De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uhh Erwin, die bewuste verpakking was nog ongeopend, dat zo laten lijkt mij, alleen de geur al. Hier was vanwege het begin van de maand weer een groeps bijeenkomst met dat spul, ben er met zorgvuldige planning mooi onderuit gekomen.

Geef die thee nou maar aan Jan.
Die schijnt goed te zijn in "mondeling". Zegt hij zelf.
Hij kan er ook de BBQ mee blussen als dat bij z'n eerste praktijkles "kooltjes op gooien" uit de klauwen giert.

Niet zo haastig, Roel. Het is geen spoedcursus (trefwoorden: lijntje, niet breken, rustig an). De eerste les was stukkies vlees nuttigen en luisteren. De tweede was stukkies vlees nuttigen en meebabbelen. De derde wordt stukkies vlees nuttigen, meebabbelen en flesjes HJ doorgeven en/of aanpakken+leegdrinken. Kooltjes opgooien staat dus nog lang niet op het programma en over blussen heb ik zelfs nog niks gevonden in de cursus omschrijving.

Een béétje cursus geeft op z'n minst een syllabus uit, waarin de cursist in kwestie kan zien welke lesstof bij welke les behandeld wordt. Tevens worden daarin de diverse didactische werkvormen om- en voorgeschreven. Kwalijk dat het hoofdstuk "veiligheid" niet in de bewuste syllabus is opgenomen. Ik bespeur een omissie van enige omvang. Foei.

Kunnen wij dit topic aub leesbaar houden ? We hebben al genoeg te doen met dunne lijntjes enzo. Moeilijke woorden maken het er niet beter op.
Thee snap ik nog wel maar dat even ter....

Nou Roel, dan geef jij toch een praktijkles BBQ en veiligheid, datum graag?

Kunnen wij dit topic aub leesbaar houden ? We hebben al genoeg te doen met dunne lijntjes enzo. Moeilijke woorden maken het er niet beter op.
Welke moeilijke woorden?
Je bedoeld toch niet deze woorden
syllabus, didactische, werkvormen, omissie
Dit zijn gewoon Nederlandse woorden in een Nederlandse tekst.

Dan heb ik meer moeite met het Engelse woord 'topic' in een Nederlandse zin.

Thee snap ik nog wel maar dat even ter....

Definieer "leesbaar".
Als dat beduidt dat de inhoud enkel en allen mag bestaan uit woorden van maximaal twee lettergrepen met per posting één (1) woord met drie lettergrepen, (zoals de hierboven staande reactie van ene Rhelie): sorry, gaan "we" niet doen.
Het moge duidelijk zijn dat dit draadje niet alleen een weergave is van het wel (maar zeer zeker ook het wee) van de Bergbewoners, maar tevens is het bedoeld als didactisch project om jeugdige forumgebruikers iets meer kennis van de Nederlandse taal bij te brengen dan alleen maar "turbo-taal", "SMS-taal" en meer van dat soort nieuwerwetse fratsen. Tevens heeft het draadje een opvoedende taak; een aantal (veelal jeugdige) lieden zijn middels dit draadje van "vervelend", "eigenwijs" en soms ronduit "hinderlijk" veranderd in redelijk gerespecteerde MBF-persoonlijkheden.
Die lijn willen "wij" graag doorzetten. En nee, daar valt niet over te discussiëren, laat dat duidelijk zijn.

En over lijnen gesproken: ik vind dat het lijntje tussen de verschillende bijdragen in dit draadje a) te dun, b) te blauw en c) sowieso niet duidelijk genoeg is.
Het zou kunnen voorkomen dat een nietsvermoedend forumlid zo maar een bijdrage van mij en een bijdrage van Jan als één bijdrage zou kunnen zien. En dat moet uiteraard voorkomen worden. Kan de uitbater van de slijterij (tevens kleuroloog) in een nuchter momentje (moeilijk, maar je kunt het!!) daar even naar kijken?
En, wat belangrijker is: daar ook even iets aan doen? En rap graag?
Dankuwelalstublieft.

Nou Roel, dan geef jij toch een praktijkles BBQ en veiligheid, datum graag?

Jaja, en de dresscode is dan natuurlijk blusuniform:

firefighter.jpg

Denk maar niet, dat ik zó ga BBQ-en!

Het zou kunnen voorkomen dat een nietsvermoedend forumlid zo maar een bijdrage van mij en een bijdrage van Jan als één bijdrage zou kunnen zien.

Koester je nou geen illusies Roel. Het verschil tussen een bijna poëtische stijl en een ijzervreters taaltje is natuurlijk zelfs voor jouw dyslectische analfabeten uiterst opvallend.

Beste Jan... Sinds wanneer heb ik dyslectische analfabeten? Ik geef toe: mijn dochter is dyscalculatief en twee van de drie zoons zijn dyslectisch, maar analfabeet... Neen. Twee van de vier hebben een Hbo-opleiding succesvol afgerond en mogen zich "Bachelor" noemen. Enigszins vreemd, want dochterlief (met die titel) is drie jaar geleden getrouwd. (Geen kandidate voor het ondertussen zo bekende boekje dus.)
Bovendien is bij een analfabeet uiterst moeilijk vast te stellen of hij/zij dyslectisch is. En een dyslecticus is per definitie géén analfabeet. Maar goed: laten we die discussie maar even laten voor wat het is, want anders raakt Rhelie weer van de leg.
Dat brandweerpak stond je overigens niet onaardig... Wanneer is die foto gemaakt? 1915 al? Zóóóó... Dat ze toen al kleurenfoto's hadden....

Roel, ik had het niet over jouw kroost, maar wel over de dyslectische analfabeten, waarover iemand het hier op de Berg een tijdje geleden had. En geef toe, dat kan maar één iemand geweest zijn.

En over lijnen gesproken: ik vind dat het lijntje tussen de verschillende bijdragen in dit draadje a) te dun, b) te blauw en c) sowieso niet duidelijk genoeg is.
Het zou kunnen voorkomen dat een nietsvermoedend forumlid zo maar een bijdrage van mij en een bijdrage van Jan als één bijdrage zou kunnen zien. En dat moet uiteraard voorkomen worden. Kan de uitbater van de slijterij (tevens kleuroloog) in een nuchter momentje (moeilijk, maar je kunt het!!) daar even naar kijken?
En, wat belangrijker is: daar ook even iets aan doen? En rap graag?
Dankuwelalstublieft.

Uhh hips.... slik.... hik.....BURPMANS kun je onmiddellijk wat aan dat lijntje doen, de heren wensen privacy tussen hun hoogdravende Nederlandse proza, deze week nog als het kan. Weet trouwens niet welk lijntje ik zie ze toch al dubbel. Wel raar dat een ijzervreter dagelijks in afkortingen grossiert en hier alles voluit en met te veel woorden, die andere toch niet begrijpen, moet uiten. Die afkortingen begrijpen we ook niet maar dat terzijde. Goed taak zit er weer op nu aan de borrel.

Post ook nog gemeld bij buitenBergs beheer, via FB, Twitter, email, messenger en postduif.
(rooksignalen doe ik bij daglicht)

Verder iemand nog wat te zeiken? hips....

Hoezo 'wat te zeiken'? Mogen er soms geen vragen worden gesteld aan het buitenBergse beheer?

Aan die truttig-dunne lijntjes mag best wel eens wat worden gedaan. Deze komen echt zo over van 'er moest een afscheiding tussen, maar dat kost inkt en wij zijn zunig'. Er staat nu een uiterst dun stippellijntje in slaapkamer-blauw. Als er dan een lijn getrokken moet worden, doe dan ook een echte lijn. Laat zien, dat het menens is. Dan mag zo'n lijn natuurlijk ook best wel een ferme kleur hebben en een stuk worden verbreed. Tussen de postings van Roel en die van mij stel ik voor de breedte ongeveer op het niveau te brengen van wat je nu onderaan de pagina ziet staan. Uiteraard hoeft daar dan niet de tekst "Contact opnemen Help Hoofdpagina Terug Naar Boven" in te staan, hoewel dat onder Roel's postings best wel nuttig zou kunnen zijn, maar dat terzijde.
Tja, en als er dan toch wat aan kleurtjes wordt gedaan: wanneer worden we verlost van dat quote-oranje, dat geen oranje is, maar ook weer zo'n onbestemd laf pastel kleurtje.
Vervolgens mag er ook wel eens een fatsoenlijk leesbaar lettertype komen, zodat ook Bruno kan lezen wat er staat. In democratisch geleide fora is het gebruikelijk, dat er ook rekening wordt gehouden met minderheden en ik zou niet weten waarom dat hier ook niet zou kunnen.
En tenslotte, de achtergrondkleur is ook nog steeds een discussiepunt in het buitenBergse. Kan daar nu niet iets voor worden verzonnen, waarmee al die buitenBergers gelukkig zijn? Uiteraard is het een tamelijk onmogelijk volkje, dat niet gauw tevreden is, maar misschien kan men ze een keuzemogelijkheid geven? Ieder z'n eigen achtergrondkleur. Vrijheid, blijheid. Daarvoor moeten ze dan natuurlijk wel betalen. Voor wat hoort wat. Dat vieze lichtblauw, dat we nu hebben is gratis. Alle andere kleuren kosten geld en voor metallic moet je zelfs diep in de buidel tasten. Wedden, dat er dan niet meer wordt 'gezeken' om de woorden van Puf te gebruiken en dat iedereen kiest voor vies lichtblauw? Leer mij die bewoners van de Lage Landen kennen!

Dienstmededeling:

Aan de achtergrond kleur doen we niks meer voorlopig. Als de mogelijkheid komt kan je t.z.t. je eigen kleur kiezen in jouw geval wellicht poepbruin, waarom geen idee? Met minderheden houden we op de gebruikelijke wijze rekening, niet dus. Naar het lijntje gaat wellicht Burpmans kijken, kortom we zullen wel zien. Lettertype staat op het lijstje ooit nog te doen. Wil je het sneller? kan je je melden vergezeld van "democratische" smeermiddelen in voldoende hoeveelheden. Dat laatste geeft dan wel weer vertraging maar dat terzijde. Bij sommige bijdragen hier zou een functie als Google translate handig zijn, al geloof ik niet dat je er dan wijzer van wordt, zal navragen of dat kan.

Even voor de duidelijkheid (dat kan overigens zelfs zonder lijntjes, maar dat terzijde)
een puntje van orde:
In von Puffelhauschen z'n bericht ontbreekt de opmerking :
Einde dienstmededeling.
Dit is uiterst kwalijk. Op deze manier zou een nietsvermoedend Bergbezoeker de indruk kunnen krijgen dat alles wat Von Puffelhauschen neerkalkt, een dienstmededeling is. Nu geven slijters slechts zelden dienstmededelingen uit, en áls ze dat al doen gaat het over een nieuwe versie van een Whiskey-soort (waarbij de "h" en de "e" facultatief zijn) Ze geven dus per definitie geen dienstmededelingen over kleuren, lijntjes en wat dies meer zij uit. Dat is voorbehouden aan het Berg-management.
Kortom: bovenstaand proza van Puf kan gedefinieerd worden als zijnde:
Geen dienstmededeling.

Dat er aan de achtergrondkleur (voorlopig) niets meer gedaan wordt, is een overbodige opmerking. Er werd sowieso niets aan de kleur gedaan. En da's maar goed ook, want ik heb m'n beeldscherm dusdanig ingesteld dat het forum prima leesbaar is. Al dat gejammer en gemecker over kleurtjes hangt me de keel uit. Het is hier geenK-3 verkiezing of zo.

Dat Burpmans naar lijntjes gaat kijken, wisten we ook al. Het zou nieuws zijn als hij ook eens wat mee deed. Praatjes genoeg, maar actie: ho maar.

Lettertype: "staat op een lijstje..." Wil je het nog ambtelijker? Als iets "op een lijstje staat" houdt dat 9 van de 10 gevallen in dat iemand er ooit iets van gevonden heeft, dat genoteerd heeft, en het lijstje in kwestie vervolgens in het al dan niet digitale hiernamaals heeft laten verhuizen.

"Democratische smeermiddelen" zijn per saldo niét democratisch, ze zijn kapitalistisch. Immer: heb je genoeg munten, dan kun je sommige processen versnellen. Heb je daarentegen geen nagel om je k*nt te krabben, kun je wachten op St. Juttemis tot en óf er ooit iets geschiedt.
Ene Karl Marx heeft daar ooit een aardig leesbaar boekje over geschreven. Niet verwarren met ene Karl May, want er komen verrekte weinig Indianen in voor.

Nein. 'ne Woche ins Ausland auf Urlaub gewesen. Dann holt man die Holländische und Deutsche Sprache ein biBchen durcheinander. Leb wohl, Hals- und Beinbruch and more of those things old chap.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back