De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu heb ik geen vrees voor hoogte (het bijt niet, het steekt niet en je krijgt er ook geen infecties van).
Wel respect. Als vlieger (en speleoloog) ken je het belang om hoogte te houden of toch zeker de daalsnelheid binnen gezonde perken te houden. Bij voorkeur zelfs buiten bepaalde perken.(in de volksmond ook wel zerken)

Ik mis hier toch echter wel de lommer.
Overigens ook de rust.
Voordat iedereen "op het slappe koord" eenmaal zijn draai heeft gevonden, ben je zelf al behoorlijk zeeziek.
Dus doe mij maar mijn matje aan mijn eigen lijntje onder een paar rustiek eiken bomen.
Niks geen last van al die draaikonten.

Eerst uitgebreid proeven en dan liggen natuurlijk.
Liefst bij een lekker zwoel temperatuurtje in een hangmat.
In het eerste, het proeven en dan liggen, daar kan ik me nog wel in vinden.
Maar dat tweede, een zwoel temperatuurtje in een hangmat.
Yuk, als het de hele dag al warm is geweest, dan ben ik op het einde van de dag en soms al veel eerder, binnen op de bank of in de relaxfauteuil te vinden.
Waarbij het binnen klimaat/temperatuur kunstmatig wordt geregeld.

Ik vind zo'n hangmat helemaal niks. Allereerst al het geklooi om er in te komen. Daarmee ben ik ongeveer net zo handig als Niek is met modelvliegen. Als de instap dan gelukt is kom je er natuurlijk achter, dat je leesboek net buiten bereik ligt, dus dan kun je er weer uit. Zomaar doelloos hangen verveelt gigantisch, dus dat boek is noodzakelijk. Vervolgens ligt het dan net niet lekker en zou je een extra kussen wel op prijs stellen. Om dat te halen wacht je natuurlijk tot je aan je tweede biertje toe bent, maar dan heb je inmiddels gigantisch pijn in je nek.

Dan kun je je ook niet fatsoenlijk bewegen in zo'n ding. Nu weet ik wel, dat het in zo'n hangmat de bedoeling is om zo min mogelijk te bewegen, maar dat zit er bij mij niet in. Ik moet wat kunnen wentelen en keren, anders krijg ik óf ergens jeuk óf ergens een pijntje óf ergens kramp óf alledrie. Dan is er altijd wel één of andere klant, die denkt dat ik 24/7 bereikbaar ben, dus die belt dan doodgemoedereerd op de zondagmiddag. Nu wordt de cliëntele op dat ogenblik uiteraard niet te woord gestaan, maar je moet toch even op de telefoon gaan kijken of het misschien een bekende is. Wie weet wil deze je uitnodigen voor een BBQ op de zondagavond. Die telefoon staat natuurlijk binnen op z'n oplader, dus dat wordt weer een hele wandeling.

Nee, doe mij maar gewoon een luie tuinstoel, da's veel comfortabeler. Zo'n omgebouwd luchtbed, dat Puff voorstelt, lijkt me ook wel wat, maar we hebben katten, dus dat gaat niet. Dan moet je continu plakspullen bij de hand houden en dat schiet ook niet op. Trouwens, zo'n ding opblazen doe je ook niet voor je rust. Weet je wel hoe vaak je zo'n voetpomp moet intrappen op het geval vol te krijgen? Nu kan ik uiteraard wel de elektrische pomp van onze wensput gebruiken, maar dan wordt het een waterbed. Dus nee, niks anders dan een tuinstoel voor mij.

Lamzac, pomp je niet op, zoek maar video. Die katten nageltjes gewoon flink afknippen, dat wilde ik ook weten ivm met de hond, hoe sterk is dat spul.

Nou, dat niet op hoeven pompen scheelt dan weer, maar dat voorstel om de kattennageltjes kort te knippen viel bij mijn duifje in slechte aarde. In heel slechte aarde zelfs. Zelfs zodanig slecht, dat His Puffness zich hier voorlopig niet hoeft te vertonen, zeker nu ik haar heb verteld hoe 't ie mijn werkplaatsje meestal noemt. Het bezoekje van enkele notoire redactieleden van "De Modelbouwer"aan Madurodam, dat toch al op een planninglijst stond, die vergelijkbaar is met die van de MBFBMCPBBQ-2016 moet dus nog maar even wachten.

...Medische encyclopedie-geluiden, jankverhaal over katten...Trouwens, zo'n ding opblazen doe je ook niet voor je rust.. onsamenhangend gebrabbel over voetpomp...

Zo'n ding moet je ook niet met een pomp opblazen, maar met een redelijke hoeveelheid trotyl. Semtex mag ook, maar is wat moeilijker te verkrijgen en bovendien denkt men dan weer dat er Tjechische lieden op de Berg zijn gearriveerd. Octol is een optie, maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan LX-14. Meer "boem" voor je geld zonder inspanning.

Roel, de bedoeling van zo'n ding is, dat je er na het opblazen lekker op gaat liggen rusten. Bij jouw methode moet je je eerst de krampen zoeken om alle stukkies bij elkaar te rapen, waarna het dan nog maar de vraag is of je er vervolgens dan lekker op kunt rusten.

Misschien, dat ik het ooit eens ga proberen, maar dan moet ik blijkbaar wel eerst op zoek naar een zwikkie palmbomen.

Als je niet de kracht of lust hebt om zo'n plofzak vol te wapperen en het ook wat overdreven vind om het halve kruitvat van onze defensie er aan te spenderen, je kunt deze zak ook (op)vullen met enkele klompjes carbid en een glaasje water.

Dat is een optie, Erwin, ware het niet dat BBQ'n in een straal van 100 rond een met jouw vindingrijk (zonder meer!) gevulde "Lamzac" (What's in a name??) een duidelijk "no go" is.

Mits goed geknupt en geen kattennageltjes, zou je toch rustig je zware van Nelle of sigaartje moeten kunnen roken, of BBQ-en.
En anders is het oh zo lekker visueel: Puff op zijn plofzak naar de andere zijde van de Neder-Rijn.

Ik ben niet zo weg van jullie oplossingen, dus tochtje over de Rijn zal niet gaan gebeuren, heb wel visueel beeld bij die lamzac van Jan, met 374 stukjes reparatie materiaal er op en nog steeds een sissend geluid. Die van Roel zie je niet, camo kleurtjes. Erwin je kunt 'm ook aan de ronkende laro hangen om hem op te blazen, scheelt ook stank. Bij die van onze brabo maak ik me zorgen of de druk niet te hoog wordt. Niek zal na de struisjes niet verder komen dan zijn kop er in te steken. Bij bagger, tja heb je dan niet een vuilniszak..........???

Winterslaap?
Nou ja het is hier nu wel een beetje frisser (de korte box gaat nog prima) na een zonnige week met rond de 25 graden.
Maar om nu over de winter(slaap) te beginnen.
Of is dat ingegeven omdat bij jullie de hagelstenen nog in de straat liggen?
Hoewel... die zullen inmiddels toch ook wel weggespoeld zijn?

De lokale "hennep tussen de mais" kwekers zullen wel steen en been klagen.

Het kwartje van die Puffelse-airbag valt eigenlijk nu pas.
Da's natuurlijk ter voorbereiding van de verwachte Duitse waterinvasie :hammer:.

Bestel dan ook maar wat voor Bello.
hond(1)_thumb_600x600.jpg

Er staat nergens dat dit het eerste kwartje was.
Maar ze worden zeldzaam dus ik ben er zuinig op.

Je maakt het deze keer weer niet gemakkelijk.
Je begint over een hangmat en dan moeten wij maar weer ontcijferen dat je je feitelijk een reddingsvlot aanschaft.

Je kunt ook een S.O.S.-bericht plaatsen op het forum.
Dit bericht vervolgens melden via de "meld optie" en een Burp smeken of hij je met zijn tobbe naar de andere kant van de Rijn wil brengen, waar de voeten hoger en dus droger blijven.

Je kunt ook een S.O.S.-bericht plaatsen op het forum.
Dit bericht vervolgens melden via de "meld optie" en een Burp smeken of hij je met zijn tobbe naar de andere kant van de Rijn wil brengen, waar de voeten hoger en dus droger blijven.

Hij heeft een snel bootje, klopt maar tegen de tijd dat hij het bericht gelezen heeft, wellicht begrepen heeft, ben ik allang verzopen. Mocht hij op tijd zijn, wordt ik eerst 3x overvaren voordat hij me ziet, als ik dat ook overleef moet ik tot de overkant zijn ge OWH aanhoren. En jij vindt het raar dat ik andere opties onderzoek? Kwartje....kwartje......kwartje......etc.

....... Kwartje....kwartje......kwartje......etc.
Je hebt er kennelijk nog al wat.

Jouw overleven is dus echt een dubbeltje op zijn kant.
Feitelijk geen stuiver meer waard.
ok. 1 cent heb ik er toch nog wel voor over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back