De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij loopt vast Roel. Net op het ogenblik, dat jij om je moeder begint te roepen. Neem deze maar:

En voor diegenen, die niet van nootjes houden: er is ook pöpcørn

Laatst bewerkt door een moderator:
Pöpcørn is gebakken lucht.
Hebben we sinds een aantal dagen al genoeg last van hier.

Wat moet ik hier nu weer mee?
We hebben ergens last van?
Ik heb nergens last van.
Jij kunt niet voor mij spreken. Ook al zou je het willen, je kunt het niet.

Die kookkunsten van jou laten al helemaal te wensen over.
Neem nu een pannetje op het vuur en voeg daar wat boter en lucht aan toe.
Hoe lang gaat dat duren voor je popcorn (nee ik ga niet interessant lopen doen door ascii-codes te typen) krijgt?
Nou?
Ik zal het je vast verklappen. Nooit niet.
Daar hebbie ook nog mais voor nodig. Klein detail.

Wie zegt dat JIJ tot WE behoort? Nou?
Ikke nie(t) (waarbij de letter "t" facultatief is)

En nu we toch even wat kritische noten aan het plaatsen zijn:
Je ZET een pannetje op het vuur, of je NEEMT een pannetje van het vuur.
En jij meent iets te kunnen roepen over MIJN kookkunsten?

Met jouw kookkunsten lig je binnen no time voor ape(n)gapen.
Waarbij de letter "n", afhankelijk van de hoeveelheid apen, facultatief is.

Wou je daarmee zeggen dat je gevaren hebt????

Ik ben nog géén marineman tegengekomen, die ook echt zeeman was....

Dat je op die grijze boten een uniform draagt, wil niet zeggen dat je ook nog wat voorstelt. Zonder al dat wapentuig zijn marineboten alleen maar ongeloofelijk overbemande tobbe's waar men tien man nodig heeft voor het werk wat een koopvaardijman in zijn eentje doet, tussen de andere bezigheden door....

Overduidelijk dat je geen verstand hebt van de KM en zeker niet van de kleur van de boten. Uiteraard hebben ze grijze schepen, ik heb zelfs op twee van die dingen gezeten. De Hr.Ms. Jan van Brakel in 1986-1987 en later op een mijnenjager de Hr.Ms. Haarlem.

Maar het schip waar ik twee keer op heb mogen vertoeven voor een tweetal jaren is de Hr.Ms. Tydeman. Voor jou een plaatje opgezocht en vertel mij maar eens of deze grijs is!!

TUD-03-Tydeman.jpg

Misschien dat je beter lid kunt worden van de site Kombuispraat ? Forumoverzicht

Ja natuurlijk weet ik dat! Ik heb niet voor niets een groot deel van mijn werkzame leven mijn uiterste best gedaan bier vanuit alle uithoeken van de wereld te proeven?

Gezien je verstand van marineschepen twijfel ik sterk aan je kennis omtrent bier.

Laat me dan wat specifieker zijn, maar dan gebaseerd op jarenlang veldonderzoek:

Er is pils, en er is mislukt brouwsel waarvan men niet wil toegeven dat het mislukt is, en dan probeert men het af te doen alsof dat de bedoeling was, en alsof het "chique de Friemel" is om dat te drinken.

Over open deuren intrappen gesproken.....

Maar net zoals kaas niks anders is dan bedorven melk, en exclusieve franse of Zwitserse stinkkazen alleen maar NOG ERGER bedorven melk is, zo heb je niet "verschillende bieren waarvan er een soort pils heet"... nee nee, dat is wat die mislukte brouwers je willen doen geloven! Maar dat is NIET zo....

Begin je opeens over kazen te lamballen! Wie vindt dat nou interessant?

Wat een open deuren weer (waarvoor dank).

Wie zegt dat JIJ tot WE behoort? Nou?
Geen flauw idee.

We hebben ergens last van?
Ik heb nergens last van.
lijkt mij over duidelijk dat "ik" en "we" geen relatie in deze kwestie hebben.

Ikke nie(t) (waarbij de letter "t" facultatief is)
Wat jij eigenhandig op- en aftrekt hoef ik niet te weten.

Je ZET een pannetje op het vuur, of je NEEMT een pannetje van het vuur.
En jij meent iets te kunnen roepen over MIJN kookkunsten?
Als jij denkt dat kookkunsten zich beperken tot het pannetje op het vuur zetten en er weer afhalen, is kopje thee al een uitdaging.

En dat gedoe met die gapende apen moet je ook zelf weten, maar er zijn geruchten waardoor ooit aids zich heeft kunnen verspreiden.

Ik begrijp, dat beide heren nu graag wat kwijt willen over hun culinaire vaardigheden? Ik zou zo zeggen: 'be my guest'.

Graag zie ik hier een recept voor een echte Hollandse, winterse ovenschotel voor pak-m-beet drie personen. Moet wel binnen een uurtje in elkaar geknutseld kunnen worden. Graag wel met enige spoed, dan kan ik mijn bestelling voor morgen opgeven.

Voor jou een plaatje opgezocht en vertel mij maar eens of deze grijs is!
Jij je zin: deze is grijs, nogal licht grijs, maar beslist grijs.

En op bepaalde plaatsen zelfs bruin. Roestbruin, om exact te zijn.
Iemand heeft hier duidelijk zijn tijd "zitten verbrassen".
Let op: "zitten"!!! Wat deed jij ook alweer het grootste deel van de tjd dat je zo'n blauw of wit show-uniform aanhad? Precies...

't Is maar goed dat de Hr. Ms. Haarlen zo'n ge-recycelde Tupperwareboot is, anders had die ook dat mooie roestbruine kleurtje gehad met jou aan boord!

By the way: is die roeiboot van je nu ein-de-lijk eens af?
Toen ik nog Mod was (in een heel grijs verleden) had je al beloofd ons te vergasten op een rondvaart in dat ding...

Ik begrijp dus, dat ik mijn recept voor een echte Hollandse, winterse ovenschotel wel op mijn buik kan schrijven?

Dhr. v. Essen l*lt er overheen en dhr. Lokhorst is opeens in geen velden of wegen meer te bekennen. Eigenlijk had ik niets anders verwacht. Wel heel erg interessant doen over hun kookkunsten, maar dan niet even een simpel receptje willen slijten, zodat ik morgen eens wat anders eet dan een pasta, een Indisch gerecht, taco's, gourmet of wok, wat de zoon allemaal graag naar binnen kaant.

Van wie zouden ze deze kunst hebben afgekeken? Groot doen over kennis en kundigheid en als dan puntje bij paaltje komt een blanco posting inleveren. Jammer hoor!

Dat is waar ook, die rondvaart, dat heb ik later na het (vooral) grijze verleden van Roel ook voorbij horen komen. Heb geen glazenbol en een behoorlijk (vooral) roestbruin vermoeden dat het dezelfde planning heeft als de MOD-BBQ. En warempel moet ik Roel gelijk geven, inderdaad gebakken lucht, toen al. Conclusie het is met de jaren niet beter geworden, wat eigenlijk wel te voorspellen was, maar dat terzijde.

Het kan natuurlijk zijn dat voor beide evenementen de bier keuze, naast een klein euvel van een niet af bootje, de bottleneck is voor de nogal trage voortgang, maar ja als je altijd maar blijft zitten ipv wat te doen, is dit ook weer erg voorspelbaar. Het (vooral) grijze verleden is dus aardig een garantie voor de toekomst, die dan weer niet rooskleurig is (waarbij ik even niet weet welke soort rozen en bijbehorende kleur dat moet zijn).

Recept voor broodschotel.
Je neemt een vuurvaste schaal waarvan je de bodem bedekt met drie-dagen-oud brood (en dat is altijd even opletten geblazen. De eerste keer dat ik dit thuis at had ik twee dagen geen brood kunnen eten.)
Daaroverheen leg je een laag rabarber, dan weer een laag brood, dan weer een laag rabarber, dan weer een laag brood en dan moet je op gaan letten hoe diep je schaal is.
Je kunt natuurlijk proberen de bovenste laag boterhammen ietsje aan te drukken maar dan bestaat de kans dat de rabarber langs de zijkanten weer omhoog spuit.
Dit geheel bestrooi je met kaneel, dat zet je in de oven, laat je drie kwartier staan.
Je kunt het ook een uur laten staan en als je niet van broodschotel houdt kun je het weken laten staan. Alleen, kun je dan je oven niet meer gebruiken.
...

Drie kwartier in een oven staan, gebeurt er weinig, een uur ook niks, paar dagen wel. Zou het handig zijn de oven aan te zetten? En zo ja op welke stand? Zo krijg je zelfs geen gebakken lucht. Lijkt me wel lekker dat dan weer wel. Voldoet alleen niet aan Jan zijn wensen om in een uurtje te maken, dit kost twee tot drie dagen, na boodschappen (laten) doen.

Dat is natuurlijk een kwestie van vooruitdenken en plannen hè. Gewoon nu beginnen en over twee à drie weken iedere dag genieten van zo'n lekkere verse broodschotel! Lijkt me aan Jan, als manager zijnde, wel toevertrouwd.

Nou, heren M.Puller en van Puffilen, bedankt voor jullie eendrachtige samenwerking om er toch nog iets van te maken, terwijl anderen het duidelijk laten liggen. Ik moet wel opmerken, dat jullie werkbekwaamheid hier op de berg blijkbaar verre wordt overtroffen door jullie culinaire vaardigheden (trefwoorden: intrappen, open deur). Ik heb slechts één kritiekpuntje: in het bijgevoegde schema wordt niet opgegeven wanneer en waar het drie-dagen-oude-brood moet worden gezaaid en/of geplant en geoogst. Zou dat nog even vermeld kunnen worden?

Rabarber-tabel.jpg

En op bepaalde plaatsen zelfs bruin. Roestbruin, om exact te zijn.
Iemand heeft hier duidelijk zijn tijd "zitten verbrassen".
Let op: "zitten"!!! Wat deed jij ook alweer het grootste deel van de tjd dat je zo'n blauw of wit show-uniform aanhad? Precies...

't Is maar goed dat de Hr. Ms. Haarlen zo'n ge-recycelde Tupperwareboot is, anders had die ook dat mooie roestbruine kleurtje gehad met jou aan boord!

Het is de Hr.Ms. Haarlem met een m op het eind. En inderdaad werden dat tupperware bootjes genoemd. Mijn expertise lag overigens niet in het tjetten van een boot maar hield mij bezig met andere zaken. Op de grijze boten was het voornamelijk wapengeleiding en communicatiemiddelen.

Bij de witte vloot was ik wapenbeheerder (Fal, Falo, Browning Uzi) en hield me bezig met het onderhoud en reparatie van alle elektronische apparatuur.

Het zitten ging me over het algemeen goed af, al was het aan de bar. Maar omdat ik ook tap-baas was stond ik er vaker achter dan dat ik ervoor zat.

By the way: is die roeiboot van je nu ein-de-lijk eens af?
Toen ik nog Mod was (in een heel grijs verleden) had je al beloofd ons te vergasten op een rondvaart in dat ding...

Die rondvaart staat nog steeds en was niet gepland in dat houten bootje. Een kwestie van begrijpend lezen. Daar heb ik een veel geschiktere boot voor.

Dat bootje moet overigens nog steeds worden afgemaakt. Zij het dat ik er wat weinig tijd voor heb/maak.

Ik begrijp dus, dat ik mijn recept voor een echte Hollandse, winterse ovenschotel wel op mijn buik kan schrijven?

Precies, potlood hangt eronder.

Vermoedelijk zullen M.Puller en van Puffilen het wel gewend zijn, dat er van alles op hun bordje beweegt als ze gaan eten en bij Brutus zal zelfs het hele bord wel bewegen door al dat getril en gerammel, maar ik heb graag dat mijn voedsel zich gedraagt. Het moet kalm op mijn bord blijven liggen totdat het aan de beurt is. Nu was ik toch al niet van plan om in Seoul te gaan eten, maar nu weet ik het zeker.

Ook 's avonds laat moet de bitterbal en/of het blokje kaas geen spontane bewegingen gaan maken (uiteraard wordt dit gepresenteerd op een schoon bordje), want dan is er te veel inhoud uit de fles Jägermeister overgeheveld naar een andere locatie en daar kreeg ik vroeger altijd spijt van. Tegenwoordig gebeurt dat niet meer, de wijsheid komt tenslotte met de jaren. Enne nee, geen vervelende opmerkingen daarover, jullie jongelui zijn nog niet zo ver, hoewel er een aantal aardig opschieten.

Weet trouwens iemand op welke datum ze in Seoul 1 april vieren :confused:?

Tja.
Eerst komt de wijsheid met de jaren, en dan is er zo maar een moment dat....
Gelukkig krijgen ze dat zelf lang niet altijd mee.
En bij twijfel/ontkenningsfase is er altijd nog de Jagermeister om de schuld te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back