De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yup.... hééél lang geleden, en nooit trots op geweest.... geloof van '76 tot '82 of daaromtrent.... Toen zopen alleen de stamleden.... Eenvoudige welpjes kregen ranja en Verkennertjes mochten mischien wel koffie....

Aangezien er maar een of twee groepen met luchtverkenners waren en die waren NIET in Friesland..., ben ik in 83 maar gewoon gaan modelvliegen.... daar heb ik geen uniformpje voor nodig....

Vond het, zeker de laatste paar Jaren dat ik daar bij zat, eigenlijk maar een nogal tegenvallende vrijetijdsbesteding, eigenlijk was het helemaal geen vrije tijd....

Overigens heette het in 1976 ook al Scouting....

Laatst bewerkt:
......... terwijl je het lipje om haalt, overigens de leiding gewoon ook een blikje geven werkt ook. Mag tegenwoordig niet meer, logisch want ze kunnen ook niks hebben.
,,,,,,
Tjonge jonge jonge.
Welk nut heeft scouting nu eigenlijk dan nog?

Simpel, redelijk gecontroleerd doen wat nergens anders mag. Helaas doet arbo en regelzucht ook hier zijn intrede. zelfredzaamheid en teamwork.

...............en, naar ik heb begrepen theedrinken!

Zoals mij verteld is, doen de hopmannen en hopvrouwen (die we in het vervolg hoplieden zullen noemen), dat nogal uitgebreid, terwijl ze de welpen (dat zijn de kinderen dus) allerlei onmogelijke opdrachten geven.

Laatst bewerkt:
Daarom ben ik er ook weg gegaan... In het begin was het kamperen, fikkie stoken, pionieren (met stammetjes en touw van alles en nog wat bouwen, touwbruggen over sloten, vlotten, kabelbanen etc etc) nog leuk, later kregen we een groepsleiding die wat minder inspirerend was... werd een beetje schijtziek van om de andere week om "een heitje voor een karweitje" uitgestuurd te worden voor een of ander goed doel (meestal de clubkas) en andere "opdrachten" waar de leiding overduidelijk heel lang en diep over na had moeten denken....

...............en, naar ik heb begrepen theedrinken!

Zoals mij verteld is, doen de hopmannen en hopvrouwen (die we in het vervolg hoplieden zullen noemen), dat nogal uitgebreid, terwijl ze de welpen (dat zijn de kinderen dus) allerlei onmogelijke opdrachten geven.

En waar denk je dat ik de term nichtennectar heb opgedaan nou? nou?

MP, wat denk je zelf? Bijna Sinterklaas, de zeur-pieten zijn er al, al dan niet met een willekeurige kleur, wat ook vaak weer niet goed is, maar dat terzijde.

Tjongejongejonge, ik dacht dat dit een modelbouwforum was? Kunnen we misschien weer éven on topic?

Waar heb jij het nu opeens in vredesnaam over? Voel je je wel helemaal goed? Doe es ff normaal, man!

Kun je ons misschien even uitleggen wat je bedoelt met 'on topic'? Hier op de Berg? Enne, als je dan blijkbaar weet wat hier op de Berg 'on topic' is, kun je dan misschien ook even opgeven welke postings hier op de Berg 'off topic' zijn of zijn geweest?

Waar bemoei jij je trouwens eigenlijk tegenaan? Ga lekker in het buitenBergse 'ontopic' roepen of ga even aan een Fennek leutelen.

Wij hadden het hier over hopman Puf en nu zijn we opeens helemaal afgeleid. Waar ging het ook al weer over?

En waar denk je dat ik de term nichtennectar heb opgedaan nou? nou?

Tsja.... da's inderdaad typisch zo'n politiek correct scheldwoord van de padvinderij.... op de koopvaardij noemen we dat gewoon homo-koffie....

Laatst bewerkt:
Zeg Puf, zomaar een gedachte: is het eigenlijk mogelijk een buitenBergse moderator een ban te geven?

En dat vraag je aan Puffelmans? Die weet de mod-knoppen nog niet eens fatsoenlijk te vinden. Teveel thee gedronken denk ik.

Met jou praat ik niet meer! Als jij VRIEND Puf tot in het diepst van zijn ziel wil krenken, moet je dat zelf weten, maar voor mij is het dan meteen finito, Schluss, game-over, rien-ne-vas-plus !!! Bah, wat ondermaats!

Tenzij je natuurlijk je oprechte excuses wil aanbieden (in 3-voud en even van tevoren laten controleren: Wok-Inn, 1e verdieping, voorzijde).

Ik ga in zo'n geval niet achter Puf staan omdat-ie daar een hekel aan heeft, maar naast 'm, zoals het ware MBFB-vrienden betaamt. Vermoedelijk aan de linkerkant omdat Bowie vrijwel zeker rechts naast 'm zal staan. Deesel neem ik dan ook mee, die is akelig goed in het schenen-bijten. Vraag dat maar eens aan PH*AJH.

Ben even uit de lucht, camping eigenaar ligt op sterven komende uren, hooguit dagen. 2 maanden geleden diagnose kanker.

Zeg Puf, zomaar een gedachte: is het eigenlijk mogelijk een buitenBergse moderator een ban te geven?
Nee, helaas niet nee, als ik hem tegenkom zal ik hem een pedagogisch verantwoorde oplawaai geven, plan dus maar snel een winter BBQ.

Oh Jan, opeens vriendjes met Puffelmans? Kun je het niet alleen af? Zal wel met de leeftijd te maken hebben. Gelukkig kan ik mijn Eigen boontjes wel doppen. Goed idee trouwens voor het eten vanavond die boontjes.

shame_on_you.gif
...
talk_to_the_hand.gif
...
frown.gif

Oh Jan, opeens vriendjes met Puffelmans? Kun je het niet alleen af? Zal wel met de leeftijd te maken hebben. Gelukkig kan ik mijn Eigen boontjes wel doppen. Goed idee trouwens voor het eten vanavond die boontjes.
Een rare snijboon lijkt me toepasselijker. Overigens.....
image.jpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back