De 7 Provinciën

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Danny tH, 16 mei 2020.

  1. Danny tH

    Danny tH

    Lid geworden:
    16 mei 2020
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Delft
    Dek is bewerkt met een goedje. Ik vind het er zelf mooi uitzien zo :)
    IMG-20210316-WA0024.jpeg

    En ben druk bezig met de spanten op de binnenverschansing.
    20210319_210830.jpg
     
    Jaques, TIMBERWOLF, Gerko511 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    ziet er inderdaad best goed uit, Net zoals het hele schip trouwens.
    vind het persoonlijk jammer dat je niet overal met de houtnerf mee geschuurd hebt.
    zou je ook de lijn van het lagergelegen dek niet doortrekken en ook de nagels nog simuleren.
    Dan lijkt het nog meer een geheel.
    Maar volg vooral je eigen idee.
     
    Gerko511 en Danny tH vinden dit leuk.
  3. Danny tH

    Danny tH

    Lid geworden:
    16 mei 2020
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Delft
    Bedankt Marc :)
    Het is inderdaad vrij duidelijk te zien dat voor en achter de roosters dwars op de dekplanken geschuurd is. Hierdoor zijn er wat diepere groefjes ontstaan :stout:. Ik zal kijken of ik dit een beetje op kan knappen :)

    En ik was inderdaad van plan om ook op dit dek de deknagels te simuleren. Maar dit wilde ik pas doen nadat ''het goedje" toegepast is omdat t spul op het ondergelegen dek de deknagels deed uitlopen.
     
    Marc w vindt dit leuk.
  4. Danny tH

    Danny tH

    Lid geworden:
    16 mei 2020
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Delft
    Vandaag de huidige naamdrager gespot in Hoek van Holland :)
    20210411_153155.jpg 20210411_153206(1).jpg
     
    walter10 en Ronk vinden dit leuk.
  5. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Die van vroeger had meer impact:)
     
    Danny tH vindt dit leuk.
  6. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.434
    Locatie:
    Helena Geertje
    Vergis je niet... De huidige behoort tot de beste fregatten ter wereld. Heeft de smart-l radar aan boord, een speciale radar die op zo'n 1000 km ballistische raketten kan opsporen. De gegevens worden verstuurd naar Amerika die ze uitschakeld. Amerika is het enige land dat ook zon radar heeft. Het schip is bewapend met harpooon antischip raketten en antivliegtuig raketten + torpedos ook heeft het een goalkeeper, een radar geleide mitrailleur die raketten die op het schip inkomen detecteert en uit de lucht schiet
     
    Peterh80, TIMBERWOLF, Danny tH en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.794
    Locatie:
    Ittervoort
    En de gemakken niet vergeten. Die kun je op de nieuwe doorspoelen, en bij koud weer vriezen je ballen er niet af. :)
     
    Peterh80, Ronk, Danny tH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    En dus ook een voetbalteam:)
     
    Peterh80 en Danny tH vinden dit leuk.
  9. Danny tH

    Danny tH

    Lid geworden:
    16 mei 2020
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Delft
    Het is weer tijd voor een korte update. De bouw gaat nog steeds niet zo heel hard, maar nog wel in de goede richting. De stuurboord fortuining en binnenverschansing is nu bijna klaar. Ik moet tot mijn spijt echter 2 dingen constateren: Ik heb tijdens het maken van de voorste poort domweg de tekening aangehouden, niet rekeninghoudend met het feit dat er nog een kanon met een breed rolpaard in moet. Waar ik nu tegenaanloop is dat de railing die langs de rand van het halfdek loopt in de weg zit om het kanon goed te plaatsen. Ik zie geen andere oplossing dan die voorste poort iets naar achteren te verplaatsen (denk aan 1 "vakje" als je kijkt naar de balusters). Dit betekent wat sloop en reparatiewerk. Vervelend, maar niet onoverkomelijk...

    Verder denk ik er nog aan om de kopse kanten van de balusters zwart te verven :p
    20210616_064634.jpg 20210616_064717.jpg 20210616_064536.jpg 20210616_064552.jpg 20210616_064735.jpg 20210616_065814.jpg

    Verder kan ik al half colcluderen dat het want voor de bezaanmast een vervelende aanloper gaat krijgen met de fortuining. Dit komt omdat mijn fortuining iets te veel naar buiten staat dan had gemoeten. Hierdoor zal er een knik in het want komen. Misschien kan ik dit een beetje bemiddelen door de rusten onder de bezaan op de kopse kant van de 2x3 lat van de huid te plaatsen ipv eronder. Dan zal hij net 1,5 mm verder naar buiten staan. Hetzelfde krijg ik bij de grote mast. Echter zal het want daar maar net tegen de railing aan staan. Hierdoor komt er hopelijk nagenoeg geen knik in het want. Ik ben hierdoor wel van plan om de jufferblokken niet in, maar tegen de rusten aan te maken. En in de lat die daar overheen komt zal ik dan groefjes maken.
     
  10. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.202
    Locatie:
    Leeuwarden
    jammer van dat poortje Danny, maar verder ziet ze er mooi uit:rofl::rofl:
     
    Jaques en Danny tH vinden dit leuk.
  11. Danny tH

    Danny tH

    Lid geworden:
    16 mei 2020
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Delft
    Dankjewel! :)

    Het begint er al op te lijken :)
    20210616_221215.jpg
     
    Jaques, Hans Groenenberg, walter10 en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.434
    Locatie:
    Helena Geertje
    Wie verzint dan ook dat er nog precies daar zo'n kanon moet
     
    Danny tH vindt dit leuk.
  13. Danny tH

    Danny tH

    Lid geworden:
    16 mei 2020
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Delft
    Zal de Admiraliteit geweest zijn :hammer:
     
    Ronk vindt dit leuk.
  14. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.579
    Locatie:
    noord-holland
    :thumbsup::thumbsup:
     
    Danny tH vindt dit leuk.
  15. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Het is ook waar ik tegen aanliep dat de fortuining te breed werd. Het is daarom raadzaam voor toekomstige bouwers te meten vanaf de doorsnede. Ook ik heb de fortuining gedeeltelijk gesloopt en hersteld. In mijn verslag had ik er al nadrukkelijk op gewezen dat het gevaar bestaat dit té breed te maken;)
     
    Danny tH en Jaques vinden dit leuk.
  16. Danny tH

    Danny tH

    Lid geworden:
    16 mei 2020
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Delft
    Jep, je had ons nog zo gewaarschuwd :hammer::stout:
     
  17. Danny tH

    Danny tH

    Lid geworden:
    16 mei 2020
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Delft
    Gisteren langsgeweest bij Kolderstok. En dit keer met de 7P om de voortgang te laten zien. 20210717_164746.jpg
    Een bezoekje aan Kolderstok is toch altijd weer iets om naar uit te kijken, en ik vond het ook mooi om mijn 7P naast het "moedermodel" te kunnen zien staan. IMG-20210717-WA0000.jpg
    Maar dit was niet de hoofdreden van mijn bezoek. We zijn namelijk niet met lege handen naar huis gegaan.
    Ik heb besloten de vloot uit te breiden met het Expeditieschip van Willem Barentsz.
    Hier zal in binnenkort dan ook een bouwverslag van starten (geen zorgen, de 7P zal hierdoor niet stil komen te vallen ;))
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 18 jul 2021
    Gerko511, Ronk, TIMBERWOLF en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Pfoe - je ziet op de foto wel goed dat het deksel van de doos van de WB wat "schade" gehad heeft met de regen die hier een tijdje geleden gevallen is....
     
  19. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    4.040
    Locatie:
    Brugge
    Hans toch, je hebt hem toch wel een notablokje ter compensatie meegegeven, hoop ik. :)
     
    Hans Groenenberg en Danny tH vinden dit leuk.
  20. Danny tH

    Danny tH

    Lid geworden:
    16 mei 2020
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Delft
    Oh verdorie, ik had nog zo mn best gedaan om die foto er niet tussen te zetten en dan gaat t toch weer mis :stout:. Heb m dr ff tussen uit geknipt:hammer:.
    Maar zonder dollen, t was alleen een beetje aan de buitenkant dat de doos wat waterschade had. Aan de binnenkant was het al niet eens zichtbaar. En met de inhoud was uiteraard niks mis!
    Er werd me terplekke wel een nieuwe doos aangeboden, maar dat vond ik niet nodig (een doos is immers ook maar een doos, en omdat ie bij mij toch nog wel meer te verduren gaat krijgen)

    Dat extra notitieblokje heb ik overigens wel gehad :koud:
     
    *Hans*, Jaques, Herby63 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina