De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uit welk perspectief is dit gezien?
Er lezen hier ook kleine kinderen mee.

Definieer kleine kinderen, voor mijn gevoel hebben we het soms over half het forum, op zijn minst. Dus wat bedoel je. Leeftijd of niet, niemand snapt toch wat hier wordt bedoeld.

Uit welk perspectief is dit gezien?
Er lezen hier ook kleine kinderen mee.

Heu... vanuit hoeveel perspectieven denk jij dat "achter een spijker liggen" of "een veerboot volblaffen" te zien valt? Buiten het perspectief van een bunkerboer zijn daar niet zo veel andere....

Typisch gevalletje van de gevolgen van de volkomen onbegrijpelijke populariteit van die vuilbekkende zielepoot van een Hans Teeuwen (Als H.T. een woord in bepaald zinsverband gebruikt, dan kunnen we daarna alleen nog maar denken aan die betekenis????). Vóór het tijdperk H.T. betekende het gewoon "iets snel vullen"....

En die kleine kinderen, er is al iets hevig mis met hun opvoeding, als ze bij die term vreemde associaties krijgen, denk je ook niet?

Je hoeft niet gek te zijn om op de Berg te zitten, het helpt wel (tegeltje graag)

Zoiets?

178919-8d65d977bbbca6801c129b17f123140c.jpg

Weest gerust; er lezen hier geen kinderen mee.
Lezers met een kinderlijk niveau, dat dan vaak weer wel.

Vóór het tijdperk H.T. betekende het gewoon "iets snel vullen"....
Wist ik veel dat je iets doet in de scheepvaart.
Dan veranderd er nogal het één en ander bij de terminologie en interpretatie van bepaalde woorden.

Het komt absoluut niet uit de scheepvaart vandaan, het is gejat uit een andere tak van sport.
Om het vullen/bunkeren van een schip goed gebekt te laten klinken.
Niets meer en niets minder.

Wat H.T. hier nu in het draadje doet, ontgaat mij dan ook.
Of je bent groot fan van H.T.

Ik van T.M. en G.M., maar dat komt omdat wij allen Brabanders zijn. Dit natuurlijk geheel terzijde.

Ik heb wel beeldscherm vullend blauw maar dat is weer een ander verhaal. Alleen theedrinkers zouden daar over zeuren. Maar of je dat blauw nou volblaft of niet en hoe dat zou moeten is mij een raadsel. Hans teeuwen heeft ook ooit eens de term gebruikt in zijn show "Dat dan weer wel"

De kleurtjes op het forum (ik durf niet eens over foto's te beginnen) schijnen best een "dingetje" te zijn.

Zelf denk ik dat we er niet al te veel werk van moeten willen maken.
Maar waarom niet, voor ons Bergdraadje, de volgende indeling:

Van 22 september tot 21 december een rood-bruine achtergrond.
Van 21 december tot en met 21 maart een witte achtergrond.
Van 22 maart tot en met 21 juni een sprankelend groene achtergrond.
Van 22 juni tot en met 21 september een goud-gele achtergrond.

Kleine moeite, gewoon om de stemming er in te houden.

Ik had gelukkig nog ergens een paar oude Lee filters liggen. Kwestie van even vastzetten met een stukje ducktape en ik kan helemaal zelf bepalen welke kleur het forum vandaag heeft!

Misschien koppelen aan het ?PD systeem kunnen we dat aan de kleur herkennen.
Dus kleurtje per dag.

Misschien koppelen aan het ?PD systeem kunnen we dat aan de kleur herkennen.
Dus kleurtje per dag.
Dat moeten dan wel heel speciale kleurtjes gaan worden.
Alle tot nu toe gepresenteerde kleurschakering zitten in de lijn van de kleurenblind test.

Als iemand foto's kwijt is? Dan hoeft dat dus niet heel perse aan de linkjes te liggen.
Het kan net zo goed zijn dat het fotootje in de achtergrondkleur is verdwenen.

137.jpg

Van 22 september tot 21 december een rood-bruine achtergrond.
Van 21 december tot en met 21 maart een witte achtergrond.
Van 22 maart tot en met 21 juni een sprankelend groene achtergrond.
Van 22 juni tot en met 21 september een goud-gele achtergrond.
Is wel erg optimistisch, om voor elke jaargetijde een kleurtje te hebben.
Beter is het om de achtergrondkleuring minimaal 3 maanden naar voren te schuiven.

Ze doen hier alles met de hand, dus dit zal dan ook niet automagisch gaan.
En dan neemt het nogal wat tijd in beslag om de hele achtergrond in te kleuren.

In die kleur tijd, heb ik het aanscherpen van de kleurpotloden nog niet eens meegenomen.
Met andere woorden, het kan zomaar nog veel langer duren, maar dit ter zijde.

Laatst bewerkt:
Zeg, als dit nog even zo doorgaat zitten we hier straks middenin een zwarte-Pieten discussie, dus s.v.p. een ander onderwerp. Voor diegenen, die het toch niet laten kunnen:

scale.rb

En dan neemt het nogal wat tijd in beslag om de hele achtergrond in te kleuren.

In die kleur tijd, heb ik het aanscherpen van de kleurpotloden nog niet eens meegenomen.

:D Jij hebt een blonde secretaresse? Die moet je niet als voorbeeld nemen, hoor! Die typex-plekken op dat scherm, die horen daar niet.....

Volgens mij is het verstandiger de zwarte-Piet hier op de Berg permanent uit te reiken aan Burp, voor zover dat al niet is gedaan. Er over discussiëren met 'm schiet niet op aangezien je daarbij niet aan het woord komt. Over 'm discussiëren hoeft ook niet, want we geven 'm gewoon overal de schuld van, dat is veel gemakkelijker. In plaats van een BPD, zoals Roel voorstelde, houden we het gewoon op een BPJ (of langer).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back