De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoho... (Niet te verwarren met "Hohoho", want de commerciële kerst-ellende onder leiding van een dikzak in een rood pak ellende begint pas in September)
Als het gat in de grond vol asfalt is, kan het best een vijver zijn. Zolang het asfalt maar heet genoeg is.
Je modelschip heeft dan wel wat aanpassingen nodig om te kunnen varen, vrees ik. Een romp van staal, met een dikke laag asbest erin als warmte-isolatie is wel het minimale. Verder zal je schroef er ook beduidend anders uitzien. Bert zal vast nog wel wat andere kleine details kunnen ophoesten. Emmers van zamac voor de molen van Bagger zullen ook niet volstaan.

Bla bla bla..... Nog steeds geen vijver, en het staat nergens dat het asfalt nog heet en min of meer vloeibaar zou zijn. In mijn ogen is het hooguit een bagger put, of een put met bagger, wat je wilt, maar kan dat hele zaakje niet terzijde? Dat plan voor een vaardag georganiseerd door de Hell vindt ik een strak plan, dat we 'm echt overal bij zullen moeten helpen is weer wat minder....

.................Dat plan voor een vaardag georganiseerd door de Hell vindt ik een strak plan............

Hèhè, eindelijk iemand, die eens niet met gekissebis (lees: 'irritant, slap, onzinnig, vervelend geleuter') aan komt zetten over het plan om in Hell te gaan varen.

Laatst bewerkt:
Volgens een enkele buitenBerger (nu weer "Buitenforummer") zijn alle afleveringen van het Berg-epos "irritant, slap, onzinnig en vervelend". Hij noemde er nog een paar kwalificaties bij, die ik hier niet zal herhalen. Tenslotte is de bewuste post alweer in het digitale vagevuur (Nee, niet de hell) verdwenen, en ik zal mij niet gaan verlagen tot het niveau van betrokkene. Dat niveau ligt nl. nog lager dan dat van de Marianentrog in de Grote Oceaan.

Tjonge jonge, wat een azijn zeiker moet dat zijn geweest.

Het leven is al serieus genoeg. Daar past prima letterlijk een berg flauwekul bij. Hoewel een MBF.....BBQ de enigste serieuze uitzondering is op de Berg en wat streken van Duke Puff

Niet dat ik me er echt tegen aan kan/mag bemoeien.
Hoe staat het met het denken? Of heeft door het lange denken, Alzheimer het denkproces ingehaald?

Had Het zich weer gekloond?
Dat klonen gaat kennelijk steeds sneller.
Omgekeerd recht evenredig met de levensverwachting, dat dan weer wel.

@Roel van Essen,

Als ik zo af en toe surf in modelbouwforum zoek ik naar voor mij interessante onderwerpen en natuurlijk kom ik dan ook af en toe in dit draadje. Ik heb gezien dat dit een tweede aflevering is en al ruim vijf jaar loopt met nu 7475 posten. Hoe lang heeft de eerste aflevering geduurd?

Ik lees dat over het algemeen een klein aantal forummers erin post en vraag me dan telkens af wat de reden kan zijn. Zijn jullie een soort vriendenclub die om gezamenlijk de hobby te beoefenen te ver van elkaar af woont, bijvoorbeeld om eens samen te gaan varen met jullie modelboten of werkelijk eens te bbq-en? Of Is het een aanvulling op de sociale contacten die iedereen heeft buiten internet, bijvoorbeeld tijdens werk. Ik lees bijvoorbeeld dat een aantal van jullie een vrij geïsoleerde maatschappelijke bestaan hebben zoals Corrien en Puffin en misschien ook de anderen.

Het is in ieder geval zo dat ikzelf nooit 5 jaar achter elkaar op deze manier zou kunnen ‘chatten’ zonder dat er eigenlijk een werkelijk reden is, anders dan louter tijdverdrijf zoals ik bij jullie zie.

Het is in ieder geval zo dat ikzelf nooit 5 jaar achter elkaar op deze manier zou kunnen ‘chatten’ zonder dat er eigenlijk een werkelijk reden is, anders dan louter tijdverdrijf zoals ik bij jullie zie.

Nou Cees, voor ons is er geen enkele reden om met jou te chatten, dus maak je maar geen zorgen. Wij kennen jouw manier van 'chatten', dus laat maar. Iemand, die een forum uitsluitend bezoekt om anderen te irriteren is voor ons geen gesprekspartner.

vrij geïsoleerde maatschappelijke bestaan
Heerlijk want dan heb je tenminste geen last van echt bestaande figuren. (die een "kroeg" binnengaat om vervolgens te gaan vertellen dat er eigenlijk alleen maar "trieste" figuren in kroegen komen)
Ontgaat mij even wat je dan zelf daar (dan wel hierop de Berg) doet, maar dat geheel terzijde.
Als ze in het ware leven ook negeerlijsten zouden hebben die net zo fijn werken als hier op het forum, zou dat wel een uitkomst zijn.
Treiteraars en ongedierte zie je dan ook niet lopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ach Bagger, stel je nou eens voor, dat je hier een posting gaat plaatsen, uitsluitend bedoeld om te kijken hoe geïrriteerd men daarop reageert. Als dat lukt heb je vervolgens schik. Uiteraard realiseer je je dan zelf ook wel, dat er iets met jou mis is. Zelfs ernstig mis. Hierbij past eigenlijk alleen medelijden, maar dat helpt niet.

Dus, wat door anderen al eerder is geadviseerd:
ingnore.gif

Zijn jullie al begonnen met het uitdiepen en ontrieten van het poeltje in de Hell?

Mijn in aanbouw zijnde plop plop sroombootje begint zijn voltooing te naderen.

Over dat uitdiepen is een veto uitgesproken, dus dat gaat niet door. Wie er voor het riet gaat zorgen weet ik niet. Mijn afdeling is in ieder geval verzorgd. Ik hoef de brandweer niet te bellen en ook Roel niet, dus mijn taak zit er op.

Als ik zo af en toe surf in modelbouwforum zoek ik naar voor mij interessante onderwerpen en natuurlijk kom ik dan ook af en toe in dit draadje.

Allereerst, beste Cees, surf je OP Internet of OP Het Modelbouwforum.
Voor jou interessante onderwerpen zullen, gezien jouw verregaande staat van zelf-educatie, waarschijnlijk zeer zeldzaam zijn. Kortom: zonde van je tijd.

Orion/Taurus Flyer zei:
Ik heb gezien dat dit een tweede aflevering is en al ruim vijf jaar loopt met nu 7475 posten. Hoe lang heeft de eerste aflevering geduurd?

Dat heb je dan niet goed gezien. En als je dat wilt weten,had je eerder lid moeten worden of moet je je nu ernstig gaan verdiepen in het fenomeen "tijdreizen".

Orion/Taurus Flyer zei:
Ik lees dat over het algemeen een klein aantal forummers erin post en vraag me dan telkens af wat de reden kan zijn...... Ik lees bijvoorbeeld dat een aantal van jullie een vrij geïsoleerde maatschappelijke bestaan hebben zoals Corrien en Puffin en misschien ook de anderen.

Ik zou zeggen: verdiep je eens beter de sociale contacten van de Bergbewoners.
Je hebt je huiswerk duidelijk niet gedaan, blijkt uit de laatste zin.

Taurus/Orion Flyer zei:

Beste Cees, gelukkig heeft iedereen andere hobby's. De één zit hartstochtelijk een hele nacht aan de waterkant met een hengel in de hand geen vis te vangen, de ander gaat helemaal los op de tribunes van een voetbalveld, een derde probeert tonen te ontlokken aan een enigszins buitenissig muziekinstrument en weer anderen scheppen er genoegen in om, naast een gezamelijke hobby elkaar tot het bot toe digitaal af te pl*ssen. Om vervolgens, onder het genot van een paar stukken aangebrand vlees en flessen geestrijk vocht dat in levende lijve nog een keertje dunnetjes over te doen.

Dat jij daar niet toe in staat bent: ik neem het je niet kwalijk. Voor mezelf sprekend: Ik ben er blij mee. Hoe de andere Bergbewoners er over denken mogen ze (als ze daar behoefte aan hebben, wat ik betwijfel) zelf ventileren.
Jij hebt andere kwaliteiten, dat heb je onder je vorige forumnaam luid en duidelijk gedemonstreerd.

Over dat uitdiepen is een veto uitgesproken, dus dat gaat niet door. Wie er voor het riet gaat zorgen weet ik niet.

De cursus "Riet dekken" gaat niet door. Riet is ziek.

Corrien zei:
Ik hoef de brandweer niet te bellen en ook Roel niet, dus mijn taak zit er op.
Correctie.
De zin moet zijn: "Ik hoef de brandweer niet te bellen en Roel ook niet."

Ik lees net dat ook mijn taak er op zit. Waarvan acte.

Tante Riet is niet ziek. Alhoewel sommigen het ziekelijk zullen vinden dat tante Riet het leuk vind om een aantal weekjes per jaar de boerderij te beheren tijdens onze afwezigheid.

Riet dekken behoort overigens wel tot de mogelijkheden.
Maar voor dat bij een enkeling de hormonen beginnen op te spelen; het betreft hier twee van de drie hooibergen. Niet Tante.

...............Alhoewel sommigen het ziekelijk zullen vinden dat tante Riet het leuk vind om een aantal weekjes per jaar de boerderij te beheren tijdens onze afwezigheid..............

Nou, nee hoor. Tante heeft groot gelijk. Als ze een keertje niet kan meld je dat maar hier. Dan zorgen wij wel voor het beheer. Je moet dan wel voor je vertrek even je schapen en je kippen tellen aangezien His Puffness vanzelfsprekend van de partij zal zijn en behalve lampolie ook z'n Weber bij zich zal hebben.

Ik zal er over denken.
Gaat wel even duren natuurlijk.

Kipjes tellen is lastig.
Laatste telling was 6 kippen en 1 haan.
Van één kip weten we inmiddels dat ze zich twee keer gekloond heeft (zit nog te broeden).
Een andere kip missen we nog. Buizerd of broeden, wie zal het zeggen.

Ik zal er over denken.
Gaat wel even duren natuurlijk.
Ja, vertel eens wat nieuws. Ze zitten hier al maanden te wachten op een denker. En dat zal nog wel even zo blijven. Ik vind dat een mooie traditie.

Erwin Lokhorst zei:
Kipjes tellen is lastig.
Nee hoor. 2 Spuitbussen fluoriserende verf, elke kip haar eigen rugnummer (in rose) en haanmans ook z;n eigen rugnummer (in blauw)
Kom je op een gegeven moment een kip/haan tegen zonder rugnummer, weet je dat hij/zij resultaat is van kloning.
Mis je op een gegeven moment een rugnummer, kun je buizerd / vos of His Puffness gaan verdenken.
Wat is daar zo moeilijk aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back