De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hebben we nu met een heuse stalker te maken ?
Als ik een post lees, kijk ik nooit naar het tijdstip waarop dat gebeurt is. Het boeit me niet.

Als ik een post lees, kijk ik nooit naar het tijdstip waarop dat gebeurt is. Het boeit me niet.
Dat heeft weinig tot niets met het boeien te maken, eerder met het kunnen klok lezen, de stand van de wijzers kunnen interpreteren en omzetten naar cijfertjes en dit vice versa en dat gerelateerd tot het dag en nacht ritme.

1347184472-248798455.jpg

(Mode pissig aan)

Elk ritme is een ritme, dat het niet gelijk loopt met wat de grote meute blijkbaar "normaal" vindt is omdat er een praktisch economisch verdien model achter zit, of je er prettig bij voelt is niet van belang, dat er mensen zijn die op andere tijden beter zouden presteren is ondergeschikt. Kortom er is een werkritme en je eigen biologisch ritme. Als er veel verschil zit tussen die twee dan kan je er behoorlijk ziek van worden wat niet erkend wordt. Die roofbouw kan je met koffie en andere medicatie kunstmatig in stand houden tot het mannetje met de hamer komt. Het systeem eist eenheidsworst, val je daarbuiten dan ben je lastig en wil men je liever kwijt. Centjes zijn belangrijker dan het individu en zijn gezondheid er zijn er weinig die de luxe hebben hun eigen ritme te leven. Dat ik het nu wel kan klinkt luxe, maar is omdat het systeem mij niet wil hebben en afgeschreven heeft, ik vindt daar wat van! (Wat ik compenseer met niet vergoede vloeibare medicijnen, die helaas niet volledig werken).

Wat de rest daarvan vindt dat interesseert me geen fl*kker, omgekeerd is het immers ook zo.

(Mode pissig uit)

Mooie foto / compositie.

Staat op het wensenlijstje nog eens te bouwen met zonnecelletje, accu en ledje zoals in die tuinverlichting lampjes. Een soort bajonet of grote schroef deksel, waterdicht heb ik nog niet kunnen vinden. Dit boeit me nu weer wel.
(Brulboeien dan weer niet)

(Mode pissig aan)

Elk ritme is een ritme, dat het niet gelijk loopt met wat de grote meute blijkbaar "normaal" vindt is omdat er een praktisch economisch verdien model achter zit, of je er prettig bij voelt is niet van belang, dat er mensen zijn die op andere tijden beter zouden presteren is ondergeschikt. Kortom er is een werkritme en je eigen biologisch ritme. Als er veel verschil zit tussen die twee dan kan je er behoorlijk ziek van worden wat niet erkend wordt. Die roofbouw kan je met koffie en andere medicatie kunstmatig in stand houden tot het mannetje met de hamer komt. Het systeem eist eenheidsworst, val je daarbuiten dan ben je lastig en wil men je liever kwijt. Centjes zijn belangrijker dan het individu en zijn gezondheid er zijn er weinig die de luxe hebben hun eigen ritme te leven. Dat ik het nu wel kan klinkt luxe, maar is omdat het systeem mij niet wil hebben en afgeschreven heeft, ik vindt daar wat van! (Wat ik compenseer met niet vergoede vloeibare medicijnen, die helaas niet volledig werken).

Wat de rest daarvan vindt dat interesseert me geen fl*kker, omgekeerd is het immers ook zo.

(Mode pissig uit)

Waarvan akte!

En dan moet je ook nog maar net de luxe hebben om überhaupt een ritme te KUNNEN aanhouden...

Ik heb twee aparte werk/slaap ritmes te weten "gewoon van 8 tot 5" en "6 op/6 af" van 12 uur tot 6 uur in mijn geval, waar ik helaas niet vrijelijk uit kan kiezen.
Dat word voor me gedaan... de laatste 3 dagen vond men het nodig om overdag het 8 tot 5 ritme aan te houden, en 's nachts het 6op/6af ritme...

De afgelopen week me aan geen enkel "ritme" hoeven houden, behalve een biologisch ritme wat eten - slapen - p*ssen en p**pen betreffende. Dit, afgewisseld met wat uitjes in goed gezelschap (echtgenote en hond) was op zich best een korte, maar aangename vakantie.
Helaas: vanaf morgen zit ik weer in een "07:30 - 17:00" ritme. Tenzij er weer iets gebeurd waarvan de autoriteiten zeggen: "Dit hebben we niet voorzien", want dan wordt het ritme meteen omgeschakeld naar "Doe je uniform aan, je bent er tot we je niet meer nodig hebben". En da's de laatste tijd iets teveel gebeurd.

Enfin... we hebben in september nog een weekje campervakantie voor de boeg.
Ditmaal ons iets beter georiënteerd dan in Mei van dit jaar; toen viel de camper nogal tegen. Ergens in september gaan we in een wat beter gebakje op pad in zuidelijke richting:
camper 1.jpg

camper 2.jpg
En ja, dat kost wat centen (hoewel... een stuk minder dan in het hoogseizoen) maar dat is mede mogelijk gemaakt door de hierboven omschreven regelmatige verstoringen van wat de maatschappij een "normaal ritme" vindt...

of "zuren" zoals die hobbyist schrijft
Meneer Baggeraar, dat ik een typo maak in een zin is nog tot daar aan toe.
Dat een verwoed spellings-verbeteraar zoals u, een zin niet grammaticaal kan vormen zegt meer over uw onkunde van de Nederlandse taal.
Verbeter andermans fouten, begin bij jezelf.

Nee hoor....

het dagelijkse ritme, waarin je van 8 tot 5 een baan hebt (bijvoorbeeld, maar er zijn ook banen van 18 tot 02 of van 22 tot 06 om maar iets te noemen) is iets wat jij blijkbaar heel verstorend voor jouw eigen ritme vind....

Jij wilde geld verdienen met datgene wat jouw ritme verstoort, en volgens mij is het hebben van een baan eigenlijk wel de ultieme manier dan, om geld te verdienen aan datgene wat jouw ritme verstoort....

(en voor je het vraagt: ja, ik ben OOK de man met de hamer tegen gekomen.... meerdere keren zelfs, maar "dat telde niet" voor de heren keuringsartsen, één keer was genoeg....)

Echt wel!

Als eenmaal is vastgesteld, dat je toeschouwer bent geworden op de arbeidsmarkt moet je niet proberen nog wat werk te vinden. Dat mag niet, tenzij je voldoet aan bepaalde criteria en dan nog is het lastig.

en men een meerderheid als normaal aanmerkt.

Dat is meestal zo, dat men een meerderheid als normaal beschouwd.... Beetje moeilijk om een minderheid als "normaal" te beschouwen....

Dat is nu eenmaal de definitie van "normaal"

Kun je wel zuchten, maar dat is toch zo? als 99 van de honderd mensen gebakken rattekoppen voor de lunch eten, ben jij als enige met je bakje boterhammen toch echt "abnormaal"....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back