De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
In het ruim wel ja, maar hoe zit dat met de andere ruimtes? Onder of bovendeks, maakt dat misschien ook nog verschil?
Neuh… gewoon in het algemeen: lading gaat "in" een schip, opvarenden (het woord zegt het al) zitten "op" een schip, stappen "op", werken "op", varen "op"....
Daar kan ik ook weinig aan doen, zo is de nederlandse taal nu eenmaal.
Ik werk inderdaad IN de machinekamer, maar ik werk/vaar/leef OP een schip, ongeacht waar mijn werkplek is.

Buiten het ruim is vast balast.....
Als jij aan boord zou zijn, zou je ballast zijn, ongeacht wáár je je bevind.... Al zou ik je aan het topje van de mast binden....

Als begin voor een steunzeiltje? Maar dat is ouderwetse techniek natuurlijk. Als Magnusrotor ben je gelijk weer bij de tijd.

Als jij aan boord zou zijn, zou je ballast zijn, ongeacht wáár je je bevind.... Al zou ik je aan het topje van de mast binden....

Je hebt er ook geen verstand van hé..... zwaartepunt?? Ballast in de mast.... ik zou je ook gelijk naar beneden sturen.

Besloten club hier? Het gaat een beetje de natte kant op, maar dat zal aan het weer liggen.

Laatst bewerkt:
Is het niet een beetje eigenaardig, dat de beste stuurlui niet aan wal staan, maar hier op de MBF-Berg zitten?

Burpmans kennende zal z'n bootje wel bij één of andere opruimbeurt verdwenen zijn.

Je hebt er ook geen verstand van hé..... zwaartepunt?? Ballast in de mast
Heb jij wel eens op een schip gezeten met een te laag zwaartepunt????
Nee dus....

Ik zeg het niet graag, maar in dit geval is er geen ontkomen aan: zelfs Roel heeft meer begrip van de materie, getuige
De enige manier om haar een béétje rustig te houden was de bevestinging van twee reserve ankers hoog aan de schoorstenen. Daar rolde ze wat langzamer.

Ik heb even op bladzijde 1 gekeken, maar dan nog heb ik geen flauw idee wat de naam van het topic te maken heeft met wat hier besproken wordt.
Er zijn nog drie of vier eerdere delen, eerste post van deel 1, dáár moet je zijn voor uitleg, en geloof me, zelfs dan begrijp je er nog niks van.

Geeft niks, doen wij ook niet,...

Gelieve dit woord en en alle varianten daarop hier niet bezigen.
Al vast bedankt voor de moeite
Oh... je wilt niet dat ik de woorden "werk", "arbeid", "broodwinning", alsmede synoniemen als "buffelen", "ploeteren", "zwoegen" en dergelijke hier gebruik?

Krijg je dan buikpijn?

Er zijn nog drie of vier eerdere delen, eerste post van deel 1, dáár moet je zijn voor uitleg, en geloof me, zelfs dan begrijp je er nog niks van.

Geeft niks, doen wij ook niet,...
Waarom verbaast me dat nou niet, zijn “we” al je persoonlijkheden of hebben meer dit probleem? Zo moeilijk is het nu ook weer niet.....

Ik heb even op bladzijde 1 gekeken, maar dan nog heb ik geen flauw idee wat de naam van het topic te maken heeft met wat hier besproken wordt.
Als je dat echt wil weten zul je in deel 1 van ons Berg-epos moeten beginnen, waarbij het advies is om op blz.20 te beginnen. Er is dan inmiddels enige structuur op de MBF-Berg. Dit eerste deel beslaat slechts 290 bladzijden, dus daar ben je zo doorheen. Daarna begin je bij blz. 1 van het tweede deel tot je op de huidige bladzijde bent aangekomen. Me dunkt, je hebt dan inmiddels best wel een idee, waar het hier over gaat.

Hier vind je blz. 20 van deel 1:

https://www.modelbouwforum.nl/threads/de-berg-is-van-mij.39084/page-20

Succes gewenst, veel leesplezier!.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back