De 6HV FBL conversie is een feit !!

Yo,

een paar dagen terug heb ik van Compass de FBL conversiekit binnengekregen. Deze bevat de nieuwe frames waar de servo's dichter naar de mainshaft toe geplaatst zijn en daardoor hoef je geen gebruik meer te maken van de 25mm servohevels. Ik heb de 19mm servohevels erop gezet.

RIMG2547.jpg

RIMG2549.jpg

RIMG2551.jpg

De conversie was echt "a piece of cake". Ik heb wel eens goed moeten zien hoe ik alle electronica ging monteren want ik heb de CC BEC Pro maar lees overal dat er enorm veel "failures" zijn op 12S van de CC BEC Pro. Dit risico wil ik niet lopen en heb besloten om de CC BEC Pro te voeden met een aparte 2S Lipo. Uiteindelijk heb ik de ontvanger en de CC tussen de frames geplaatst, de ontvangerlipo links en de ESC rechts. Ik dacht problemen te gaan hebben met de balans, maar na check blijkt alles ok !

Positief ook nog bij de nieuwe frames, is dat de front van het frame wat meer naar de mainshaft toe uitgesneden is waardoor de lipo's wat verder onder de canopy kunnen.

De 6HV FBL is uitgerust met een BeastX, hopelijk heb ik morgen tijd om die af te stellen en dan lekker vliegen _bb_

Hier een foto van bovenaan het oude frame en onderaan het nieuwe :

RIMG2553.jpg

En nu de rest van de pics :

RIMG2558.jpg

RIMG2563.jpg

RIMG2562.jpg

RIMG0009.jpg

RIMG0008.jpg

RIMG0004-7.jpg

RIMG0003-8.jpg

RIMG0001-8.jpg

RIMG2560.jpg

RIMG2559.jpg

RIMG0007.jpg

RIMG0006.jpg

Grtz,
Dirk

Laatst bewerkt:
Mooi hoor ! Ik kan niet wachten. Helaas is de mijne pas na de 3Dmasters af. Ik wacht nog op de vstabi v5.0.

Hoi,

zonet de maiden ervan gedaan, een maat heeft het gefilmd van zodra ik de link heb post ik die. Ik heb de manual van de BeastX klakkeloos gevolgd en de parameters voorlopig op de standaardwaarden laten staan. Werkt perfect, ik moet alleen de gain op cyclic wat gaan verhogen, maar das voor morgen of overmorgen.

Maar ik moet zeggen ik heb geen enkele ervaring met flybarless en de BeastX is gewoon poepsimpel om in te stellen. Dit vraagt naar meer ;)

Grtz,
Dirk

Back