Heren,
Ik heb de romp van mijn baggermolen met een rol gedaan.
Ik moet nu de verschansing gaan kleuren.
Daar staan echter diverse steunen en zitten er touwdoorvoeren "in de weg".
Met een rol doen lukt niet en met een penseel verwacht ik een hoop narigheid door uitvallende haren.
Ik heb een bekerspuit met nozzle 0,5 en heb daar al wel normale verf mee opgebracht op andere schepen.
Op een verkopersite lees ik dat ze een nozzle aanraden van 1.2 ------1,4.
Dat gaat denk ik niet lukken met de compressor (die gaat dat niet bijhouden) en het lijkt me dat je dan beter het blik gewoon kan omgooien over de boot: dat wordt vast veel te dik.
DD lak staat er om bekend dat het heel goed vloeit, maar dat geeft op staand werk ook vreselijk snel zakkers.
Iemand ervaring met spuiten van dd lak?
info van de site:
DD Spuitverdunner is een speciale verdunner voor het DD Laksysteem wanneer dit met een luchtspuit wordt aangebracht. DD Spuitverdunner is ook geschikt als reinigingsmiddel bij het schoonmaken van spuitapparatuur die bij de verwerking van DD Lak is gebruikt.
Gebruiksaanwijzing
Voor gebruik de basislak intensief mengen met de bijbehorende verharder. Laat dit mengsel vervolgens 30 minuten voorreageren. Daarna verdunnen met DD Spuitverdunner tot een viscositeit van 18 - 20 sec. DIN cup 4. Met een nozzle opening van 1,2 - 1,4 mm en een druk van 2 - 3 bar bereikt men de beste resultaten. Draag een geschikt spuitmasker.
Wat is overigens het verschil tussen kwastverdunning en spuitverdunning?
En hoe benader je die viscositeit wanneer je geen meetapparatuur daarvoor hebt.
Ik heb de romp van mijn baggermolen met een rol gedaan.
Ik moet nu de verschansing gaan kleuren.
Daar staan echter diverse steunen en zitten er touwdoorvoeren "in de weg".
Met een rol doen lukt niet en met een penseel verwacht ik een hoop narigheid door uitvallende haren.
Ik heb een bekerspuit met nozzle 0,5 en heb daar al wel normale verf mee opgebracht op andere schepen.
Op een verkopersite lees ik dat ze een nozzle aanraden van 1.2 ------1,4.
Dat gaat denk ik niet lukken met de compressor (die gaat dat niet bijhouden) en het lijkt me dat je dan beter het blik gewoon kan omgooien over de boot: dat wordt vast veel te dik.
DD lak staat er om bekend dat het heel goed vloeit, maar dat geeft op staand werk ook vreselijk snel zakkers.
Iemand ervaring met spuiten van dd lak?
info van de site:
DD Spuitverdunner is een speciale verdunner voor het DD Laksysteem wanneer dit met een luchtspuit wordt aangebracht. DD Spuitverdunner is ook geschikt als reinigingsmiddel bij het schoonmaken van spuitapparatuur die bij de verwerking van DD Lak is gebruikt.
Gebruiksaanwijzing
Voor gebruik de basislak intensief mengen met de bijbehorende verharder. Laat dit mengsel vervolgens 30 minuten voorreageren. Daarna verdunnen met DD Spuitverdunner tot een viscositeit van 18 - 20 sec. DIN cup 4. Met een nozzle opening van 1,2 - 1,4 mm en een druk van 2 - 3 bar bereikt men de beste resultaten. Draag een geschikt spuitmasker.
Wat is overigens het verschil tussen kwastverdunning en spuitverdunning?
En hoe benader je die viscositeit wanneer je geen meetapparatuur daarvoor hebt.