De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fijn hè? Mag jij als normaal denkend mens niet eens worden opgestookt, omdat je vrouw/nazaten de geloof-kliek gewoon weet te "overtuigen" dat ze beter af zijn je te begraven. Niet dat je er uiteindelijk zelf last van hebt, maar het gebrek aan respect tegenover "de minder gelovigen" is wel een (de) reden dat er velen een bloedhekel hebben aan die zwarte kousen / hoedjes figuren. Dit is overigens niet "van horen zeggen".

[Serieuze modus aan]Dat jij slechte ervaringen hebt met mensen die "een geloof" aanhangen, geeft je nog niet het recht om mijn vrouw of mijn kinderen te beschuldigen van iets wat je uit je duim hebt gezogen. Zoals Jan terecht opmerkt: je scheert alles over één kam, en neemt niet de moeite om je te verdiepen in de medemens waarmee je gesprek bent.
Ik heb veel van jou geaccepteerd, maar nu ben je een grens over gegaan.
En behoorlijk ver ook. Plonk.[/serieuze modus uit]

iets wat je uit je duim hebt gezogen
Pardon, wie schreef:
Bovendien gaan de mensen dan denken dat jij als laatste wens had gecremeerd te worden, maar je "nazaten" anders hadden beslist, en dan krijg je weer praatjes in het dorp.
Bovenstaande heb ik dus wel serieus meegemaakt, voor het geval jij dat in dit bericht niet serieus bedoelde.
En dat heeft mijn verstandhouding niet verbeterd.

Heren het was me een genoegen.
Bagger meldt zich af,
die kan zich toch niet inhouden als het over geloof gaat.
Je ziet wat er van komt.

Laatst bewerkt:
Gebrek aan respect voor iemand die op zondag lekker aan de hobby is, resulteert in onverdraagzaamheid tegenover die personen
Hetzelfde geld precies ook voor die mensen die jou "geen respect betonen".... Die zijn van mening dat jij HUN "hobby" (iets wat zij in elk geval zeer belangrijk vinden in het leven) niet respecteert. Kun jij anders over denken, zij voelen dat precies zo, als dat jij dat voelt van hullie.... het probleem is alleen: zij waren er veel eerder: al ongeveer 2000 jaar.

En afgezien daarvan, liggen "respect voor een hobbyist" en "respect voor een levensovertuiging" natuurlijk mijlenver uit elkaar....

Laatst bewerkt:
...............
Bagger meldt zich af,
die kan zich toch niet inhouden als het over geloof gaat.
Je ziet wat er van komt.

Ja inderdaad: opzettelijk op iemands tenen gaan staan en als 't ie 'au' roept beledigd weglopen.

En om er op terug te komen: ik ga zelf ook bij voorkeur rokend de pijp uit, maar mijn vrouw en zoon willen dat niet. Uiteraard leg ik mij daarbij neer (ik lig dan toch al), maar voorlopig nog niet als het aan mij ligt. Daarvoor hoeven ze overigens niemand te overtuigen en al zeker geen 'kliek', zoals er om onduidelijke redenen werd genoemd.

Laatst bewerkt:
Om heel eerlijk te zijn, kan mij persoonlijk het geen zier interesseren wat er na die laatste adem gebeurt met wat er van me over is....

Het is alleen niet leuk om je nabestaanden (in mijn geval hoogstwaarschijnlijk uitsluitend mijn vrouw, of wellicht mijn stiefdochter) daar mee op te zadelen.... Dus regel je wat zelf. Maar omdat die de enigen zijn die daar mogelijk mee geconfronteerd worden, regel ik dat gene, wat zij graag willen....

Zo simpel is dat.... Voor mezelf doe ik het niet, in elk geval.

Na al dat morbide gedoe is het weer eens tijd om over te schakelen naar de feiten van het leven:

l_294.jpg

Eeeuh, kun je dat probleem zelf onder de duim houden of moeten we voor je duimen :confused:?
Op deze manier niet natuurlijk, maar dat wist je al en dat was je bedoeling natuurlijk ook weer. Over onder de duim houden gesproken, niet weer eens tijd om even op de aanleunBerg te gaan kijken?

De aanleunberg...o_O Oh ja, daar waar niét wordt gediscrimineerd... Volgens mij is die in een "sinkhole" verdwenen. Ernstig stil daar, en dat moeten we maar zo houden.

Hoezo, hier op de Berg discrimineren we ook niet, tenzij je thee drinkt, een overbodige functie hebt, je een mening hebt of als je nadenkt, het voorspellen van bovengenoemde telt ook, maar dat terzijde. Opruimen eigenlijk ook maar dat gedogen we..... soms.

Die aanleunBerg houden we gewoon paraat.

Ooit eigenhandig opgeworpen door onze (destijds) iet wat overspannen interim "manager".
Dat was voor Jan geen geen gemakkelijke periode en wellicht is hij zelfs enigszins buiten adem geraakt.
Zo een initiatief behoren wij te koesteren en op te nemen in de annalen ( Puff; succes er mee) van het Berg-epos..

Daarbij wordt er, heden ten dagen, van iedere gemeenschap verwacht dat zij onderdak verleent aan hen die hun heil komen zoeken.
Ook wij dienen ons "steentje" natuurlijk gewoon bij te dragen.
Maar om de wederzijdse cultuurshock niet al te heftig te laten verlopen is zo'n buiten-Bergse opvang natuurlijk wel wenselijk.

Daar zitten wel eens sujetten tussen.
Jammer maar helaas. Dat is nu eenmaal zo.
Op zich geen probleem.
De meeste Bergbewoners hebben een goede neus om deze lieden adequaat op te sporen.
En, indien nodig, is er nog onze Bergse-veiligheids-dienst; welke in messcherpe bewoordingen een oordeel kan vellen.

Laatst bewerkt:
Die hun heil komen zoeken?.... op de Berg?... weet niet of onderdak bieden nog wel het juiste is en of ze dan ooit hun heil vinden, Hell weten we inmiddels te vinden maar heil???

Ja. Veel mensen zoeken ergens hun heil.
Dat is begrijpelijk, maar het is zeker geen gemakkelijke queeste.

De Berg kan redelijk wat lieden opvangen en dat doen we natuurlijk met gepast enthousiasme.
Een beetje in overeenstemming met de lokale gewoonte van o.a. de Saudisch (goed volk, want zelfs ons Koningshuis is er mee bevriend).
Zo van; je houd je aan onze normen en waarden of anders gaat je kop er af.
Niks mis mee en ook wel zo duidelijk.
Er zijn zelfs lieden die zonder kop nog even door gaan, maar on tegen zegegelijk is het einde dan wel in zicht.

Laat het vooral duidelijk zijn: het is slechts een enkeling gegeven zijn Heil in Hell te kunnen vinden.
En daarvoor zijn we alle dagen dankbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back