Denk jij nou echt, dat de Inuit binnenshuis of liever gezegd binnen-iglo's(*) met een dikke mantel, gemaakt van óf zeehonden- óf zeeleeuwen- of ijsberenbont rondlopen? Daggutnie(t), hè? Hoe dacht jij anders, dat er kleine Inuitjes gemaakt kunnen worden? Ooievaars zijn natuurlijk wel zo verstandig, dat zij koude streken mijden, dus daarvan moeten ze het niet hebben.
V.w.b. jouw optie 2: mijn elektronicalab is aangesloten op de cv van het woonhuis. Daartoe is er een radiator geplaatst met een flinke overcapaciteit. Nu is het echter zo, dat de thermostaat in de woonkamer(**) is gemonteerd en dat diezelfde woonkamer naar het zuiden is gericht. Je begrijpt dus al wat er gebeurt als de zon schijnt.......inderdaad, dan zit ik kou te lijden. Uiteraard heb ik een elektrisch kacheltje om bij te warmen, maar mijn duifje doet het verzendingsklaar maken van de reparaties op labtafel 2 en zet natuurlijk de buitendeur open als ze het te warm vindt. Enne nee, ik ga in mijn lab niet zitten werken in een dikke mantel, gemaakt van óf zeehonden- óf zeeleeuwen- of ijsberenbont.
* Voor de Brabanders onder ons: een iglo's is een huuske, gemaakt van ijs. Je weet wel, dat spul wat je in blokjes in je cola doet.
**Uiteraard wordt hier de woonkamer van het woonhuis bedoeld. Mijn lab heeft geen woonkamer. Daar wordt per slot van rekening gewerkt, niet gerelaxed.