De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
dual beam

Hallo Jan,
OK, zorg ervoor dat je niet tussen die 2 stralen verstrikt raakt, en dat dat orgel met donderend geraas de tenen van ene Roelo:rolleyes: raakt. Dan komt alles goed!

Hebben jullie overigens al opgemerkt dat Jan sinds kort zijn ware gezicht toont?
Ik ben er alleen nog niet uit of het een verbetering is.

Aangezien ik niet zo'n type ben, dat overal over mee wil kunnen lullen (aldus mijn eruditie* bewijzend) heb ik even Wikipedia geraadpleegd betreffende de 'dear Watson', die Roel er blijkbaar op nahoudt. En zie, welk vreemd fenomeen ik daar tegenkwam:

http://en.wikipedia.org/wiki/Watson_(computer)

Als je daar na de tekst 'did you mean' aanklikt "Watson computer" kom je uit op een artikel van/over IBM**, dat als je het vervolgens met control c en control v hier plakt als resultaat de hierboven geplaatste verwijzing oplevert. Dat is raar. Tenminste dat vind ik. Als ik een pagina kopiëer en plak verwacht ik ook diezelfde pagina terug te zien. Maar nee hoor, hier niet.

Daarnaast staan er onderaan de pagina niet al die verwijzingen, waar Roel blijkbaar altijd naarstig naar op zoek is (dat beweert-ie tenminste). Dus tja Roel, kun je misschien opgeven wat jij nu precies met die 'dear Watson' hebt uitgevreten, waardoor ik de desbetreffende pagina niet kan kopiëren?

*moeilijk woord, opzoeken in het woordenboek (of eventueel via Wikipedia).

** Zie in dit Wikipedia artikel waarom er geen IBM pc's meer worden gemaakt: Lenovo - Wikipedia***

*** Copy/paste werkt hier weer wél normaal, dus het ligt echt aan die Watson van Roel.

Laatst bewerkt:
Tja, ik weet niet. Ik vond de aaibaarheidsfactor van Jan's vorige avatar toch hoger. Op de een of andere manier lijkt het of zijn posts ook stekeliger zijn geworden sinds de "ontmaskering".

Aangezien ik niet zo'n type ben, dat overal over mee wil kunnen lullen (aldus mijn eruditie* bewijzend) heb ik even Wikipedia geraadpleegd ...

Tja Jan, als je voor zo'n simpele tekst Wikipedia al moet gaan raadplegen, vraag ik me toch af hoe het met je eruditie gesteld is. Gelukkig heb je in de loop der tijd voldoende reputatiepunten op dit forum gespaard (ook al doet de forumorganisatie er niks mee, maar dat terzijde) om hier zonder al te veel kleerscheuren uit te komen. Anders had het er wellicht somber voor je uitgezien en had je van Ron van S. waarschijnlijk al het o zo gevreesde Plonk (Usenet) - Wikipedia, the free encyclopedia te horen gekregen...

Roel, als jij er naast een 'dear Hanja' en een 'dear balletjes-terugbrenger'* ook nog een 'dear Watson' op na blijkt te houden is mijn nieuwsgierigheid gewekt. Nu ben ik Sherlock niet, dus ik beperk mijn speurakties dan tot Wikipedia. Mijns inziens is daarmee niets mis. Toch? Niet dan, ja toch?

Nu ik dit heb gelezen: "Watson is an artificial intelligence computer system capable of answering questions posed in natural language, developed in IBM's DeepQA project". is mijn nieuwsgierigheid bevredigd.

Overigens is het wel opmerkelijk, dat zo'n systeem vragen kan beantwoorden, die in een natuurlijke spraak worden gesteld. Daar kunnen heel wat MBFB-bewoners nog een puntje aan zuigen. Als je hier een normale vraag stelt, zoals 'waar denk jij je tegenaan te bemoeien?' kun je elk willekeurig antwoord verwachten, behalve een concreet antwoord op de vraag. Zoals bijvoorbeeld: waar denken jullie je tegenaan te bemoeien, dat ik een andere Avatar heb gekozen?

*hoe heet dat woef-blaf-beest eigenlijk?

Tja Wom, dat concrete antwoord kende ik al na het lezen van de boeken van Douglas Adams (zeer aan te bevelen), maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Trouwens, op welke allesomvattende vraag dat dan wél een antwoord is weten we nog steeds niet.

Jammer dat inderdaad nog niemand Jan een "concreet antwoord" heeft gegeven, nou bij deze dan;

Concreet antwoord

There's something rotten in the state of Denmark!
frown.gif
Hoe is het mogelijk, dat ik dit bericht kan lezen? Heeft er iemand aan mijn lijstje zitten klooien? Mijnheer van de MBFB-beveiliging, hoe zit dat???

Maarre de vraag: "Does a bear shit in the woods?" Antwoord: 42.

Mmmm
thinking.gif
tja, dat zou natuurlijk kunnen maar ik heb 'm nog niet helemaal door.

Tja Wom, dat concrete antwoord kende ik al na het lezen van de boeken van Douglas Adams (zeer aan te bevelen),
Inderdaad Jan, deze vijfdelige trilogie heeft onze gezamelijke interesse,

maar dat is geen antwoord op mijn vraag. .

Oh nee? Het is volgens mij is dit het antwoord op de ultime vraag over het leven, het universum EN ALLES
En "Alles" valt toch echt onder de laatste groep

Wim

Handig he, dat Wikipedia. Maar dat terzijde.

Nee Wom, want we weten wél het antwoord, maar de vraag zelf nog steeds niet. Wat mij betreft zou de vraag net zo goed kunnen zijn "does a bear shit in the woods?" Wie zal het zeggen? Ikke in ieder geval nie(t).

Maarre, laten we even wachten tot Roel alle verwijzingen onderaan de Wiki-pagina heeft kunnen doornemen, dan kan 't ie ook meepraten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back