De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iets wat opvalt, is niet standaard. Anders zou het niet opvallen toch ? En nee, ik heb geen Puffinsokken op de menukaart zien staan. Ik heb trouwens de menu-kaart niet eens gezien want ik weet wat ik wil nog voordat ik daar binnen ga. Maargoed, ik neem aan dat jij de puffinsokkenlucht herkent, en als je dan je bootje uit het water tilt en die lucht ruikt dat je dat als opvallend mag beschouwen.

Iets wat opvalt, is niet standaard. Anders zou het niet opvallen toch?
Ehm, op de berg zal best wel eens iets opvallen.
Maar bij ons in de echte wereld valt alles naar beneden, schijnt iets met gravitatie te maken te hebben.
Het fijne ervan weet ik ook niet.

Waar izz de zzzleutel van de zzlijterij, waar is 't ie geble-he-ven? Hips. Deeeesel, deeeseltje, zoek!!!

Weet iemand hier mizzschien waar 't ie izz? Hij's nie gevalle, niet omhoog en ook nie omlaag, maar 'k ben 'm wel kwijt, hij's me ontvallen.

'T is altijd triest als iets dierbaars je komt te ontvallen.

Ik zou zeggen; ga er even rustig voor zitten en neem een borrel.
En praat er over!
Niet met ons natuurlijk, wij hebben liever dat je daarvoor een ander slachtoffer uitzoekt.

Het leven gaat natuurlijk gewoon weer verder als altijd, echter dringende zaken vragen toch de aandacht.
De NZMBFBBBQ!

We zullen zo langzamerhand eens iets moeten gaan proberen te plannen.
Voor je het weet vallen de blaadjes weer van de bomen, en dan is de kans weer verkeken.

Nu zijn de meeste van ons zo vrij als een vogeltje in het sociale leven, op één van ons na.
De kleine Brutus!
Onze queeste begin dus met de vraag; wanneer zou het in de agenda van onze Brutus passen?

Laatst bewerkt:
Nou nou nou.... waarom ben ik nu weer klein? Gewoon 1,70 en plm 75 kilo hoor.... Dat jullie moddevette papzakken zijn of er uitzien als getrokken draadstaal, kan ik niks aan doen....

Dat gezegd hebbende: ik moet plm 20 Augustus weer aan boord, en dan ben ik rond 10 Oktober weer thuis.... ik ben bang dat beide datums hetzij te vroeg, hetzij te laat zijn.... Maar mijn vrouw is als alles goed gaat over twee weken ook weer in het land, en dan is het voor mij volkomen gedaan met bepaalde vrijheden (zoals bier drinken)....

Je hebt gelijk.
1,70m is niet echt klein, en 75 kilo (bij 1,70m) is ook niet echt weinig.
Zullen we het dan maar gewoon houden op; onze middelmatige Brutus?

arme brutus zei:
Maar mijn vrouw is als alles goed gaat over twee weken ook weer in het land, en dan is het voor mij volkomen gedaan met bepaalde vrijheden (zoals bier drinken)....
Dus we behoeven enkel onze NZMBFBBBQ aan te passen naar HZMBFBBBQ?
Is dat alles?
Iemand bezwaar?

Sleutel kwijt? Is het weer zover? SjongejongejongeJan... Weet je niet meer dat Puf sinds hij het beheer over de Slijterij heeft overgenomen, betrokken etablissement voorzien heeft van een hypermodern alfalexicobetigrafisch letter- en cijferslot? De code is: OzewiezewozawiezeallakristallaWhiskey007. En denk aan de hoofdletters en de juiste spelling... heel belangrijk. Diezel kan het je wel voorblaffen, die kent 'm uit z'n hoofd.
De tijdspanne dat Brutus op vaderlandse bodem vertoeft, heb ik geen bijzondere verplichtingen. Tenzij dat er plotseling een overstroming is, Poetin binnenvalt, Geert W. premier wordt, de Gekke Koeienziekte uitbreekt (wat ongeveer op hetzelfde neerkomt) of ander onheil het Vaderland bedreigd. Dan wordt mijn aanwezigheid elders vereist. Maar dan zal de lust om een BBQ aan te steken ook wel minimaal zijn. Tenzij dat ene Geert W. op de BBQ ligt, dan help ik gaarne met aansteken.

........ Maar dan zal de lust om een BBQ aan te steken ook wel minimaal zijn. .
In tegendeel!
Pluk de dag(en).

Zorg er dan wel gewoon even voor dat jouw schuttersputje gegraven is in de nabijheid van een Wifi-punt en geef ons de coördinaten even door.
Als vanzelfsprekend zullen we dan ons uiterste best doen om wat rantsoenen af te (laten) leveren.
1140252.jpg

Tenzij dat ene Geert W. op de BBQ ligt, dan help ik gaarne met aansteken.

Ik weet dat jij als keiharde vechtmachine/ijskoude killer/Rambo-op-klompen een zeer uitgebreide overlevingstraining hebt gehad.... maar ik heb nooit geweten dat kanibalisme daar een onderdeel van uitmaakte....

Overigens denk ik dat ik liever een stukje "gekke koe" op de BBQ leg, dan een stukje "Gekke Geert".... Want wat je van die gekke koe oploopt, dat weet ik, maar wat je van Gekke Geert oploopt, dat is nog maar de vraag... (en ik heb altijd al een beetje een angst voor het onbekende gehad....)

Groet, Bert

Ik weet dat jij als keiharde vechtmachine/ijskoude killer/Rambo-op-klompen een zeer uitgebreide overlevingstraining hebt gehad.... maar ik heb nooit geweten dat kanibalisme daar een onderdeel van uitmaakte....
Kunde gij nog lezen? Ik had het over "helpen met aansteken". Het werkwoord "nuttigen" heb ik in combinatie met Geert W. niet genoemd. Moet er niet aan denken. Lijkt me nog erger dan gefrituurde Yak.
Overigens schrijf je "kannibalisme" met dubbel n, maar dat zoals gewoonlijk terzijde.

Overigens denk ik dat ik liever een stukje "gekke koe" op de BBQ leg, dan een stukje "Gekke Geert".... Want wat je van die gekke koe oploopt, dat weet ik, maar wat je van Gekke Geert oploopt, dat is nog maar de vraag... (en ik heb altijd al een beetje een angst voor het onbekende gehad....)
Groet, Bert

Het spreekwoord luidt: " Wie met pek omgaat, wordt ermee besmet." Nu weet jij dat waarschijnlijk als geen ander, vanwege jouw functie als "hoofd vetput", maar zelfs in overdrachtelijke zin lijkt het me te risicovol om zelfs maar een stukkie Geert W. te proeven. Dus wat dat aangaat zijn we het eens.
Zelfs van van het zien van zijn tronie ergens in de media, of het horen van zijn stem moet ik al bijna over m'n nek.

Op het nu een HZ- of een NZ-MBFBBBQ wordt maakt mij geen verschil, allebei vind ik ook prima.

De sleutel van de slijterij is overigens terecht en de voorraden zijn aangevuld, dus als Puf volgende week terug is van vakantie is er niets aan het handje. Wat-ie van een HZ-versie van de MBFBBBQ vindt weten we eigenlijk al, maar dat zal 't ie zelf wel komen bevestigen.

Vanuit een 30 graden warm Oostenrijk met heerlijk koud bier, zwembad en natuurlijk zwemmeertje op de camping kijk ik nog wel op de andere Berg. Weet hier niet de agenda wanneer ik de kinderen heb na de vakantie.
Het 1e weekend van augustus heb ik ze zeker niet. Morgen wordt het hier 34 graden, wordt dus tochtje naar 3200 meter sneeuwballen gooien!

Mooi.
1e weekend augustus het is!

Puff weet niet waar zijn kinderen dan zijn, maar weet wel dat hij er dan niet voor verantwoordelijk is.
Brutus's ene baas is nog niet thuis en die andere wil hem nog niet zien.
Roel heeft zich,vast en zeker nog niet voorgenomen een putje te graven, laat staan dat hij er nog eens in gaat zitten.
Burp is moreel verplicht zich weer aan het gezelschap toe te voegen, al is het alleen maar omdat er dan er iemand naar het vlees op de BBQ omkijkt EN de conversatie gaande houdt.
Jan is al blij met elke voedselhulp, ook al gloort er momenteel enige hoop.
Zelf ben ik ook blij met welke hulp dan ook.
Een kratje bier uit Arcen, meegebracht door Hobbybob, wordt heel zeker op prijs gesteld en ik heb er alle vertrouwen in dat MP iets groot's zal willen meebrengen.

Laatst bewerkt:
Ik ben er dan niet bij helaas. Vertrek morgen voor drie weken. Ik ben dan nog op vakantie. Veel plezier alvast en tot een volgende bbq.

Ja doei!!!!
Zo makkelijk kom je er niet van af.
Zomerreces of niet; je bent, bij deze, terug geroepen.
Noblesse oblige!

Dus dat wordt 1 augustus bikken en 2 augustus bijkomen. Prima!

Vanuit een 30 graden warm Oostenrijk met heerlijk koud bier, zwembad en natuurlijk zwemmeertje op de camping kijk ik nog wel op de andere Berg.

Eeeeuh, jij zat toch voor filmopnamen in Tirol? Vergis ik me nou? Of mogen ze dat hier niet weten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back