Yo,
een paar dagen terug heb ik van Compass de FBL conversiekit binnengekregen. Deze bevat de nieuwe frames waar de servo's dichter naar de mainshaft toe geplaatst zijn en daardoor hoef je geen gebruik meer te maken van de 25mm servohevels. Ik heb de 19mm servohevels erop gezet.
De conversie was echt "a piece of cake". Ik heb wel eens goed moeten zien hoe ik alle electronica ging monteren want ik heb de CC BEC Pro maar lees overal dat er enorm veel "failures" zijn op 12S van de CC BEC Pro. Dit risico wil ik niet lopen en heb besloten om de CC BEC Pro te voeden met een aparte 2S Lipo. Uiteindelijk heb ik de ontvanger en de CC tussen de frames geplaatst, de ontvangerlipo links en de ESC rechts. Ik dacht problemen te gaan hebben met de balans, maar na check blijkt alles ok !
Positief ook nog bij de nieuwe frames, is dat de front van het frame wat meer naar de mainshaft toe uitgesneden is waardoor de lipo's wat verder onder de canopy kunnen.
De 6HV FBL is uitgerust met een BeastX, hopelijk heb ik morgen tijd om die af te stellen en dan lekker vliegen _bb_
Hier een foto van bovenaan het oude frame en onderaan het nieuwe :
En nu de rest van de pics :
Grtz,
Dirk
een paar dagen terug heb ik van Compass de FBL conversiekit binnengekregen. Deze bevat de nieuwe frames waar de servo's dichter naar de mainshaft toe geplaatst zijn en daardoor hoef je geen gebruik meer te maken van de 25mm servohevels. Ik heb de 19mm servohevels erop gezet.



De conversie was echt "a piece of cake". Ik heb wel eens goed moeten zien hoe ik alle electronica ging monteren want ik heb de CC BEC Pro maar lees overal dat er enorm veel "failures" zijn op 12S van de CC BEC Pro. Dit risico wil ik niet lopen en heb besloten om de CC BEC Pro te voeden met een aparte 2S Lipo. Uiteindelijk heb ik de ontvanger en de CC tussen de frames geplaatst, de ontvangerlipo links en de ESC rechts. Ik dacht problemen te gaan hebben met de balans, maar na check blijkt alles ok !
Positief ook nog bij de nieuwe frames, is dat de front van het frame wat meer naar de mainshaft toe uitgesneden is waardoor de lipo's wat verder onder de canopy kunnen.
De 6HV FBL is uitgerust met een BeastX, hopelijk heb ik morgen tijd om die af te stellen en dan lekker vliegen _bb_
Hier een foto van bovenaan het oude frame en onderaan het nieuwe :

En nu de rest van de pics :












Grtz,
Dirk
Laatst bewerkt: