De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lang verhaal, maar komt er nu een quillotine op de Berg? Leuk, Burpmans laten opruimen na afloop? Wel een duister sfeertje, iemand voor een test?

image.jpeg

Ik ben altijd voor een test, maar deze keer ga ik mijn nek er niet voor uitsteken.
Hebben we niet ergens wat afval liggen? Of een oude doedelzak, die wel een pijpje minder kan blazen.

Laatst bewerkt:
Dus Burp heeft al het afval weer opgeruimd?
Ik durf te beweren dat hij (uiteraard) dan toch noch wel een steekje heeft laten vallen, maar dat is geen nieuws natuurlijk.

Gespuis behoef je niet te lokken; dat kruipt uit zich zelf uit allerlei hoeken, kieren en gaten.
Enkel: observeren, beoordelen (feitelijk veroordelen) en reageren.
Die reactie kan ook een hartverwarmende knuffel zijn natuurlijk. :D

Sjongejonge, wat zijn we weer gastvrij.... Jullie weten ook van gekkigheid niet wat je met je tijd moet doen hé? Dat apparaat in post 5501 was oorspronkelijk bedoeld om het produceren van stokbroden op wat hoger peil te brengen. Probleem in de 17e eeuw in Frankrijk was namelijk dat de Bretonse stokbroden wat langer waren dan de Parijse. En aangezien iedereen weet dat een stokbrood van een dag oud of ouder in feite onder de wapenwet zou moeten vallen (je kunt er iemand heel effectief de kop mee inslaan, zo hard is het) bedacht een anonieme Parijzenaar om een standaard-maat stokbroden te produceren en dat bij wet af te dwingen. Zodat de Bretonners niet het voordeel van langere stokbroden hadden. Zo gezegd, zo gedaan: er werd een mal gemaakt voor 30 stokbrooddeegbalen naast elkaar en dat apparaat uit post 5501 gebruikte men om de eventueel té lange stukkies deeg effectief en snel in te korten. Helaas (en zo gaat het vaak in historie) kwam een sympathieke jongedame ongelukkig ten val, kwam met haar nek op de stokbrooddeegbalen juist op het moment dat het mes omlaag suisde. Om een bloederig verhaal wat in te korten: die productiebatch was niet meer voor consumptie geschikt. Helaas ten tweede male was er een nogal luguber ogende oudere man getuige van het voorval. Die zag er wel brood in (vind je het gek?) rende naar het Louvre en vertelde de koning dat hij de oplossing had om alle republikeinen snel en zonder veel poespas een kopje kleiner te maken. De rest is (macabere) historie.

En zo'n apparaat willen jullie op de Berg introduceren? Stelletje prutsers. Vroeger stuurden we mensen richting de ziele(n)knijper. Die pleegden al zelfmoord voordat ze daar aankwamen... Veel efficienter: huppekee, vanuit de kabelbaan zonder parachute het ravijn in. Vrijwillig, dus ook geen extra personeel nodig of juridische poespas... En het belangrijkste: de stokbroden worden ook niet vervuild.

Jij moet ook weer de lol overal uit halen hé, z'n tergend langzame ceremonie, met veel gespartel en een eindeloos lang aftellen, een haperend mes, alles opnieuw etc etc. Gewoon een beetje vermaak, vooral visueel. Bovendien stokbrood, willekeurige lengte, is niet echt essentieel op een MBFBMCPBBQ.

Ach, als je lang moet wachten op je lappie vlees (niet echt onwaarschijnlijk als er zo'n "low & slow-fanaat" bij de BBQ staat) is het wel lekker als er toch wat te knagen is. Een vers stukkie stokbrood met goeie, warme, kruidenboter is dan best te verhapstukken. Smaakt altijd en neemt de trek in het lappie vlees niet weg.

Okay, bij gebrek aan afval, 1,2 of 3, laten we dan MP het apparaat omleutelen tot automatische stokbrood snijder, handmatige bediening moet wel een optie blijven incl. de vergrote doorvoer. Het omgekeerd automatisch doorvoeren met steeds 2cm is ook wel leuk bedenk ik me nu, maar niet te snel.

Stokbrood is een soort eetbaar bestek, het gaat erom wat je ermee naar binnen sleurt. Bestek geeft afwas, en daar hebben we niemand voor.... Aangezien potentiële kandidaten uit het beruchte boekje ook nooit komen opdagen. Ja wegwerp bestek is een optie, je weet wie opruimt.......

Als er ooit weer een MBFB...BBQ komt gaan we natuurlijk niet allerlei zooi meezeulen. Ik zie Hobbyist al aankomen met een aanhangertje achter z'n voiture met daarin een vaatwasser, Roel met z'n stokbroodsnijder en Burpmans met emmer, dweil, stofzuiger, bulldozer en wat-ie allemaal nog meer nodig denkt te hebben voor een schoonmaak.

Nergens voor nodig, inderdaad. De volgende MBFBZIJVNEEKBBQ zou toch in Eck & Wiel gehouden worden? Nou, daar loopt Bowie. Need I say more?

En bai ze wee: die stokbroodsnijder is niet mij. Ik weet niet hoe die gedachte bij jou heeft postgevat, (wellicht door mijn messcherpe teksten) maar lees post 5501 en de voorgaande nog eens door.

Als er ooit weer een MBFB...BBQ komt gaan we natuurlijk niet allerlei zooi meezeulen. Ik zie Hobbyist al aankomen met een aanhangertje achter z'n voiture met daarin een vaatwasser.
Voor een aanhangertje heb je een trekhaak nodig.
Aan mijn voiteur, ja daar kan een trekhaak, maar dan alleen om een fietsendrager te ondersteunen, zo dat tie niet gelijk bij de eerste hobbel of bocht er af flikkert.

Heb je mij ooit op een fiets gezien? Nee dus.
Een trekhaak zul je dan ook niet aantreffen.

Als er ooit weer een MBFB...BBQ komt gaan we natuurlijk niet allerlei zooi meezeulen. Ik zie Hobbyist al aankomen met een aanhangertje achter z'n voiture met daarin een vaatwasser, Roel met z'n stokbroodsnijder en Burpmans met emmer, dweil, stofzuiger, bulldozer en wat-ie allemaal nog meer nodig denkt te hebben voor een schoonmaak.
Nee wat ze wel meenemen daar heb je wat aan, gelukkig doorgegeven. Is dat de reden dat er geen locaties beschikbaar komen soms?

Als het inmiddels op is (of weggegeven zoals jij dan noemt) dan neem ik volgende keer toch een extra voorraad voor je mee!

Dachteteffeniebenjenouhelemaalvandepotgerukt, organiseer eerst zelf een slow MBFBMCPBBQ kijken wat ik zal mee brengen?!

Kortom, het ziet er dus naar uit, dat ik het komende jaar gewoon in het pittoreske dorpje Maasland moet blijven en dan bij Kees en Kees (en Femke) met enige regelmaat de uiterst lekkere warme hap zal nuttigen. Geen MBFB...BBQ en geen Wok ('ons' Wokrestaurant is foetsie), dus dan blijft ons favoriete restaurant over.

Zondag zitten we daar weer om het 50-jarig bestaan van Robbe Technische Dienst Nederland te vieren, waarvan ik dan precies 30 jaar de eigenaar/adjunct zal zijn. Het gezelschap bestaat uitsluitend uit diegenen, die altijd respectvol over mijn elektronica lab hebben gesproken, dus dat is uiterst select. Voor de vaste MBF-Berg-bewoners heb ik een diepte investering gedaan en heb duur uitziende ballpoint pennen laten maken met daarop de naam van het bedrijf en de cijfers 50 in een lauwerkransje gevat. Graag even via een conversatie de adressen, dan worden ze verzonden zodra ze binnen zijn.

Allereerst: gefeliciteerd!
Hoewel het een curiositeit is dat de "TD" het moederbedrijf heeft overleeft. Meesta lis het andersom. Maar dat terzijde.

Waarom zo moeilijk per "conversatie"?
De kunst van het converseren zijn de meesten hier niet meester.
Vaker is het "Slap l*llen om niks".
Maar goed, ik zal ons collectieve adres opgeven:

De ModelbouwBerg, Wok-Inn, tafel 4.
En voor MP:
De Modelbouwberg, Leutelpaleis, kantine.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back