De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Manmanman: opzadelen doe je met paarden, niet met dames of je moet wel heel erg vunzige gewoontes hebben. Dames kun je hooguit in het zadel helpen

Zoals geheel in de lijn der verwachtingen lag: begrijpend lezen is een KUNST.... Het "opzadelen" slaat op HEM... niet op de dames... Je zadelt de dames niet op, je zadelt je zoon op mét dergelijke dames....

Zoals men in de cruise-vaart (waar ik zelf geen ervaring mee heb, slechts van geruchten) placht te zeggen: "prima te doen, zolang je je persoonlijke standaarden maar ver genoeg verlaagt"

Hoe noemen jullie de brug dan?
"Managerslounge" :eek:

Nee... de bok (zoals in:de bok van een door paarden getrokken mestwagen o.i.d....).

Je moet die poortenbakprosti's (ze staan de hele nacht achter het raam naar buiten te kijken, met een rood lampie er bij) natuurlijk geen reden geven naast hun schoenen te gaan lopen he?

Groet, Bert

Niet die rode verlichting.... Die zit bij veel schepen niet eens op de brug(vleugels)....

De nachtverlichting op de brug is rood (i.v.m. nachtzicht). Staat niet vaak bij, maar je kunt die pompenpooiers er zo lekker mee pesten....

Groet, Bert

Het zal wel weer aan mij liggen maar visueel gezien geven me de nautische termen die ik voorbij zie komen toch een heel ander beeld van de scheepvaart dan ik had gedacht. Bij een op de palen liggend iets met rood licht en pompenpooiers heb ik toch echt een ander beeld. Het chemicaliën tanken, of laden en lossen begint nu ook visueel te worden. Het wordt weer tijd om Jan te helpen met beeldmateriaal voor zijn vacature.

tijd om Jan te helpen

picture.jpg

Ik proef hier toch een voortreffelijke "smit-mentaliteit".

Smit? Wasdah? Oh ja... iets met bootjes en touwtjes en heel veel PK en weinig hersens....

Het zal wel weer aan mij liggen maar visueel gezien geven me de nautische termen die ik voorbij zie komen toch een heel ander beeld van de scheepvaart dan ik had gedacht.

In de scheepvaart gaat het ALTIJD anders dan gedacht.... Zelfs voor ons, die er mee bezig zijn....

Bij een op de palen liggend iets met rood licht en pompenpooiers heb ik toch echt een ander beeld.

Ik ben natuurlijk niet verantwoordelijk voor noch de verkeerde, noch de correcte, noch de ándere beelden die jij ergens bij hebt....

Het chemicaliën tanken, of laden en lossen begint nu ook visueel te worden.

Das knap.... zelfs voor ons Nautisch kwartet is het niet veel meer dan een hoop getalletjes op een beeldscherm....

Het wordt weer tijd om Jan te helpen met beeldmateriaal voor zijn vacature

Da's waar... hoog tijd, want zelf issie er niet zo heel goed in....

Groet, Bert

Da's waar... hoog tijd, want zelf issie er niet zo heel goed in....
Tja als jij gaat zitten kijken naar het veld, de belijning, de helmen, de schmink en de schoudervullingen heb je natuurlijk GEEN FLAUW IDEE waar het in een plaatje over gaat.

Zo, hoofdletters gebruiken kan ik ook en nu ben ik er een keer klaar mee. Wat een gebladiedadiedah.

.... zelfs voor ons Nautisch kwartet is het niet veel meer......

Dus jullie hebben een Nautisch kwartet. Met een hoofdletter N. En die lezen getalletjes op een beeldscherm? Whahahaha! Hebben jullie ook al het Fokke en Sukke kwartet?

kwartet_LOWRES_JPEG_200.jpg

En ja hoor, roept u maar. Kwartetten is zeker ook al een nichterig spelletje?

Ik neem aan, Erwin, dat Monique zelf de deegroller ter hand heeft genomen. Dit maal niet om jou te tuchtigen, maar om pizzadeeg te rollen.
Want je wilt toch niet vertellen dat je zo'n scooterknul langs hebt laten komen?

Pizza beenham van Domino's. Heerlijk! Uiteraard haalt mijn duifje die zelf af. Als je laat bezorgen heb je veel kans, dat het geen gozer is, maar een grietje. Die rijden nog iets roekelozer op dat scootertje en leveren daardoor een wat warmere pizza af. En om Brutus voor te zijn: ja, die dragen een helm.

Pizza_Beenham_Dominos_500x344.jpg

Pizza beenham van Domino's. Heerlijk! Uiteraard haalt mijn duifje die zelf af. Als je laat bezorgen heb je veel kans, dat het geen gozer is, maar een grietje.

Pizza_Beenham_Dominos_500x344.jpg
Tja, als het "een grietje" is die die dingen bezorgt, kan ik me voorstellen dat jouw duifje ze niet laat bezorgen. Zo'n onschuldig wicht moet je natuurlijk niet blootstellen aan jouw "vorsende blik" ...Voor ze het weet staat ze in het ondertussen welbekende boekje, bij gebrek aan betere kandidaten.
11350486_737578766351702_1782755005730726394_n.jpg

By the way: als "Grietje" die dingen aan het bezorgen is, wat doet "Hans" op dat moment?

dat het geen gozer is, maar een grietje. Die rijden nog iets roekelozer op dat scootertje en leveren daardoor een wat warmere pizza af. En om Brutus voor te zijn: ja, die dragen een helm.

En laat er nu helemaal niks nichterigs zijn aan een dame op een gemotoriseerde tweewieler, met een helm op? Of het moet zo'n volgetaoueerde leerbitch met zo'n "duitse" helm op een "American chopper"-achtig apparaat zijn natuurlijk.... Dat is dan wel weer behoorlijk nichterig (of potterig, wat je maar wilt) maar die bezorgen zélden Pizza's...

Groet, Bert

Wel, als we dan toch weer serieus moeten gaan worden;
Als je iets wil bewijzen, twijfel je!

Mijn ideale wereld bestaat uit vrijwel enkel biseksuele vrouwen en vrijwel enkel homoseksuele mannen.
Gewoon lekker comfortabel.

Komt goed uit dat ik dan lesbisch ben, ik val alleen op vrouwen :D

Brutus,
hoe weet jij dat die zelden pizza's bezorgen? Heb je ervaring met dat type? Blijkbaar wel, anders kun je dat niet weten. Blijkbaar heb je dan ook ruime ervaring in het laten bezorgen van pizza's, anders kun je ook dat nooit weten. Hoe doe je dat trouwens op zee als je in je 'voortstuwingssalon' zit. Worden die dingen dan ingevlogen of hebben jullie soms een pizzeria aan boord? Jullie hebben tenslotte ook een Nautisch kwartet, dus het zou me niet eens verbazen.

Roel,
volgens mij was de afspraak 'what happens in the Ger stays in the Ger'. Waarom moet er dan een foto worden geplaatst van iemand, die de handen uit de mouwen steekt om in de pindasaus te roeren, terwijl de overige BBQ-ers rustig doorgaan met het lurken aan de flesjes HJ?
Overigens was ik blij toe, dat ik toen net even niet buiten was, maar dat terzijde.

Tja, en of er tussen die pizzabezorgers een Hans zit weet ik niet. Als mijn duifje niet thuis is en ik er eentje laat bezorgen vraag ik wat het kost, niet naar hun naam.

Laatst bewerkt:
Wat is dat nu weer voor onzin, Jan? Je hoeft toch geen pizza bij je thuis te laten bezorgen, om te weten hoe een pizzabezorger er uitziet? Die zie je ook op TV, op straat, eigenlijk overall wel.... Ik zie ze hier erg regelmatig voorbijsnorren, en geen van hen ziet er uit als Leerbitch op een gepimpte chopper.... Waarom dat zo is, dat weet ik ook niet.... Dat moet je aan die pizzabezorgers vragen.... Maar ja... jij vraagt alleen maar wat het kost, en dan kom je dat nooit te weten natuurlijk.... Wat dan ook wel weer raar is, want wie bestelt nu iets zonder te weten wat het kost? Heb die pizzeria van jou geen prijslijsten die je naast je telefoon kunt leggen?

Ik ook niet, want als je nu even opgelet had, dan had je geweten dat ik NOOIT Pizza's laat bezorgen, want daar zit van die ranzige bedorven melk op.... Dus hoe je dan opeens weer concludeert dat ik veel pizza's laat bezorgen, waardoor ik dan weer veel ervaring zou hebben met bovengenoemd dames-type, is mij een raadsel: ten eerste bestel ik nooit pizza's en ten tweede worden pizza's zelden (ik heb nooit "nooit" gezegd) door bovengenoemd type bezorgd....

Soms maak ik me wel eens zorgen om je, Jan.... Want hoe je nu weer bij de connectie Pizza/Pizzabezorger/Nautisch kwartet komt????

Groet, Bert

eigenlijk overall wel....
En ja , daar is die overall weer. Woon jij soms in zo'n ding?

Ik zie ze hier erg regelmatig voorbijsnorren
Jij zit dus in je 'voortstuwingssalon' en dan zie jij ze voorbij snorren.....Regelmatig nog wel. Natuurlijk, logisch. Als je het mij vraagt zie jij ze niet snorren, maar gewoon vliegen. Uiteraard bedoel ik dit laatste in overdrachtelijke zin.

Enne, 't is lief, maar je hoeft je over mij geen zorgen te maken hoor. Ik maak de connecties allemaal nog wel. Ik wel (hoop ik). Ik hoef ook geen oeverloze, eindeloze oh-verhalen te typen en te larderen met hoofdletters om me ergens uit te l*llen. Ik denk altijd na voordat ik wat op mijn pc scherm tevoorschijn tover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back