De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goh als je er maar genoeg kwartjes ingooit begrijpt meneer ineens wel alles.... Tja alle waar naar zijn geld dus.

Da's gewoon een kwestie van Oost-Indisch begrijpen.
Niks nieuws onder de zon (of donderwolken voor onze zuider-medelanders).

Je kunt natuurlijk ook de Ger inruilen voor zoiets:

928188497_700.jpg

Als de Rijn te hoog komt draai je 'm gewoon om. Wel een paar (lange) peddels aanschaffen, anders verlaat je Nederland ongewild bij Hoek van Holland.

Je kunt natuurlijk ook de Ger inruilen voor zoiets:

928188497_700.jpg

Als de Rijn te hoog komt draai je 'm gewoon om. Wel een paar (lange) peddels aanschaffen, anders verlaat je Nederland ongewild bij Hoek van Holland.

Is een idee, gelukkig zijn er sluizen en stuwen onderweg, sleepdienst Burpmans gok ik niet op, maar een klein motortje met schroefje zou ook leuk zijn, varende airbag, wel veilig met al dat race spul op het water.

Maar wat zag ik nu op Teletext? Een nieuw onbekend apparaat in het dorpje van Jan? Een Stoplicht?
Weet je wel hoe je daar mee om moet gaan, Jan?

Volgens mij is tie al een partij factuurtjes in het voren aan het maken om de wachttijd bij de gemeente te declareren.

Ah... dan weet hij dus hoe hij er mee om moet gaan...

Geen zorgen....

Geen idee wat er nu weer aan de hand is maar een stoplicht zal het niet zijn, eerder een verkeerslicht, de kans dat Jan het licht een keer ziet, is daarmee iets toegenomen. We wachten nog op groen licht voor een BBQ ergens, maar dat zal wel niet de bedoeling zijn....

Hopelijk wordt het wel degelijk een stoplicht, dat continu op rood staat in de richting van Maassluis.

Wat is er aan de hand? Bij de toegang tot ons pittoreske dorpje Maasland, deel uitmakend van Midden-Delfland, dat zoals iedereen weet de Cittaslow hoofdstad is van Nederland, is een zeer druk kruispunt. Niet door het verkeer van en naar Maasland, maar van en naar Maassluis, wat ons uiteraard al vele jaren een doorn in het oog is en waarbij wij aan alle kanten werden gesaboteerd door Rijkswaterstaat om een oplossing voor het probleem te vinden (steekpenningen?). Die Maasluizers horen gewoon met hun autoverkeer aan de andere kant van de snelweg te blijven, zeker nu acht jaar geleden (na 50 jaar steggelen) de provincie het deel van de Dijkpolder* dat aan hun kant ligt heeft afgepikt van Maasland en heeft toegewezen aan Maassluis (omkoperij?). Daarmee zijn we Lelie Industries en een fraai stuk weidegebied kwijt, dat nu volgebouwd gaat worden met huizen.

Nu die Maassluise slakken** ein--de--lijk vanaf de snelweg een extra afrit laten aanleggen willen ze in Maasland op dat kruispunt een stoplicht gaan plaatsen (trefwoorden: mosterd, maaltijd).

*Dijkpolder schrijf je met een grote duh, dit o.a. omdat ik ook in deze mooie polder woon. Gelukkig wel aan de goede kant.

** Maassluizers noemen Maaslanders spreeuwen. Als tegenprestatie noemen wij hen slakken.

Laatst bewerkt:
Nounounou... Wat een frustratie!
Ik zou zo zeggen: eet eens een stukje Maaslander.
Liefst met een pittige borrel.
Daar word je rustig van op een zonnige zomeravond.

Maarre... Waarom hebben Maassluizers / Maassluizenaars / Maassluistypes (doorhalen wat niet van toepassing is) de bijnaam "slakken"?
Jullie (de Maaslanders) wonen toch in de shit-and-slow hoofdstad van Nederland?
Als ik in Maassluis zou wonen, zou ik onmiddellijk alles in het werk stellen om die titel binnen mijn woonplaats te halen...

Sjongejongejonge jonge, wat een afgunst valt hier weer te bespeuren! Kan ik er wat aan doen, dat Okkenbroek niet tot het keur der Nederlandse gemeenten behoort. De kenmerken zijn:

Cittaslow is het internationale keurmerk voor gemeenten die op het gebied van leefomgeving, landschap, streekproducten, gastvrijheid, milieu, infrastructuur, cultuurhistorie en behoud van identiteit tot de top behoren.

Tja, toevallig voldoet Midden-Delfland aan al deze eisen, al komt er nu een ontsierend stoplicht op ons grondgebied. Okkenbroek dus om één of meerdere redenen niet. Misschien ontbreekt het daar wel aan gastvrijheid.

Als tegenprestatie noemen wij hun slakken
wat??

noemen wij hun slakken.............. snel?
noemen wij hun slakken.............. slijmerig?

Als je in normaal ABN "hen" bedoelt, waarom schrijf je dat dan niet?
Want ik neem aan dat het niet gaat over hun slakken en onze (jullie dus, in jouw geval) slakken.

Heeft iemand nog wat zout over?

Heb jij niks beters te doen dan met een rood potlood klaar te zitten voor je pc? Welk cijfer krijg ik nou voor m'n opstel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back