De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Makkelijker dan een stelletje Bergbewoners op een nog te overdenken BBQ te krijgen.
Puff, laat dat "stelletje" Bergbewoners eerst zelf maar eens een BBQ organiseren, dan praten we wel weer verder.

Hier in Hell wordt er natuurlijk geen gelegenheid overgeslagen om wat vlees te roosteren.
Er gaat zelden een week voorbij zonder een bbq.
We roosteren vlees omdat het onze lief en lust is. En dat zouden we zelfs graag willen delen.
Echter: niet te verwarren met enkel uitdelen. Dat past hier niet.

Tja, alle reacties hierboven nodigen wel uit tot een iets verdere kennismaking.

Vooruit dan maar, maar wel in staccato (alhoewel het normaal gesproken een pré is op deze Berg als er hele behangrol nietszeggende teksten geproduceerd wordt). Daar ben ik normaal gesproken niet zo van, dat wordt hieronder wel duidelijk:

- ten eerste: ik ben verstokt theedrinker. Niet in 'Bijbelse' of overdrachtelijke zin, maar ik blief simpelweg die zwarte drab niet waarop de rest van de BergBewoners (BB'ers) lijkt te overleven. Jaren terug heeft mijn eega me op alle manieren geprobeerd toch aan de koffie te krijgen, maar dat is zelfs haar niet gelukt. Dat gaat 20 jaar na dato een stelletje goedgebekte BB'ers niet veranderen!

- ten tweede: ik vermaak me (meestal) kostelijk in de rol van 'fly-on-the-wall'. Niet te verwarren met de soortgenoot de 'strontvlieg'. Niet omdat ik geïntimideerd zou zijn door de reguliere BB-ers, maar vooral omdat ik dus een ontzettend goede 'stuurman' ben.

- dat verklaart dus meteen waarom ik hier (of elders op het forum) niet vaak post. Maar: het gaat om de kwaliteit! Iets om even bij stil te staan voor sommigen hier...voel je vooral niet aangesproken...of misschien toch wel...[emoji8]

- als goed (eerder naïef dan argeloos) stuurman, past de volgende competentie uit de opsomming van Jan het best op mij: 'de andere twee hebben hier nooit een klap uitgevoerd...' . Alhoewel mij dat toch teveel op een manager (werving of anderszins) gaat lijken. En daar gaat dan toch weer iets teveel ambitie vanuit.

- minzaam lachen en zwaaien tegelijkertijd gaat me meestal best goed af. Maar dat is dus al meer activiteit dan hierboven beschreven, dus bewaar ik voor zeer speciale gelegenheden.

- en nee, dit kleine rijtje ter nadere kennismaking is dus geen 'behangrol'. Om dat predikaat te verdienen zouden jullie je door minimaal twee forumpagina's volgeschreven traktaat moeten doorworstelen. En dat gaat mij natuurlijk veel teveel op werken lijken. Ik kom hier voor de ontspanning, tenslotte!

- hebben jullie geen behoefte aan een hangmat-tester hier? Wil ik best wel eens uit zwaaien naar jullie, al nippend aan een verkoelende ice-tea!

Laatst bewerkt door een moderator:
7f640194a91b2348fe623feb8420da38.jpg

. bla bla bla..Ik kom hier voor de ontspanning, tenslotte
Mooi. Houd dat vooral vast. Om ergens te beginnen.

Kwa "noten op de zang", zou ik het langzaam proberen op te bouwen.
Natuurlijk niet één enkele of slechts twee noten (da's wel heel erg saai), maar wees een beetje voorzichtig om gelijk een heel riedeltje van de toren te blazen. :friends:

Een aardig deuntje om "noten op de zang" te beoefenen is dan het volgende:
Kan ook statacco overigens, als je dat prefereert.

Speciaal voor MPX (is dat een soort fiets?) een zogenaamde Tutorial uitgezocht.
Je moet er wel even een Steinway bij kopen, maar goed, als je geen koffie drinkt, hou je waarschijnlijk geld over.

Tja, alle reacties hierboven nodigen wel uit tot een iets verdere kennismaking.

Vooruit dan maar, maar wel in staccato (alhoewel het normaal gesproken een pré is op deze Berg als er hele behangrol nietszeggende teksten geproduceerd wordt). Daar ben ik normaal gesproken niet zo van, dat wordt hieronder wel duidelijk: ..............................

Het enige, dat vervolgens duidelijk wordt, is dat we een Burpiaans oh-verhaal voorgeschoteld krijgen.

- ten tweede: ik vermaak me (meestal) kostelijk in de rol van 'fly-on-the-wall'. Niet te verwarren met de soortgenoot de 'strontvlieg'.

Tja, als het dan wél synoniem is voor eendagsvlieg, laat dan maar. Zo niet: we hebben hier regelmatig vacatures voor hangmattesters, dus je bent welkom:

Bad-Hammock-Location.jpg

.
Dat gel*l over een hangmat gaf me ineens inspiratie!

Eerst deze gemaakt, wel mooi maar die lag niet erg lekker...

a3b0d841282271ee7ad2d7e967985038.jpg

Maar deze ligt heerlijk!

kernec-hammock.jpg

Proef liggen is toegestaan, maar hij blijft natuurlijk wel eigendom van de kuiperij!
(Stront-, eendags-, etc.)vliegen op de hangmat worden gewelddadig verwijderd.
Dit uiteraard door middel van chemicaliën want ik wil geen bloedvlekken op het hout...
.

Laatst bewerkt:
Aan de donkere schaduw kant van de Berg een thee tuin met hangmatten, wel een hekje er om heen is wellicht een optie. Niet, ik herhaal niet, dat ik erop wacht maar waar is oh-h'r Burpmans gebleven, dat hij bezig is met het herstel bootje lijkt me sterk, denkt hij ook na? Dan kan het inderdaad wel lang gaan duren.

... maar waar is oh-h'r Burpmans gebleven...
Da's waar. Boer/Burp wordt ook steeds minder zichtbaar. Dan heeft Robert het toch langer volgehouden.
Niks voor jou Puff?
Een coup hoeft er niet eens voor gepleegd te worden, die koffer met de inlogcodes krijg je zo mee. (laptopje staat vast gewoon op de keukentafel. Ingelogd en al)
Met jouw charismatisch leiderschap zal het forum in een mum van tijd weer "booming" worden.

Pfff zou eerst beginnen met een ballotage commissie met terug werkende kracht, als jij dat booming noemt....

Denk niet dat we de waarde van bijdrages inschatten, in elk geval hoog is het meestal niet en is dat toch het geval dan heeft iemand wat nodig en de rest wil een teiltje. Het is altijd verstandig een teiltje terzijde te hebben.

Jullie moeten het vooral over hangmatten hebben als Deesel in de buurt is. Gisteren was 't ie meteen weg en vandaag heb ik 'm hier teruggevonden:

funny-dog-lying-in-hammock.jpg

Wat lijkt ie op z'n baasje, hoewel ik nooit gemerkt heb dat ie luistert, wat ook wel wel weer klopt, maar dat terzijde.

Iemand hier al een Lamzac of Laybag in huis? Schijnt een trend te worden, wil wel eens weten of het wat is.... Scheelt boompjes zoeken die op de juiste afstand staan.

https://www.fatboy.com/nl/lamzac

.

kernec-hammock.jpg

Proef liggen is toegestaan, maar hij blijft natuurlijk wel eigendom van de kuiperij!
(Stront-, eendags-, etc.)vliegen op de hangmat worden gewelddadig verwijderd.
Dit uiteraard door middel van chemicaliën want ik wil geen bloedvlekken op het hout...
.

Ja, wat moeten we nou? Proeven of liggen. Een van de twee, maar niet beide. Of je moet op je buik gaan liggen en dat ding aflebberen, maar da's weer niet goed voor je rug. Bovendien is lebberen de specialiteit van Deezel, niet van mij. En als ding met chemicalien is behandeld, gaat zelfs Deezel niet aan de lebber. Hij mag dan wel lelijk zijn en op z'n baasje lijken (is dat een pleonasme of niet??) maar dat beest is ook niet gek...

Puffin zei:
Iemand hier al een Lamzac of Laybag in huis?
Lamzakken genoeg, kijk maar in het buitenBergse. Recentelijk weer een gespot.
Wat een Triestheid. Het leek wel een Doedelzak vol Afval.

Puffin zei:
Schijnt een trend te worden, wil wel eens weten of het wat is.... Scheelt boompjes zoeken die op de juiste afstand staan.

Als je moet p*ssen, loop je gewoon naar een boom toe. De juiste afstand is tussen de 20 en 70 cm. Afhankelijk van de grootte van je p*sgereedschap natuurlijk.

Eerst uitgebreid proeven en dan liggen natuurlijk.
Liefst bij een lekker zwoel temperatuurtje in een hangmat.

Een hangmat is een mat. Een doek volstaat ook prima. Liefst lommerrijk tussen twee stevige bomen.
Na gedane inspanning kun je je daar dan heerlijk in laten ploffen.

Een hang van duigen schijnt enkel geschikt te zijn voor ene Ton om zich in te laten ploffen..

Als je geen boompjes kunt vinden, die op de juiste afstand staan wordt het natuurlijk klooien:

Highline-Suspended-Hammocks-4.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back