn hoor!

Heb helaas geen foto's van Teus zijn Fokker EIII gemaakt :(, iemand anders wel?

Hier mijn laatste batch 'gecropte' foto's:

DSC_0954_zps1990ab8e.jpg

Jan zijn Avro Tutor, vliegt altijd goed.

DSC_0957_zpscb845637.jpg

Teus zijn BUSA Pup met vertraagde ZG62, machtig geluid, goede vlieger.

DSC_0977_zps3a863c9b.jpg

Hier met de EIII van Ludo op de achtergrond.

DSC_0981_zps1b872c43.jpg

De Curtiss Jenny van Willem met de 4 cilinder O.S. Pegasus

DSC_1010_zps78de080a.jpg

DSC_0996_zpsc28fa375.jpg

En als laatste de RML1 van Hans, majestueus!

Toegift, de SE5a van Jacob

DSC_0894_zps23f473f5.jpg

Ik geniet nog na van een mooi weekend :D

Groeten, Ralf

Laatst bewerkt:
Ook ik wil iedereen bedanken voor de fijne dagen op de Dawn Patrol!
Ondanks het tegenvallende weer hebben we gelukkig op de vrijdagavond en zaterdag erg vroeg in de ochtend lekker kunnen vliegen!
Ook ik wil onze duitse en belgische vrienden bedanken voor hun bezoek aan deze Dawn Patrol!
Ralf.wat heb je weer mooie foto's gemaakt en geplaatst van deze meeting om een indruk te krijgen hoe het was aan de mensen die niet zijn geweest om er volgend jaar wel bij te zijn om dit te kunnen meemaken en voor degene die er wel waren nog te kunnen nagenieten!
Hier ook van mij kant wat foto'tjes!

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

Mvgr Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie plaatjes heren en laat er nog maar wat meer komen, foto's zijn er nooit genoeg.
Jammer dat ik de echte Dawn PatroL uurtjes hebt gemist, was pas om 9uur daar en ja was al aardig wat wind en werd alleen maar meer. Toch met de Se5a nog kunnen vliegen hoewel het met windkracht 4-5 niet echt ideaal is wel grappig om in de wind stil te hangen. Leuk om weer eens lekker bij te praten en de modellen die er waren te bekijken en er stond als altijd weer mooi spul bij. Dank heren van de GMVC voor de gastvrijheid en volgend jaar ben ik zeker weer van de partij.

Ton

Ook ik wil mijn complimenten overbrengen. Vrijdagavond was ik erbij met mijn Sopwith Pup in aanbouw. Erg goede (essentiële) tips ontvangen. Volgend jaar ben ik er " vliegend" bij.
Het was een mooie vliegavond met afnemende wind en er werd veel gevlogen. Pratend met een geïnteresseerde bij mijn static vliegtuig bleek het Alexander te zijn, voor mij bekend als Mao. En zo kan ik er nog wel meer opnoemen, mensen die je niet van gezicht kent maar wel via het forum, en mijn bouwdraadje volgen en mij van juiste adviezen voorzien, geweldig! Wat een hartelijkheid bij iedereen. Mijn avond kon niet meer stuk toen Alexander zijn Pup thuis ging ophalen. En vliegen uiteraard. Detailfoto's genomen, technische vraagstukken bij mij werden in 1 blik opgelost!
Dank aan de gastvrij organisatie. De BBQ was perfect geregeld, prachtig veld, schitterende accommodatie maar vooral leuke mensen!!! Martin, Teus, Hannesie, Alexander, Ronald, Ralf, en wie ik nog vergeet: Dank en zeker tot volgend jaar. !! Grt Michiel

Dat zijn mooie platen Hans, dank voor het plaatsen :thumbsup:!
Zijn er nog meer mensen die foto's gemaakt hebben of moeten we het hiermee doen :rolleyes:?

De Fokker DVIII (ARF model!) had er een Roto 35cc 4-takt opzitten welke werkelijk fantastisch klonk!

full

Hier een voorbeeld gevonden op joubuis:

[media=youtube]ZZ1TR6DsH90[/media]

@Michiel, was leuk je weer te zien, je Pup schiet al lekker op en wordt mooi.
Enne, super dat je Mao aangespoord hebt even met de zijne te gaan vliegen ;)

Groeten, Ralf

Laatst bewerkt door een moderator:
Krijg net van Teus een paar mooie platen door :banana: :D:

D-VII_Martin-01_zps197d2849.jpg

De uitermate sinistere Schwarzen Fokker DVII von Lt. Herr Hosenscheisser Barbier ;)

D-VII_Martin-02_zpsa5a43e40.jpg

Tof dat het gelukt is Martin deze af te krijgen juist voor onze Dawn Patrol :proost:
D8_Ronald-04_zps944dbf15.jpg

Fokker DVIII chasing BE2e, Ronald vs Ralf in hun strijd tot het bittere eind :rolleyes:

BE2eRalf-01_zps0f37ea03.jpg

Onderhand zijn jullie overvoed met de BE2e maar vond deze wel heel mooi nog :D

Iemand ook nog platen van Teus zijn EIII geschoten?

Groeten, Ralf

Liebe Freunde!

meinen Dank an alle die zum guten Gelingen der Dutch Dawn Patrol beigetragen haben. Es war trotz des Wetters sehr schön Euch alle wieder treffen zu dürfen.

Anbei ein paar Bilder:

[FONT=&quot]

DSC03345_zps97e65044.jpg
DSC03321_zps6cbd7402.jpg
[/FONT]

Laatst bewerkt:
Back