De 7 Provinciën

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Danny tH, 16 mei 2020.

  1. Danny tH

    Danny tH

    Lid geworden:
    16 mei 2020
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Delft
    Tadaaa!
    De zwarte wash eruit gelaten en nu is ie mooi!
    Alleen bij de boeg een heel klein beetje uitgeschoten met de groene wash en te laat geweest met het uitvegen hiervan :stout: 20200722_181624.jpg 20200722_181647.jpg
     
    Marcus Botanicus, janzwart, Jaques en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.771
    Locatie:
    Dordrecht
    Dat ziet er goed "smerig" uit!
     
    Danny tH vindt dit leuk.
  3. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.748
    Locatie:
    Ittervoort
    goede kleuren gekozen. Persoonlijk zou ik hem nog heel licht schuren. Met P2000 of zo. En dan 1 richting aanhouden. alleen van voor naar achter. Daarna wat vernis erover. Is maar een suggestie.
     
    Danny tH vindt dit leuk.
  4. Mooi stukje werk geworden, kleur keuze erg goed:thumbsup:
     
    Danny tH vindt dit leuk.
  5. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.063
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Mooi gedaan die onderwaterlijn. Maar zelf zou ik dit veel later in het bouwproces gaan aanbrengen?
     
    Danny tH vindt dit leuk.
  6. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.176
    Locatie:
    Leeuwarden
    Een mooi vieze kleur geworden Danny.:rofl::rofl:
     
    Danny tH vindt dit leuk.
  7. Danny tH

    Danny tH

    Lid geworden:
    16 mei 2020
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Delft
    Goeiedag heren,
    Het is de laatste tijd akelig stil geweest op de werf.
    Ik was ivm een overleden familielid even de "mojo" kwijt.
    De afgelopen week heb ik de draad weer opgepakt en ben begonnen aan de binnenverschansing. Tot zover ben ik wel tevreden en ik zal dit spiegelen naar de stuurboordzijde. Ik wacht nog even met de toplatten totdat ik zeker weet hoe die met de dekken uit gaan komen.
    Ik heb ook mn dek verkleurd. Dit heb ik gedaan dmv de grijze wash die ik met een kwast heb uitgeveegd en daarna licht heb opgeschuurd. Ik ben voor de volgende dekken van plan de staalwol-azijn oplossing te gebruiken waarna ik de deknagels aanbreng zodat deze niet uitlopen door de oplossing. 20200828_182420.jpg 20200831_172606.jpg 20200831_172644.jpg 20200831_172743.jpg

    En nu om terug te komen op mijn overleden familielid:
    Begin dit jaar werd bij een oom van mij een al redelijk gevorderd stadium van ALS geconstateerd.
    Nu is het zo dat deze oom mijn meest enthousiaste volger was als het om mn modelbouw-avonturen ging. En vooral met de 7P zei hij constant hoe mooi hij het vond.
    Met dit in gedachten heb ik hem enige tijd voor zijn overlijden gezegd dat ik de 7 Provinciën aan hem op zou dragen.
    Dit zou ik doen dmv een plaatje met zijn naam, geboorte- en (toen nog toekomstige) sterfdatum.
    Toen de zwarte dag uiteindelijk daar was, heb ik het plaatje aan boord geplaatst en een zwarte vlag in de vlaggenmast gehesen.
    Deze vlag zal 1 jaar en 6 weken blijven hangen (heb op het internet gelezen dat er een (oud) gebruik in de binnenvaart is die dit voorschrijft bij een groot verlies. 20200831_172705.jpg 20200831_172730.jpg
     
  8. Montgomery

    Montgomery

    Lid geworden:
    10 jan 2020
    Berichten:
    376
    Locatie:
    Nederland
    Al is 'leuk' hier niet gepast, mooi gebaar!
     
    Danny tH vindt dit leuk.
  9. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.771
    Locatie:
    Dordrecht
    Chapeau Danny! Voor je actie en voor het schip. Je oom was trots op je - zo kan ik me voorstellen!
     
    Danny tH vindt dit leuk.
  10. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.748
    Locatie:
    Ittervoort
    Mooi gebaar Danny.... Wordt er stil van. heel veel sterkte voor jou en familie
     
    Danny tH vindt dit leuk.
  11. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.063
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Zeker een mooi gebaar... En ook een grote motivatie om er mee door te gaan zodat er ergens iemand trots toekijkt.
     
    Danny tH vindt dit leuk.
  12. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.063
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Maarre.. je dek heeft zo een mooi kleurtje gekregen zo.
     
    Danny tH vindt dit leuk.
  13. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.718
    Locatie:
    Tilburg
    Nou Danny, daar word je toch ff stil van.. wat een kl... ziekte is dat toch, maar zoals Hans al schreef zal je Oom bij dit project altijd in je nabijheid verblijven, wat voor jou weer tot een extra motivatie zal lijden.....
    Sterkte voor jullie allemaal....
     
    Danny tH vindt dit leuk.
  14. Heinrich

    Heinrich

    Lid geworden:
    26 jan 2020
    Berichten:
    2.382
    Locatie:
    China
    Dit is n besondere mooi gebaar, Danny en ek het groot respek daarvoor. Soos @Hans Groenenberg se: Dit is n groot motivering vir jou.
     
    Danny tH vindt dit leuk.
  15. Danny tH

    Danny tH

    Lid geworden:
    16 mei 2020
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Delft
    Bedankt voor de fijne woorden heren!

    Mn oom zei dat hij het een grote eer vond dat ik de 7P aan hem op gedragen heb. Hoewel hij de 7P niet meer zal kunnen zien wanneer deze voltooid is, ben ik blij dat hij hem in zn huidige staat heeft kunnen gezien. Dit is tevens de reden dat ik er een tijd geleden over nagedacht heb om volledige spiegelversiering vroegtijdig te plaatsen, hier heb ik uiteindelijk van afgezien en maar een (flink) deel geplaatst.

    Verder kan ik er niet veel meer over zeggen dan dat dit alles er inderdaad toe doet dat ik nu nog gemotiveerder ben om er een waar kunstwerkje van te maken.

    Dit brengt mij op de volgende kleine update:
    Ik ben aan het knutselen geslagen voor de zijtalie (linker en rechter blok) en het broekingtouw (haakje in het midden) voor de kanonnen. 20200901_183451.jpg 20200901_170402.jpg 20200901_184855.jpg
     
  16. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.748
    Locatie:
    Ittervoort
    Er zijn blokken van 2 mm te krijgen bij Kolderstok. Die komen meer is verhouding. Wordt dan wel meer een friemelkarwei
     
    Danny tH vindt dit leuk.
  17. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.176
    Locatie:
    Leeuwarden
    Danny, allereerst gecondoleerd met het verlies van je oom, maar heel bijzonder hoe je dit verder oppakt, veel succes met de verdere bouw
     
    Danny tH vindt dit leuk.
  18. Hoosterw

    Hoosterw

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    2.920
    Locatie:
    Nuenen
    Ik sluit me aan bij de overige Commentaren. Sterkte in deze moeilijke periode.
     
    Herby63 en Danny tH vinden dit leuk.
  19. CXello

    CXello

    Lid geworden:
    4 okt 2018
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Purmerend
    Sterkte de komende periode.
     
    Danny tH vindt dit leuk.
  20. Danny, allereerst gecondoleerd met het verlies van jou oom. Een bijzonder mooi gebaar, om het schip aan hem op te dragen.
    Ik ken “ALS” en ik weet wat je de afgelopen periode hebt moeten doorstaan,
    Daarom wens ik jou en de familie heel veel sterkte toe.
     
    Danny tH vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina