De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, dat vind ik dus best wel tegen vallen.... (at jullie daar beregoed in zijn...).

Ik moet jullie nota bene de hele bende bijna voorgekauwd in handen geven....

Weer dat prikkelbare...Het zit je wel hoog, hè? Enne, dat voorkauwen was zeker met een stukkie kip? De steak was toen namelijk al op.

Zo, steak dat maar in een donker gaatje.

Dat stukkie gekookte kip was speciaal voor jou, zodat je ook zonder je kunstgebitje kon kauwen....

Verder heb je maar rare ideeën over wat je met een Steak zou moeten doen.... Zeg je dat ook tegen je duifje als ze weer eens achter het fornuis heeft staan zwoegen?

Nou, dat vind ik dus best wel tegen vallen.... (at jullie daar beregoed in zijn...).
"Wat je vindt, moet je bij de pliesie brengen" zei mijn moeder altijd.

Brutus zei:
Ik moet jullie nota bene de hele bende bijna voorgekauwd in handen geven....
Ja, daaaag.... wat jij voorgekauwd hebt, mag je lekker zelf houden. Ook "bende".
Dat klinkt ongeveer hetzelfde als "spul", dus dat komt egnie in mijn handen.

Het is vandaag dinsdag in een oneven week, dus vanavond staat er bij ons witlofstamppot op het menu.
Aardappeltjes, stukkies witlof, paprika, spek en kaas bij elkaar in een snelkookpan; een minuutje of 7 laten koken.
Verse braadworst erbij met vette jus... en een puddinkje als toetje... jummiejummiejummie....

Witlof...... naar “spul”

De visboer staat er vandaag, dus keuze is simpel. Zal wel een zalmschotel worden oid. Bowie is net geopereerd aan zijn kruisbanden of beter waar de kruisbanden ooit zaten.... en die heeft ook wel een visje verdiend.

Zoals reeds eerder is opgemerkt: de Rijn is dichtbij.
Ik weet dat je kennis van vissen anders dan in tomatensaus in blik zeer gering is maar er zit geen haring nog zalm in de Rijn. Bovendien is het (ont)vangen bij de visboer uiterst simpel en meestal redelijk snel, daarbij krijg ik spaarpunten voor gratis vis.

Ik weet dat je kennis van vissen anders dan in tomatensaus in blik zeer gering is maar er zit geen haring nog zalm in de Rijn. Bovendien is het (ont)vangen bij de visboer uiterst simpel en meestal redelijk snel, daarbij krijg ik spaarpunten voor gratis vis.

Wie had het hier over haring of zalm?
Ik(ke) niet.
Ik citeerde jouw zin waarin je aangaf dat Bowie wel een visje verdiend had.
Let op: "visje". Niet nader gespecificeerd.
Geen haring, geen zalm, noch forel, sardine of haai. Gewoon zo'n schubbig beest met vinnen in het algemeen.

Overigens was een lieve collega van mij zojuist bereid om even naar het plaatselijk vispaleis te gaan (vlak buiten de kazerne) en daar een aantal porties kibbeling voor ons mee te nemen.
Ondanks dat kibbeling niet uit blik komt, maar uit het vet, is deze kibbeling best weg te werken. Heel vervelend allemaal.

Voor sigaren uit eigen doos moet je ene Monica L. te W. zijn.

Volgens mij was dat niet "uit" maar "in".... Daar ging het hele spektakel nu net om....

nog 5 geplande steakloze diners

Nog nooit op een boot geweest... zucht! Op een boot eten ze tussen de middag warm, die kok wil ook een beetje normale arbeids en rusttijden hebben....

Roel is heus wel eens op een boot geweest. In ieder geval is 't ie regelmatig gesignaleerd op weg naar (en ook weer terug van)Terschelling, waarbij 't ie nogal uitbundig blijkt te zwaaien naar het eilandje Griend. Of 't ie ook wel eens heeft meegegeten op een boot weet ik niet. Bij jullie aan boord kan 't ie dat beter niet doen. In ieder geval niet op zondag.

Een veerboot is geen boot.... (en zeker die naar Terschelling niet.... daar heb ik te vaak op gezeten om daar HEEL zeker van te zijn). Dat is gewoon een pantoffelvormig drijvend object....

En inderdaad, hij kan beter niet bij ons mee-eten, want het oud ijzer blijft gewoon waar het is: in de oud-ijzer bak. Dat gaan we niet op tafel zetten, zelfs niet voor (rare) gasten....

Volgens mij was dat niet "uit" maar "in".... Daar ging het hele spektakel nu net om....
Oh? Was je erbij dan? Viespeuk!!

Brutus zei:
Nog nooit op een boot geweest... zucht! Op een boot eten ze tussen de middag warm, die kok wil ook een beetje normale arbeids en rusttijden hebben....
Ehhh... Pardon?
Ik heb een weekje mogen vertoeven in een van de vier overgebleven "boten" van de Koninklijke Marine, Hr. Ms. Zeeleeuw, terwijl ze bezig was met opwerken in een stel Noorse fjorden. Dit in het kader van een onderzoek m.b.t. geluidsbelasting aan boord. Bijzonder leerzaam. Zo ben ik er achter gekomen dat subs aan de oppervlakte rotboten zijn: ze maken hele onverwachte bewegingen en je kunt het niet anticiperen als je onderdeks zit. D'r zitten namelijk maar twee raampjes in, (om een of andere reden noemen ze die "periscopen") en als ze die raampjes al gebruiken, staat daar of de commandant, of de navigatie-officier voor. Heel irritant.
Ook onder de oppervlakte is het niet altijd feest; met name de 1e officier had er een handje van om tijdens zijn wacht nogal bruusk van diepte te veranderen. Je zag niks, maar plotseling hing je soep schuin in je (gelukkig hoge) soepkom. Kokkie maakte (op zondag, hoe toevallig!!) wel prima steaks; de geur bleef hangen tot de woensdag, want dan was het traditioneel "Blauwe Hap".

Verder ook nog een weekje mee mogen varen met een schip van de "Tupperware-klasse" (mijnenjager)
Notoire rotboot. Blauwe plekken op m'n kop waren niet te tellen. Gebouwd voor Fransen dus elke ruimte aan boord was structureel niet hoger dan 1,80meter. Behalve de ruimte boven de sorardome, die was meteen 6 meter hoog. Liep door alle dekken heen omdat de sonardome van bovenuit vervangen moest kunnen worden. Ook deze schepen konden beste schuivers maken, maar de lucht aan boord was over het algemeen van betere kwaliteit dan de "meur" aan boord van de sub.

Op een LCM is het redelijk vertoeven, behalve als deze schoenendoos dwarszees ligt. Laat ik het daarbij houden. Voor een project van DMO (Defensie Materieel Organisatie) een aantal trainingslandingen mogen meemaken. Het enige schip waar ook ik kotsend over een verschansing hing.

En zo nog wat meer scheepjes mogen bezoeken, militair en civiel. Natuurlijk zijn dat minder "zeedagen" dan jij in je vetput, maar ja...

En dat men op een civiel schip rond 12:00 warm eten krijgt geserveerd is leuk en aardig, maar het blijft een "diner".
Of, zoals de wat minder gestudeerde buitenBergers het zouden uitdrukken: "De warme prak".

Persoonlijk prefereerde ik de blauwe hap op Woensdag. Hoewel ik blij was dat op donderdagmiddag "Oppervlaktevaart" op het programma stond. Kon de boot een beetje luchten na de post-nasi-dampen.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back