De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tuurlijk blijft de Berg wel de Berg.
De ultieme dictatuur, waar de bewoners de macht hebben, waar vind je dat.

Opruimen hier hoeft er niemand, zelfs Burp niet.
Het staat een ieder vrij te iets te vinden, zelfs van iemand.

Ja ik heb een soort van waardering voor Hezik 1-4, Afval-2.
Hij is zeker intelligent. Weet altijd een opening te vinden voor een discussie, waar het hem dan ook om te doen is.

Zijn probleem is; dat hij sociaal "wat" onhandig is, waarschijnlijk zelfs enigszins gehandicapt. Best treurig (maar dat geld ook voor Bertus, waarvan de intentie 1000x positiever is)
Hij wil (denk ik) geen echte ruzie, en toch is hij altijd uit op een conflict.
Maakt niet uit waar over.
Het zou mij verbazen als Henrie, in zijn dagelijkse leven, niet dezelfde problemen ondervind.

Ik ben niet op de hoogte van alle in's en out's.
Maar iemand zal toch niet "zomaar" meerdere keren worden gebanned.
(ja. Ik heb er ook op mijn geweten, en de reden om te stoppen als Mod)

't zal best een aardige jongen zijn.
Is hij welkom op de eerst volgende xxxMBFBBQ in de Hell? Dagut nie!
En we zijn hier in Hell echt niet kritisch.
Het staat natuurlijk wel weer geheel vrij een open sollicitatie te sturen.

Laatst bewerkt:
Zoiets noem je geen dictatuur, maar een oligarchie. Daarin heb je een elite, die het voor het zeggen heeft en de rest is klootjesvolk. Prima geregeld. Tenminste, zolang je tot de elite behoort.

Als interim-manager moet het mij echter van het hart, dat ik het ongewenst vind, dat we het hier nog langer over een buitenBerger hebben en nog erger ongewenst om het te hebben over een buitenBerger, die buiten de buitenBerg vertoeft. Straks voelt iemand de behoefte om het te gaan hebben over iemand, die daadwerkelijk een serieuze poging heeft gewaagd om het Bergdraadje te verzieken en nu ook al weer enige tijd buiten de buitenBerg vertoeft.

Overigens maak ik uit de posting direct boven de mijne op, dat er een vervolg xxxMBFBBBQ komt. Dat is verheugend nieuws!

@harm: Prima initiatief, dat hek! Maar... ik vind het loffelijk dat je me een stuk werk uit handen neemt door dat hek te plaatsen (dan hoef ik daar tenminste niet meer te patrouilleren) maar wil je dat hek potverdrrrrriedubbeltjes DICHT doen? En ja, of je daarbij de Berg op komt of er weer af gaat, het zal me jeuken, maar doe dat hek achter je k*nt dicht.
Niet alleen moet het anders toch beveiligen (en is het ding totaal nutteloos) maar bovendien tocht het als de neten als je dat ding open laat staan.

@Bert: Als je een bladblazer kunt hanteren (zonder daarbij iedereen onder de tweetakt-olie te spetteren, graag) kunt je wellicht de volgende BBQ van nut zijn door mee te helpen het vuur aan te maken. Dat gaat dan wat sneller, en kunnen we dus vlugger overgaan tot werkelijk belangrijke zaken: bikken. Hoewel Martin dat wellicht niet op prijs zal stellen, want die is meer van low & slow, maar da's dan jammer voor hem. Als je dan toch gaan BBQ'n, dan maar vlot. Tenslotte is BBQ'n niks anders dan een nogal omslachtige vorm van voedselwaren consumeren, en dat mag best een beetje rapido.

@All: Ontspan... adem in - adem uit.
Volgens mij zitten we hier op de Berg, en kijken we met milde ironie neer op alles wat in het buitenBergse geschiedt. Daar kunnen we onder het genot van een drankje uit de slijterij weliswaar over van gedachten wisselen, maar laat de hitte van de buitenBergse twisten niet tot dit verheven oord doordringen.
Anders ga ik acuut over op thee.

Hmmm.... Die "would-be-interimmer" was me net voor... Ik weet dat hij niet zo van veren houdt (waarschijnlijk te vaak in de Moulin Rouge geweest) maar toch:
"Goed bezig, Jan!"

Ik was er op voorbereid: ik heb het bakje naast me staan. Enne nee, dat hoeft mijn duifje niet op te ruimen. Dat kan ik zelf.

Als je een bladblazer kunt hanteren (zonder daarbij iedereen onder de tweetakt-olie te spetteren, graag) kunt je wellicht de volgende BBQ van nut zijn door mee te helpen het vuur aan te maken. Dat gaat dan wat sneller, en kunnen we dus vlugger overgaan tot werkelijk belangrijke zaken: bikken. Hoewel Martin dat wellicht niet op prijs zal stellen, want die is meer van low & slow, maar da's dan jammer voor hem. Als je dan toch gaan BBQ'n, dan maar vlot. Tenslotte is BBQ'n niks anders dan een nogal omslachtige vorm van voedselwaren consumeren, en dat mag best een beetje rapido.

Oh... maar daar heb ik geen bladblazer voor nodig hoor.... 10 liter benzine, 1 Lucifer, en 1 dronken redneck zijn daarvoor voldoende, en dan is als eerste die redneck gaar.... hoewel zo'n dronken redneck grotendeels uit steak en bier bestaat, zou je het daar verder bij kunnen laten.... maar iets zegt mij dat dat toch niet helemaal de bedoeling is....

Jan met veren op de Moulin Rouge....
Ik vraag mij af of Herr Puff dat visueel aan kan.

Dictatuur of ...garchie, enkel op voorwaarde dat we in de olie zijn.

Overigens maak ik uit de posting direct boven de mijne op, dat er een vervolg xxxMBFBBBQ komt. Dat is verheugend nieuws!
Ja dan kun je nog een keer oefenen met de lapjes vlees er op leggen en op tijd omdraaien en op tijd bij mij op het bordje te leggen, dat heb je wel nodig.

Oh... maar daar heb ik geen bladblazer voor nodig hoor.... 10 liter benzine, 1 Lucifer, en 1 dronken redneck zijn daarvoor voldoende, en dan is als eerste die redneck gaar.... hoewel zo'n dronken redneck grotendeels uit steak en bier bestaat, zou je het daar verder bij kunnen laten.... maar iets zegt mij dat dat toch niet helemaal de bedoeling is....

10 liter benzine; vast geen prleem
1 lucifer; vast ook niet
1 dronken redneck (je moet hem even invliegen), niet heel moeilijk
Toestemming van moeder de vrouw om met Bergvrienden te mogen BBQem; schier onmogelijk.

Ja dan kun je nog een keer oefenen met de lapjes vlees er op leggen en op tijd omdraaien en op tijd bij mij op het bordje te leggen, dat heb je wel nodig.

Volgens mij heb jij tot nu toe ook geen zak gedaan, behalve één keer luisteren + opkanen en één keer oh-en + opkanen, dus wie hier oefening nodig heeft stel ik gaarne ter discussie. Hoewel, laten we maar even wachten met dat 'ter discussie stellen', want we gaan het hier vast en zeker eerst nog wel over wat buitenBergers hebben.

Wel als je louter wilt discussiëren ongeacht welk standpunt en/of uitkomst.
Ga gerust je gang

Volgens de berichten lig jij altijd ergens. Is het niet op de palen dan is het wel achter de spijker.
Die andere twee opties zijn mij van bovenaf opgedrongen, niet mijn keuze... Ik lig eigenlijk bij voorkeur achter tanjung pantat, maar dat geheel terzijde.

Liggend met een bladblazer omgaan kan natuurlijk heel avontuurlijk zijn, maar dat zie ik niet zo één twee drie een succes worden.
Ik zie het avontuurlijke niet, maar ook het probleem niet.

Daarnaast komt de bladblazer vanzelfsprekend onder de smeer te zitten als jij 'm hanteert, dus je bent afgewezen.
Deze aantijging vind ik abject, de dagen dat ik tot aan mijn oksels onder het vet zat liggen reeds lang achter mij. Sterker, er gaan hele weken voorbij dat ik mijn sleutel-hansopje niet eens van het haakje pak....

Wat het schuift is natuurlijk een b-vraag. Een baantje op de Berg doe je natuurlijk allereerst en alleen vanwege de eer, wat het oplevert zie je achteraf wel.
Nou vooruit... Maar ik neem niet mijn eigen bladblazer mee, want die heb ik niet....

Ik was er op voorbereid: ik heb het bakje naast me staan. Enne nee, dat hoeft mijn duifje niet op te ruimen. Dat kan ik zelf.

Duifjes ruimen sowieso in principe geen veren op.
Sterker nog: ze veroorzaken zelf de grootste bende met veren.
Kijk maar eens op de Dam in Amsterdam. Wat een zootje.

Laatst bewerkt:
Roel, je neemt eerst een slokje/nipje/gloegloe en gaat dan wat typen of je gaat eerst typen en neemt dan een slokje/nipje/gloegloe. Tidens het typen raken er gegarandeerd woorden kwijt

Nou vooruit... Maar ik neem niet mijn eigen bladblazer mee, want die heb ik niet....

Te laat, je naam was al doorgestreept op de sollicitanten-lijst.

Ben visueel nog herstellende van het beeld van een spartelende duif halverwege waar de doktor ook niet graag komt..... Het is tering druk hier op de Berg, slijterij bijna leeg en iedereen is blijkbaar in de olie al dan niet soms letterlijk dan wel spreekwoordelijk of intrim pfffff en nu overal hekken die niet sluiten, sommige bewaakt door een groen struikje met de hik.

En nu heb ik de datum gemist voor een BBQ waarbij we buiten-buiten-Bergers blijkbaar mogen roosteren low en slow......

Ik begin maar aan de goedbewaakte reserve voorraad en bij daglicht maar eens naar de schade kijken.....

Ging de beveiliging nu aan de thee?

want we gaan het hier vast en zeker eerst nog wel over wat buitenBergers hebben
Dat zal niet mee vallen als de buitenbergers (personen) het onderwerp zijn.
Vroegha is mij ooit geleerd, speel de bal en niet de persoon.
M.a.w. als het onderwerp een persoon is van op het forum, dan doe ik daar eigenlijk niet aan mee.

Behalve dan hier op de berg als de persoon een onderwerp is/was van voor dat Roel bingo schreef.
Dat dan weer wel, omdat we daar zo min of meer waren gebleven.

Over de kookkunsten, vorige week zaterdag heb ik nog water gekookt, dat ging wonderbaarlijk goed.

Fijn dat je het beeld weer terug zet naar Roel en bingo...... Net nu we in olie en BBQ stijl zitten en bedankt.

73

56

13

48

5

23

27

2

Thee pauze....

...Deze aantijging vind ik abject...
O nee hé... Weer zo'n typedat teveel naar Moscowitch junior heeft geluisterd.

Brutus zei:
Nounounou, wat een instelling weer... MP heeft z'n hele Leutelpaleis met z'n eigen gereedschap volgeleuteld, Jan heeft geheel tafel 4 én z'n eigen kantoortje (boven de Won-Inn) uit eigen zak gemeubileerd, Puf heeft op eigen kosten een slijterij ingericht (is zelf z'n grootste klant, maar dat terzijde) en ik heb hoogstpersoonlijk een aantal Fenneks hier naartoe gereden inclusief zelf geselecteerde charmante bemensing. En jij neemt niet eens je eigen bladblazer mee?????

Afgewezen. En doe het hek achter je dicht bij vertrek!

Hier in Hell houden we het roosteren toch liever in eigen hand.
En dat is niet low & slow, maar quick an dirty.

Maar als Burp iets eigenhandig wil roosteren, kan hij dat natuurlijk naar eigen inzicht doem.
Ik durf daar best achter te gaan staan.

De datum heb je nog niet gemist, dat gaat nog komen.

Maar tegen die tijd zal het zal wel een stoofpotje boven een haardvuurtje worden.

imagesqtbnANd9GcSOS95J33_LPczpJj9Q61tnU97zXLRWo7UgJUJGVt1fWaLgM-du.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back