De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geloof ons nou maar, als bij Burpmans de remmen los gaan maken de situatie en locatie niets uit. Je wil er gewoon niet bij zijn!

Vluchten.gif
Nou met rem erop, is het al een uitdaging!

Nog drie dagen voor vertrek naar Noorwegen, ik heb slechts één tentstok en die is ingepakt. Voor de rest een checklistje, oh zo handig. Wel een gedoe om de versnaperingen te camoufleren, schijnt een ding daar te zijn.

Wel een gedoe om de versnaperingen te camoufleren, schijnt een ding daar te zijn.
Voor elk probleem is een oplossing.
Stel je neemt 20 liter van je favoriete drankje mee, waarvan het alcohol percentage max 60% mag zijn.
Je mag maximaal 1 liter van dat spul de grens over mee nemen.
Dus in dit geval neem je 20 liter flessen gevuld met je favoriete drankje mee.

Als je nu vlak bij de grens bent (ik ga er gemakshalve vanuit dat je met de voiteur gaat).
Zet je 19 flessen in het land wat je gaat verlaten.
En rijd met 1 fles in de voiteur over de grens.
Daar aan de andere kant aangekomen, stap je uit en wandelt met paspoort of ID in de hand ff terug naar het land waar je net vandaan komt.
En pikt daar één fles op en tippelt met die fles naar de voiteur die je zojuist hebt verlaten.
Dit herhaal je dan nog zo'n 18 keer en voila, de 20 losse liter flessen staan weer in de voiteur.
En je hebt niet meer dan 1 liter per grens overschrijding geïmporteerd.

Nu zit er wel een haak en een oog aan deze constructie, het is niet toegestaan om alcoholhoudende drank onbeheerd op de openbare weg te parkeren, dus je moet hierbij altijd met minimaal 2 zijn.
Wat dan weer in houd dat je niet 20 maar 40 liter mee moet nemen.

Nog een fijne vakantie,

In theorie aardig, echter ik kom aan per boot, dat pendelen 20x is een beetje te veel moeite en kosten, nee creatieve oplossingen, uiterst geheim natuurlijk, en als laatste redmiddel verstoppen in een gesloten tas met een paar van mijn gedragen sokken, maar dat is best wreed eigenlijk. Bovendien ik ben Erwin niet die heen en weer blijft rijden.

......nee creatieve oplossingen............

Net als coke-smokkelaars, gewoon in je eigen lijf verstoppen. Komen ze nooit achter. Hoewel, 20 liter is natuurlijk aardig wat.

Of Roel vragen om wat camouflage technieken. Ik wil wedden, dat-ie een fles whisky er uit kan laten zien als een theepot. Misschien, dat ze je wat vreemd aankijken als je 20 theepotten mee het land in neemt, maar je kunt natuurlijk zeggen dat je ze regelmatig breekt, kwijtraakt of vergeet en dus graag wat reserve hebt.

Of je gaat aan boord zitten vissen. Hengeltje uitgooien en 20 flessen whisky aan je haakje frotten. Je kunt wel aan Raf of Lex Verkuijl vragen hoe je flessen horizontaal zwevend net onder de waterlijn kunt laten dobberen. Ze beweren altijd wel, dat ze met duikboten bezig zijn, maar daaraan heb ik zo mijn twijfels.

Of je laat ze met Swiss Air opsturen. Net zoals ze bij HobbyKing doen met je rc spulletjes. Vanuit HongKong duurt het hooguit 3 dagen voordat je het hier hebt, dus als je het van hier naar Noorwegen stuurt zijn ze er al voordat jij van boord stapt. Uiteraard wel op de verpakking laten zetten: 'gift'. Of misschien nog beter: 'free copy'. Die Noren zijn er altijd hartstikke trots op, dat ze Engels kunnen lezen, dus als ze elkaar kunnen vertellen dat het een cadeautje is, kijken ze nergens meer naar.

Optie:
Camoufleer die flessen onder evenveel theemutsen. Mutsen zat, ook in Noorwegen, dus dat mag geen probleem zijn. Jij moet sowieso dan afstand houden, want de combi Maarten - muts is natuurlijk zo ongeloofwaardig dat zelf een willekeurige Noorse douanier daar niet in stinkt.

De optie "opsturen" die Jan hierboven oppert is ook wel aardig:
Zoals je wellicht weet wordt voor de mens gevaarlijke stof aangeduid als "gif". Vroeger schreven we dat als "gift", en volgens het Groene Boekje is dat nog steeds geoorloofd.
Dus als je er "gift" opzet, spreek je voor de verandering eens de waarheid.
Tenslotte is dat bocht wat jij tot je neemt inderdaad vergif.

Nog een ideetje voor de versnaperingen: hang een vaatje om de nek van Bowie. Als ze vragen stellen beweer je, dat het een MBF Sint Bernard is. Dit is een speciaal soort, dat regelmatig in actie moet komen en dus altijd paraat moet zijn.

Sint-Bernard.be_.jpg

Wat heb je eigenlijk in Noorwegen te zoeken? Je woont het jaar rond op een camping, dus ik neem aan, dat je daar nu een burgerlijk rijtjeshuis hebt gehuurd?

Wel een beetje oppassen als je een fjord hebt bezocht. Ze zijn als regel nogal steil en hebben niet allemaal hekjes. Over dat 'eat' maken we ons daarbij trouwens geen zorgen, wel over dat &.

LogoHQ-Fjord-copy.png

Burpmans is natuurlijk in geen velden, wegen of op wateren te vinden.
Maar hij kan natuurlijk ff met het bootje een vaatje alcoholhoudend vocht komen brengen in één van de vele fjorden.
Of in meerdere fjorden, altijd handig een extra voorraadje.

Nieuwsgierig om wat! Dat je de bron van mijn voortreffelijke woordkeuze wilt weten?
Dat is en zal voor jou altijd een groot geheim blijven.

Puf, ga gewoon als priester en neem een jerrycan van 20 liter wijwater mee.
Als ze vragen gaan stellen zeg je gewoon dat er jenever in zit.

Ze houden wel van grapjes, die noren.

Nuttige woorden om te kennen:

Ja = Ja
Nee = Nei
Dank je wel = Takk

Ziekenhuis = Sykehus
Ambulance = Legevakt
Brandweer = Brannvesenet
Politie = Politi

Eten = Mat
Drinken = Drikke
Alcohol = Alkohol