de "banckert" van BILLING BOATS

• Topicstarter Topicstarter jacco1992
  • Startdatum Startdatum
zoiets? en dan met de standaard schroef of een zn groot mogelijke die net in de staalbuis past? en gewoon plastic of messing? (is eerste boot dus weet nog niet zoveel :confused:)

ik ga als ik weer terug kom wel even het motor gedeelte erin zetten dan kan het dek erop gezet worden dan hoef ik daar niet meer bij dat scheelt dan wel weer :)

groetjes,
Jacco

haha, het standaart schroefje is niet echt alles (geloof ik)
heel heel slecht achteruit draaien, en langszaam op gang komen,
en het standaart schroefje zit toch al goed in de straalbuis? hoeveel mm is dat schroefje ook alweer? ik zou dan een messing schroefje kopen
gr. Jeroen

die schroef is ongeveer 4 cm doorsnee kan het niet helemaal goed meten. en de straal buis is 4,5 cm

die ziet er mooi uit en niet heel duur dus ik denk dat ik die erin ga zetten :)
ik vind die messing schroeven ook veel mooier dan die plastic dingen...

bedankt voor alle hulp,
Jacco

ik heb die speed 500 motoren in me vrachtschip staan en een messing schroef van 40 in een straalbuis en na een uur intensief draaien wordt het wel een beetje behoorlijk warm, mja je draait niet constant vollaan, tenminste ik niet. en wellicht is een vrachtschip ook wel anders maar uiteindelijk is het wel dezelfde apparatuur.

Ikzelf ben niet zo'n fan van plastic schroeven, messing is veel steviger. Bij mij gaan de randen van de plastic schroeven nog wel eens kapot op me dolly en dan doet ie het direct al een stuk minder.
maar dat is wat je fijn vindt.

ja heb ik ook al over na zitten denken, maar zit er nog meer aan te denken aan de 600 die zouden krachtiger zijn, snelheid (toeren) heb ik niet nodig maar iets meer kracht erin mag wel. Dat lukt ook wel met vertragen maar dan moet ik eens kijken hoe ik dat ga doen aangezien alles al ingebouwd zit.

Met tandriem en dan verschillende groottes wielen zou je het wel kunnen vertragen maar dan wordt er zo aan een kant van je as getrokken, lijkt mij ook niet alles ook al is die kogelgelagerd.

ik denk wel dat het goed te krijgen is met tandriemen, gewoon zo versteviggen dat het niet meer beweegt, maar in de Banckert lijkt me dit geen goed idee

neej idd,

daar is het ook niet nodig om het te vertragen,

In mijn schip zit me as wel vast genoeg moet dan denk ik wel het uitstekende deel inkorten om kromtrekken te voorkomen.

Maar even over de banckerd en zijn evt motor,
speed 500 is goed maar hij heeft veel toeren en relatief gezien weinig kracht. Maar in je sleepboot zou het zeker goed kunnen.

als ik dan die 500 neem en die vertraag dan moet dat toch wel goed zijn of niet?
bijv 2:1 of 3:1 (dit schrijf ik goed toch? :p)

ja geloof het wel, maar volgens mij hoef je hem niet te vertragen
dit was alleen voor het binnenvaartschip, dat lijkt mij wel effe anders
gr. Jeroen

Hallo Jacco,

Kijk ook eens naar deze motor:
Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
Kost iets meer, maar voldoet aan vele wensen :)

Je hoeft er nu geen grote accu in te leggen !
Een goede 7,2V (race)accu-pack voldoet al prima.

Verder kan deze motor direct op je schroefas worden gezet, middels een koppeling uiteraard.
Qua toerental zit het wel goed volgens mij.

Deze motoren zijn meer op torqeu(kracht) gebaseerd en zullen daardoor minder snel stroom gaan vreten.

Succes met de verdere bouw van dit mooie model.

Gem. stroomverbruik: 2.4 A
Afgiftevermogen: 32 W
Max. draaimoment: 150 N mm
Efficiëntie: 82 %
Onbelast toerental: 6700 omw/min
Nominalespanning: 7,2 V/=
Voedingsspanning: 4,8 - 12 V/=
Gewicht: 180 g

dat gemiddelde stroom verbruik is neem ik aan per uur?
dus als ik dan een accu van 2200mA heb kan ik max 1 uur varen toch?

Groeten,
Jacco

Hoi Jacco,

Als je die accu puur voor de motor gebruikt wel inderdaad, anders zal het iets minder zijn.
Meestal wordt de ontvanger en de stuurservo ook via de motor-regelaar gevoed (5V BEC voeding)

Er zijn 7,2V accu's te verkrijgen met meer dan 4000mAh.
Edit: O.a. hier: http://www.vapextech.nl/accupacks.htm

Laatst bewerkt:
ik heb liever toch iets meer vaartijd, dus dan een kleine loodaccu? ik heb geen idee hoeveel gewicht hij aan kan dus moet dat ook maar eens een keer gaan uitzoeken. een paar kleine accu's ernaast kan toch ook wel voor ontvanger en servo's of is dat niet handig?

Voedingsspanning: 4,8 - 12 V/=
dan moet er toch een accu in van 12 volt en geen 7,2V zoals er bij staat..?

ik heb gisteravond en vanochtend weer wat gebouwd en het dek ziet er nu zo uit: (niet alles zit nog vast anders is het zo moeilijk verven ;))
image_sb_13.jpg

groeten,
Jacco

Laatst bewerkt door een moderator:
4,8 - 12v betekent dat je minimaal 4,8v moet hebben en maximaal 12v, dus 7,2 mag ook
maar met 12 volt is de motor het sterkst
gr. Jeroen

Laatst bewerkt:
dus een 12 volt lood accu is dus het beste? 6 volt lood accu lijkt me iets aan de lage kant of valt dat wel mee? of natuurlijk een accu pack maar die gaan wat snel leeg dus heb toch liever een loodaccu.

Back