De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Da's wel erg bejaard vlees, dat blieven we niet.
"Bier" uit blik trouwens ook niet.

De BBQ is nog maar net aangestoken, dus het duurt nog even voor het feest begint.

Onze Niels lag heerlijk te soesen voor de kachel maar bij het tonen van het geopende zakje houtskoolbriketten sprong hij er gelijk, luid mauwend, uit en ging mee naar buiten.
Daar wachten we nu alle vier rustig tot de BBQ op temperatuur is.

Er is wel een versere variant te vinden, die je niet eens boven de kooltjes hoef te garen, maar of die nou aan te bevelen is?

TNC140320_ChickenFromHell_large.jpg.CROP.promo-mediumlarge.jpg

Moet dat soms een personificatie voorstellen van J.L. Deheane?

Een, in mijn ogen, uiterst bekwaam en integer politicus/bestuurder en daarmee dus een kwalijke aantijging.
We mochten willen dat we,heden ten dage, in NL over zulke politica konden beschikken.

De eerste BBQ in Hell, voor dit jaar, is versnaperd en we tafelen nog nu wat na bij een knapperend houtvuur.

Laatst bewerkt:
Het vagevuur zijn we hier inmiddels weer aan het opstoken voor het volgende BBQ-ritueel.

Zo jammer dat Puff en Puffin de vrijdag hebben afgezegd.
Een driewerf BBQ, het had zo mooi kunnen zijn...

Was gisteren zeker uitstekend BBQ-weer, vrijdag was ook goed te doen, (hier) nu nog beter zelfs.

6 Kg dood beest en 6 kratten pils, ben jij Hollebolle Gijs?

Kliko

Volgens Wiki is dit een minicontainer, een kunststof vuilnisbak.
Voor de introductie van de Kliko had ieder huishouden een vuilnisemmer.
Deze keer heb je het dus volkomen juist.

Speciaal voor Corrien, om het gehele artikel op Wikipedia nog eens na te lezen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Minicontainer

Voor de introductie van de Kliko had ieder huishouden een vuilnisemmer.
Je vergeet voor het gemak (of omdat je toen nog in de luiers lag) maar even de periode zonder bakken, met alleen maar vuilniszakken.
Op centrale punten in de wijken had men dan een "dumpplaats" die iedere week werd leeggeruimd op een vastgestelde dag.

Ik kan best eens iets zijn vergeten.
Ik kan ook (voor welke reden dan ook) iets achter houden, zelfs wat manipuleren,
Maar "bewust/voor het gemak" iets vergeten? Is dat iets Zuid Hollands?

Bij mijn weten kreeg ik, net als mijn zus(je), slechts één luier per keer.
Wellicht hadden mijn ouders het wat minder breed dan die van jou, wellicht waren die luiers voor jou toen al nodig wegens overmatige consumptie?

De vraag is wie van jullie twee het eerst toe is aan luiers, kan niet lang meer duren met dat al dat gezeik. En maar weer terzijde schuiven.

slechts één luier per keer.
:worship: :worship:
Totaal overbodige mededeling, wie trekt een kind twee of meer luiers aan tegelijkertijd.
Ik werd al helemaal niet gepamperd.

Standaard afmetingen van deuren in een woning.

Ik ben overigens van voor het luiertijdperk, ik werkte er keihard aan om die harde doeken niet meer aan te hoeven.

Bewust iets vergeten scheelt heel veel schrijfwerk en het valt niet op dat je er geen moer vanaf weet.

Het is maar goed, dat er geen Lokhorstjes of Baggeraartjes zijn, want enige elementaire luierkennis blijkt hier totaal afwezig. Zo is bijvoorbeeld elke pamper wel een luier, maar niet elke luier ook een pamper en het is natuurlijk 'not done' om de apocriefe kennis van Wikipedia hier te plaatsen als zijnde wetenswaardig. Dat ik daarvan valselijk werd beschuldigd laat ik daarbij nog maar even in het midden.

Zeker te weten, dat Bagger (toen 't ie nog een klein Baggertje was) wel degelijk een luier om de bibs droeg en dat de Baggerbilletjes eerst rijkelijk in de talkpoeder waren gezet. Dat de luier daarna in de kookwas werd gereinigd (beetje blauwsel erbij), waardoor 't ie zo hard werd als een plank, was bittere noodzaak. Als beginnend z**kerdje zal 't ie vast al wel een behoorlijke plas hebben geproduceerd.

Zeker te weten, dat Bagger (toen 't ie nog een klein Baggertje was) wel degelijk een luier om de bibs droeg en dat de Baggerbilletjes eerst rijkelijk in de talkpoeder waren gezet. Dat de luier daarna in de kookwas werd gereinigd (beetje blauwsel erbij), waardoor 't ie zo hard werd als een plank, was bittere noodzaak. Als beginnend z**kerdje zal 't ie vast al wel een behoorlijke plas hebben geproduceerd.

Ik denk, dat Bagger helemaal niet geluierd of gepamperd is geweest: als hij zijn "praktische instelling" van zijn ouders geërfd heeft, dan hebben die hem destijds gewoon in paktouw gewikkeld en gewacht tot dat gescheit en gezeik ophield....

Niet iedereen hoeft te wachten hoor, dat is zinloos.....zelfs voor Berg begrippen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back