Bar open vanaf 14.00 eerste olie bol 16.00 uur (B/b)erg af wind mee....
Neem je je snurktruck ook weer mee?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb het voornemen om de middag planning een tikkeltje aan te passen.Maar goed: ik denk dat ik in de loop van de middag de Rijnbandijk eens ga verkennen. En een steile afslag neem
Dat opent wel wat perspectieven.Bar open vanaf 14.00 eerste olie bol 16.00 uur
Ik begrijp hieruit dat je mij niet wilt zien? Alle begrip hiervoor. 't Is voor mij ook altijd even schikken als ik me ga scheren.hobbyist zei:Ik heb het voornemen om de middag planning een tikkeltje aan te passen.
Ehm het gaat niet om jou, het gaat om de krappe tijdsplanning om van het ene naar het andere adres te komen.Ik begrijp hieruit dat je mij niet wilt zien?
Zelf maken?Wie brengt een arme schipper in Duisburg een paar oliebollen? Ik stond zojuist bij de bakker hier en vroeg om Oelböls maar ze hadden geen ideeIk heb nog nooit armoede gekend maar ik denk dat geen oliebollen tijdens oud en nieuw behoorlijk dicht in de buurt komt....
Zelf maken
ca 170 gram krenten
50 gram margarine
15 gram zout
plantaardige olie om in te bakken
Ik wist niet dat het zo kon stormen op de rivieren dat de olie uit de pan kon klotsen.Uit een soort bescherming hebben we geen frituurpan aan boord.
Mis je nog steeds de rozijn.1 krent in de vorm van de baas is meer dan genoeg op dit schip.
Als je het heet genoeg stookt, wordt het vanzelf zo dun als olie en anders.Is schroefasvet ook goed?
Prima te vervangen door rivierwater, daar zitten ook meer dan genoeg mineralen in.Hebben we niet meer. Is allemaal opgegaan aan alle flauwe grappen hierzo.
Uit het motorcarter en als je toch bezig bent, schroef het carter er af en je hebt meteen een pannetje.Hoe kom ik op een tanker in vredesnaam aan olie?!
Logisch, want die dingen heten daar Krapfen, heel soms Ölkrapfen of Silvesterkrapfen.Wie brengt een arme schipper in Duisburg een paar oliebollen? Ik stond zojuist bij de bakker hier en vroeg om Oelböls maar ze hadden geen idee![]()
Qua tijd en zo had het in theorie nu bij de steile afrit op de dijk kunnen zijn.eerste olie bol 16.00 uur (B/b)erg af wind mee
De eerlijkheid gebied mij te schrijven dat een uurtje geleden het besluit is genomen om niet naar de afgrond te rijden.
Het is hier behoorlijk mistig.![]()
De eerlijkheid gebied mij te schrijven dat een uurtje geleden het besluit is genomen om niet naar de afgrond te rijden.
Het is hier behoorlijk mistig.![]()
Maar da's allemaal corrigeren naar de fout toe.
Welke suftrut gaat dan ook met oud en nieuw in Duisburg voor anker?
Verstandig
Logisch, want die dingen heten daar Krapfen, heel soms Ölkrapfen of Silvesterkrapfen.
Alleen eet niemand ze daar, dus al hadden ze je begrepen, met oliebollen de zaak uit lopen is nog iets anders....
Echte mannen hebben een spuitpaal. Niet zo zeer handig maar wel zo prettig.Voor anker is zooooo 2019. Wij hebben een spudpaal. 100 x handiger
Tja, jij hebt natuurlijk niet de levenservaring die wij, heren-op-leeftijd wél hebben. Jij vindt waarschijnlijk een stuk meer zaken 'doodeng' dan wij.Christian zei:Dit woord heb je moeten Googlen? Doorgaans is dit geen bruikbaar woord voor de Berg. Hopelijk zet je er geen trend mee.. Iedereen verstandig hier lijkt me doodeng.
Nou kijk... hier openbaart zich die levenservaring.En waarom weet jij dit?
Always at your service.Een fijne gedachte om te weten dat wanneer de nood hoog is ook niet op jullie hoef te rekenen!
Ehh de juiste spelling is: beigneit. Meervoud: beigneits.Gelukkig heb ik vanmiddag mijn wederhelft mogen verwelkomen aan boord met een Volvo S80 vol 'krapfen' 'ölkrapfen' 'silvesterkrapfen' en appelbenje-, appelbegnee-, appelbenee-, appelflappen. Anders mocht ze niet aan boord komen![]()
Dus jij wil zonder blikken of blozen beweren dat jouw (overigens wellicht aanstaande!!) wederhelft een onechte bol deeg is?Dus hier zit ik dan nu aan boord in Duisburg met een lekkere Nederlandse oliebol. Nee Roel, niet mn wederhelft maar een echte bol deeg.
Ik wens jullie allemaal wat voor het nieuwe jaarWees voorzichtig met vuurwerk (indien van toepassing). Wees lief voor elkaar in het komende jaar en gun elkaar wat!
Behalve op berg. Zodra je daar aardig doet denkt iedereen direct dat je wat van ze nodig hebt.
Ja één keer per jaar, zij het op het laatste moment van het jaar kon het toch zomaar ineens gebeuren.Ik beperk mij vandaag eens tot de term: "Verstandig".