De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat had een reden, twee Friezen hadden verschil van mening, was het Fries een streektaal of was dat een dialect. Bonifatius kwam langs en men besloot deze vraag aan hem voor te leggen. Nadat hij erover had nagedacht gaf hij als antwoord, helaas heeft niemand van jullie het juist, het is een spraakgebrek! Daarop werd men zo boos dat hij werd vermoord. Iedereen weer gelukkig behalve de Friezen.

Groetjes Hans.
Waarom zouden we de Friezen weggeven? Kijk, ze waren niet zo aardig tegen Bonifatius, maar daarna hebben we toch weinig last van ze gehad?

Volgens mij kwam 't ie een aantal voorouders van Baggeraar tegen, die absoluut niet bekeerd wilden worden. Erg diplomatiek waren die jongens toen al niet. Eerst zeiden ze nog "gean fuort", maar toen dat niet onmiddellijk gebeurde sloeg de vlam in de pan en waren er even later 52 missionarissen minder.

Nu is gelukkig dat opvliegende en agressieve in de loop der jaren wel uit de genen verdwenen, maar zeg nou zelf, je ziet aan Baggeraar toch wel waar zijn roots* liggen. Hoewel, z'n achternaam zou doen vermoeden, dat-ie uit Brabant afkomstig is. Uiteraard is het ook mogelijk, dat-ie een mix is van beide en dat ergens bij z'n voorouders een Brabander een struise Friezin tegenkwam. Wie zal het zeggen?

*roots is door de Engelsen gepikt uit het Fries omdat ze Wurzel en wortel niet konden uitspreken en dachten, dat carotte iets te maken had met roestvorming aan een auto.

Kijk nou, bagger is naar de kapper geweest en heeft een nieuwe zender.... visueel geen verbetering maar ach....
IMG_2155.JPG

Waarom zouden we de Friezen weggeven?.
Eigenlijk hebben we alleen maar last van de Zuid Hollanders.
Een optie om daar vanaf te komen is Zuid Holland terug aan het water gevend.
En nu we toch bezig zijn met de uitverkoop, kan Noord Holland er ook nog wel bij afgestoten worden.

Dat Brabants is niet alleen onverstaanbaar, maar in geschreven vorm heb je beslist ondertiteling nodig om er wat van te begrijpen. Ik ben wel wat gewend, maar het is me een groot raadsel, waarover dit opeens gaat.

En wat die nageaapte opmerking over Zuid-Holland betreft: als bij ons de auto wordt opgeruimd gooien we alle rotzooi weg, die er niet in thuishoort en/of waar we last van hebben. Jij haalt dan zeker de rotzooi er uit en gooit de auto weg?

Tja, hier in het bewoonbare deel van Nederland zijn we milieubewust, dus zo'n auto leveren we netjes in bij een garagebedrijf of een sloperij. Wegflikkeren doen we dus niet.

Zolang er maar genoeg bosche bollen voorradig zijn klagen ze niet zo snel. Realiteitsbesef is er niet of nauwelijks en ja, de 11e van de 11e nadert weer. Alle neuzen staan weer dezelfde kant op. Dat dan weer wel..

Nooit iets mee gehad; zo'n bol.
Dat beetje laffe deegwaren om een pollepel slagroom is niet aan mij besteed.

Als ik slagroom wil, dan schep ik gewoon mijn bordje ruim vol met roomijs en drapeer dat met slagroom (eventueel aangevuld met aardbeitjes en/of advocaat). Of ik maak een mok sterke koffie en verdun dat met een flinke scheut Whisk(e)y en vul de bovenzijde tot de rand af met slagroom.

Maar: het is wel het beste wat Brabant te bieden heeft, dat dan weer wel.

De nachten schijnen er ook nog heel erg lang te duren. Brrr.
Al maken ze daar dan wel weer handig gebruik van voor de "overige" export.

Laatst bewerkt:
Hoe haal je het in je bol om tot zo'n conclusie te komen. Een Bossche bol is best wel lekker. Zoals ik al eerder meldde werd deze dan ook 'uitgevonden' door een Amsterdamse bakker, die om één of andere reden was verhuisd naar Den Bosch. Vermoedelijk vanwege ontwikkelingswerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back