De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

Eens in de 20 keer word zelfs aanbevolen om hem lager dan 8% leegtetrekken...(manual phantom2 accu)

Klopt inderdaad.
Volgens de manual mag je zelfs door gaan tot deze afschakelt.
Blijkbaar is de accu beveiligd dat deze niet te laag in spanning kan worden
Heet niet voor niets : intelligent flight battery

Laatst bewerkt:
Mijn phantom blijft dus bij alle drie accus bij <2 % nog vliegen.
Daarom vind ik het raar dat een Inspire bij 20 % accu uit de lucht valt !!!!!!!!!!!!!!!!!!

zie hier het bewijs : http://youtu.be/3bAL0pKWwPw
Buitentemperatuur 6 graden

zie rechtsboven op het videobeeld het accu percentage.

Ben benieuwd naar het commentaar van BLIKVANBOVEN

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd naar het commentaar van BLIKVANBOVEN

Inspire-5BFT.JPG

Vandaag... 5 BFT bij 9,5 graden Celsius.
Even de nieuwe FW gaan testen buiten.

In 1 woord:
SUPER!!!

Ik ben er helemaal ondersteboven van ;)

Oorspronkelijk geplaatst door : Blikvanboven

2) we hebben met koude te maken met natuurwetten. Bij normale temperaturen dien je bij 30% level terug te gaan en te landen. De natuurwet is dat als het koud is een accu minder goed presteert, kies je er dan voor om als Piloot ZELFS NA DE 30% WARNING door te vliegen onder deze omstandigheden dan is ook dit een Pilot Error...

graag commentaar naar aanleiding van deze video met accu op 2 % en de drone vliegt nog steeds : http://youtu.be/3bAL0pKWwPw

Oorspronkelijk geplaatst door : Blikvanboven

2) we hebben met koude te maken met natuurwetten. Bij normale temperaturen dien je bij 30% level terug te gaan en te landen. De natuurwet is dat als het koud is een accu minder goed presteert, kies je er dan voor om als Piloot ZELFS NA DE 30% WARNING door te vliegen onder deze omstandigheden dan is ook dit een Pilot Error...

graag commentaar naar aanleiding van deze video met accu op 2 % en de drone vliegt nog steeds : http://youtu.be/3bAL0pKWwPw

Ik denk dat de osd in je filmpje aangeeft dat er nog 2% over is na de 78% die je al verbruikt hebt ;)...of heb je het nog nagemeten toen je geland was?..
Mooie machine Norbert..ik zou hem het liefst nooit in het echt willen zien! anders wil ik hem namelijk ook hebben :D

Laatst bewerkt:
@Goser
Ai wat jammer.... wilde je net uitnodigen om een keertje mee te gaan ;)

De machine is nog mooier dan hij op de foto's lijkt. Wat een welkome maar bovenal complete aanvulling op de S1000 is dit zeg. Binnen 5 min ben je in de lucht en maak je met gemak de mooiste beelden.... helemaal TOP!

Ah, oké, ik zat te zoeken naar een woord met flight en dan een w, maar daar kwam ik zo niet op, en dat klopt dus wel :)

Ik las dat je niet meer bij landgrenzen mag vliegen, hoe precies gaat dat?
Want als je bijvoorbeeld een kilometer bij Duitsland weg woont, kun je dan nog gewoon vliegen, of zal hij dan in de failsafe oid schieten?

Mooie foto, veel vliegplezier nog!

FW staat voor FirmWare...

FW komt, (samen met je opmerkingen over; 40 tal klanten, je natuurwetten :D en je consumentenrecht) uit je dikke duim.:rolleyes::rolleyes:

Google maar een FW binnen rcgroups: 0 (firmware) resultaten.
Een eigenschap van een Lithium-ion-polymeer-accu noem je geen natuurwet. En bij een intelligente accu wordt rekening gehouden met die eigenschappen, zo bevestigde ook DJI.
De rest had ik al duidelijk gemaakt, je ontwijkende antwoorden (of voorstellen) , persoonlijke aanval en je commerciële belangen (DJI-Store) zijn een beetje doorzichtig. Ik neem je niet meer serieus.

Laatst bewerkt:
Ter info: ik heb een schikking getroffen met DJI (omwille van energie, proceskosten en tijd). Mijn inspire 1 wordt nu voor €650,- gerepareerd.

Heb vanochtend eens op You Tube deze zoekfunctie gebruikt: DJI Inspire crash.
Holey Smoke......er zijn ondertussen al flink wat Inspires gecrasht.
Door verschillende oorzaken wel te verstaan.
Viel me zwaar tegen hoeveel er staan op You Tube die crashen al dan niet door technisch falen of domme stuurfout van de piloot.
Crashen met zo'n Inspire moet flink zeer doen voor het ego en voor de portemonee
Ik hou het voorlopig maar bij mijn speelgoed drones.ha ha ha ha

Heb vanochtend eens op You Tube deze zoekfunctie gebruikt: DJI Inspire crash.
Holey Smoke......er zijn ondertussen al flink wat Inspires gecrasht.
Door verschillende oorzaken wel te verstaan.
Viel me zwaar tegen hoeveel er staan op You Tube die crashen al dan niet door technisch falen of domme stuurfout van de piloot.
Crashen met zo'n Inspire moet flink zeer doen voor het ego en voor de portemonee
Ik hou het voorlopig maar bij mijn speelgoed drones.ha ha ha ha

Ik vermoed, net als blik en vinnygogo, dat het ontzettend mee valt op het aantal verkochte machines.
Wij op dit forum weten allemaal dat het ooit een keertje misgaat. Hoe geavanceerd, hoe perfect, hoe gecontroleerd en hoe nieuw ook, ze gaan allemaal wel een keertje naar beneden.
Deal with it, en zoals we dit keer ook zien heeft van Heijningen er ook mee gedeald. Hopelijk heeft hij een tevreden gevoel, dji zal er niets van vernemen.

Ik denk ook dat je de helft van die crashes al mag uitvinken door pilot error.

Ofwel hebben ze het kompas niet gekalibreerd, ofwel de IMU niet, tablet niet op vliegtuigmodus staan en de antennes verkeerd gezet....

Er zijn veel mensen die volgens mij dat ding kopen als gadget, het uit de doos halen, de batterij erin duwen en hem opstarten. Als je heel veel geld hebt dan ga je nonchalant om met zulke dingen en heb je meestal geen zin in al die pre-flight checklists.

Op youtube zijn er volgens mij minder dan 50 fails te vinden, en als je dat vergelijkt met laat ons zeggen 15.000 verkochte units dan lijkt mij het percentage dat faalt vrij klein te zijn (0.33%)

Back