Hoi,
Ik ga me d'r ook even in mengen.
O?? Heeft u daarvoor toestemming (in drievoud, dun op dik neer met kroontjespen graag!) gevraagd aan ons charismatisch leider Jan?
Nee zeker. Dat dacht ik al. Anders had u uw bericht niet geopend met een obligaat "Hoi". Gevolgd door een komma en vervolgens een hoofdletter. Ik verwacht meer van iemand van mijn generatie, maar dat terzijde.
helimax zei:
Het gaat over een "Berg" die "van ons" zou zijn.... Nou, er is maar een berg alhier in Nederland en dat is de Kauberg in het verre Limburg. Zeg nou niet "dat is geen berg" want dan wil ik degene die dat zegt wel eens met de fiets tegen die berg( 14% dus) zien oprijden.
Waar leest u dat "De Modelbouwberg" in Nederland is gelegen? Graag even exact het postnummer dankuwelalstublieft.
Het feit dat Limburg aan Nederland zou toebehoren is weliswaar historisch correct, maar wij zien dat liever niet op schrift. Dat ligt sinds de opkomst van een licht geblondeerde politieke lawaaipapagaai uit Venlo nogal gevoelig.
Vervolgens graag even de atlas pakken en de Cauberg opzoeken. Ziet u wat ik bedoel? Cauberg. Met de C van Charlie. Of heeft u toevallig een kauwtje gevat? Ja, ik bedoel een kauwtje, die onechte neef van de hollandse kraai.
En alleen een absolute masochist gaat de Cauberg opfietsen. Een potentiële zelfmoordenaar alleen maar af. Met uw kennis van deze berg schaart u zich dus onder een van deze twee categorieën. Geen fijne, noch betrouwbare gesprekspartners.
helimax zei:
Voor de rest zie ik ik een hoop praat over het figuurlijke "leutelhuis", zeer vermakelijk...
Oh? Zo vermakelijk vinden de meesten hier op de Berg het Leutel
PALEIS niet. Zeker niet na het ophalen van hun voertuig.
Leutelhuis... U kunt op een makkelijker wijze gillende ruzie met MP krijgen.
Ik zal u de rest van mijn commentaar op uw verhaal besparen.
Een paar tips:
a) U stelt zichzelf netjes voor bij Jan. (Tijdens diensturen en na een geboorte: tafel 4 Wok Inn. Buiten deze tijden: 1e verdieping boven de Wok Inn, daar waar de kluis staat)
Als u niets voorstelt, wordt tip a al een moeilijke, maar daar kunnen wij niets aan doen.
b) Als Jan u gunstig gezind is, loopt u kans om hier wat rond te kijken. Vooral uzelf niet te snel profileren, want dan wordt u binnen no time onbarmhartig onder de groene zoden geschoffeld. Daarbij vergeleken is het CE-draadje een dameskransje.
c) Leest u zich bijzonder goed in. Niet alleen deze luttele pagina's, maar ook deel 1 van het Berg-epos: "De Berg in van mij!" De eerste 20 bladzijden krijgt u cadeau; onbelangrijk geneuzel over manieren hoe men elkaar z.s.m. koud maakt.
d) Zorg voor voldoende incasseringsvermogen. Bij gebrek hieraan bent u bij voorbaat kansloos.
e) Ga niet beginnen over *rca's of *lifanten want ook dan is uw verblijf hier van korte duur.
Succes.