De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sjonge jonge, is er wat nieuws zijn de heren van de leg, zelf dragen ze nauwelijks iets nieuws aan, komen wel op de BBQ maar organiseren ho maar. Is er eindelijk weer wat te doen op de Berg, ja hoor inplaats van gezellig meedoen, met een humeur in de hoek gaan zitten. Vroeger werd er nog verzet geboden en flink afgeplast, tegenwoordig een zielig "geef geen toestemming" of "ben weg bezuinigt" fraai hoor. Het blijkt dat de vergrijzing echt zijn intrede heeft gedaan. Een verzorgingstehuis hebben we nog niet op de Berg.

En de Berg blijft met hoofdletter B, De titel is De Berg is van ons, dat betekend dat een ieder mag komen (beperkt) en mag gaan, de Berg weg geven zou zijn als de Berg van jullie was, maar hij is van ons!

Vacatures:

- Bergzeurder - Doet van alles en zeurt ook over van alles.
- Beveiliger - Maakt niet uit wat je kan, zolang je maar met HH door één deur kan en dat is al moeilijk genoeg.

Schriftelijk melden bij de slijterij.

Tja, en als Jan er de brui aan geeft, ben ook ik weg.

Zulk geslijm werkt maar één keer hoor, geef Jan dus niet het idee dat je het met hem eens bent. ("achter hem staat" zal ik niet schrijven, want dan lees je weer niet verder dan deze regel)
Als DufPuf met 7 of 8 schnitzels gaat zwaaien, weet je niet hoe snel je terug moet gaan.

Zulk geslijm werkt maar één keer hoor, geef Jan dus niet het idee dat je het met hem eens bent.
In tegenstelling tot jou kan Jan wel lezen. Hij leest dan ook de regel waarom ik vertrek. Lees jij daarin iets dat ik het met hem eens ben? Ikk(e)niet.

Baggeraar zei:
Als DufPuf met 7 of 8 schnitzels gaat zwaaien, weet je niet hoe snel je terug moet gaan.
Als Puf met 7 of 8 schnitzels gaat zwaaien is dat binnen 0,004 seconden afgelopen, want dan grijpt die blonde Lab hem onmiddellijk bij de kladden, inclusief schnitzels.
Resultaat: weg schnitzels en een blonde Lab voor ongeveer 2 minuten tevreden.

Correctie 1:30 minuut tevreden blonde lab. Bovendien zwaai ik niet met vlees dat BBQ ik en daarna is het weg, ben ik tevreden, wel wat langer dan de lab.

We hebben buren naast onze Berg, De BB vanaf heden de BejaardenBerg genaamd, daar drinken ze thee en mekkeren ze de hele dag over van alles.
Hier gaan we gewoon op de oude voet verder met wat kleine modificaties tot, de Berg blijft gewoon van ons.

Al jaren niet, moet dat dan? Als er wat gebeurt kan men er niet tegen. Na het voorval is niks meer hetzelfde.

Als je dat maar blijft wegdrukken, zal het je geestelijk blijven achtervolgen.
Vandaar dat hier ook geen enkele persoon iemand achter zich wenst.

Zojuist een deel van de slijterij leeg gehaald voor thuisgebruik en geen bonnetje achtergelaten, vandaar dat ik het meld.
Bier drinken doe ik nu eenmaal niet op een berg, zeker niet op een Buherg.

Ah kijk nu het beheer met de staart tussen de benen is weggelopen naar de theeBerg denkt meneer dat het vrij shoppen is, dacht het niet. En sinds wanneer kan je blauw verdragen? alleen als je genoeg gedronken hebt in het BuitenBergse? Je laat je wel kennen hé, op de theeBerg durf je zeker niet te komen, daar mag je geen hekjes plaatsen, hier trouwens ook niet meer, krengen sluiten niet. Dus gaarne vooral je bagger uitstorten op dat heuveltje hiernaast en hier je gewoon gedragen. Daar hebben ze een andere toon, wat dat ook zijn mag maar hier tolereren we dat niet.

En sinds wanneer kan je blauw verdragen?
Dat kan ik ook niet maar er wordt geen k*t aan gedaan, er zit niets anders op dan het scherm rechtop te zetten en er dan van schuinboven naar te kijken.
Dan wordt dat groenblauw meer crème wit en dat stoort niet.
Ajatollaa burpmans's regime duldt nu eenmaal geen tegenspraak, meespraak lijkt hem ook niet te interesseren want meneer lijkt gevlogen, ons achterlatend met deze baggerkleur.

Buurberg is of een "leefbaar" gemaakte chemische stortplaats of onderhands geregeld door DufPuf die met mestquota zit te sjoemelen.

Goed idee, ik laat mijn hond voortaan uit op de BB, iedereen is daar welkom.

Er liggen 4 bonnetjes op de balie, dus er wordt niets gemist.

Dat hele slotengedoe van de slijterij vind ik trouwens een heel erg overtrokken reactie. Er komt één keer een onverlaat binnen, die ongevraagd wat te drinken meeneemt en gelijk worden er draconische maatregelen genomen, waaronder de vaste afnemers maar moeten lijden. Je weet, dat het Burpmans was, dus je kunt gewoon aangifte tegen 'm doen.

Help helemaal niets, ongrijpbaar persoon. Lult zich overal uit.

Is Burpmans ziek?

Voor een maal zat je eens heel dicht tegen de waarheid.

Overigens is er helemaal niets veranderd op de Berg. Er zijn alleen maar wat nutteloze woorden getypt door een onguur type. Niemand verlaat zijn post totdat hem wordt verteld dat te doen. Nu was Jan al een interimmer dus verandert er zowieso niet heel veel. Drank verdwijnt nog steeds waar je bij staat, al dan niet met achterlating van bonnetjes. En Hertog? Enige Hertog wat we hier dulden is Hertog Jan.

Dat zo'n stakker op z'n oude dag in zijn ééntje op een aanleunberg gaat zitten.
Hij zit daar nu al te vereenzamen, terwijl hij eerder altijd zijn best deed om iedereen weg te jagen.
Ja, de meeste komen nu nog wel even kijken, maar hoe is dat over een paar dagen?
Begint ook al over legers :hammer:
Ik denk dat ik morgen maar eens een bloemetje langs breng.

Ik denk dat ik morgen maar eens een bloemetje langs breng.
Ik heb nog een partijtje overjarige plantjes staan, met bloembak en al.
Kun je zo mee krijgen.
En een beetje handige klusser plempt dat daar wel ff tegen de muur, ze net onder de woonkamer ruit.
plantjes.jpg

Hopelijk past dat wel aan het nieuwe BB schuurtje, en ik denk niet dat gewaardeerd wordt. Trouwens net een jankende Deesel bij het hek, maar wat brokjes gegeven, beestje heeft het zwaar, ook gelijk een flesje ijskoude ijsthee meegegeven, heeft ie toch nut van zijn tochtje.

Een bloemetje langs brengen, niet gelijk een plantenbak.
Straks denkt ie daar weer wat van. Hij wordt steeds wantrouwiger (leeftijd?)

Knutselen kan ie zelf wel, hij is toch lekker bezig.

Het is gezellig bij de buren, eerst is iedereen welkom, nu weer niet, meneer wil rust. Denk dat de zorg op de aanleunBerg wat te wensen overlaat, geen apotheek, hebben wij ook niet, maar wel een slijterij en dat werkt bijna net zo goed. Nog geen 48 uur aan de thee, en nu al de weg kwijt.......

Kan iemand het hek dicht doen, straks komt ie weer terug, op zich kan dat wel, maar op andere voorwaarden, dat dan weer wel.

Pfff krijg ik een melding of ik een aanleunBerg wil sluiten, hé als ik ik geen hekjes mag plaatsen kan ik het ook niet sluiten. Jammer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back