De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
may_the_force_be_with_you___yoda_flag_by_osflag-d9xe904.jpg
Wel opvallend, Jan is weg en gelijk druk op de Berg..... straks komt Burpmans ook nog langs.

Verdorie Maarten...
Heb jij nou ook een glazen bol in je tent staat? Dan wens ik je één ding toe:

Ik wilde graag aan de verwachting voldoen. Speelde even met de gedachte om niets te melden maar dan had Puffelmans wederom geen gelijk gekregen. Niet dat hij dat anders wel krijgt maar toch.

Ik wilde graag aan de verwachting voldoen. Speelde even met de gedachte om niets te melden maar dan had Puffelmans wederom geen gelijk gekregen. Niet dat hij dat anders wel krijgt maar toch.
Het was geen verwachting, meer een vrees...

Vrees wordt altijd werkelijkheid. Leer dat nou eens. Had je niks gezegd was ik misschien weggebleven maar doordat je vreesde dat ik wat zou zeggen gebeurde dat ook.

Er spoelen zelfs heel veel zeesterren aan omdat het zeewater zo warm is. En de storm van de laatste dagen maakte ze los. In mijn achtertuin plopt het onkruid ook alweer omhoog. Mijn schaatsen heb ik onlangs verkocht .
Ik begin er niet meer aan. Ik moest wel krabben vanmorgen, dat dan weer wel..

begint het gras al door de sneeuw heen te komen?

Sneeuw? Waar?????? We hebben hier in de regio alle gebieden gehad, waar we doorgaans op uitwijken, maar overal is slechts een oefenlift open.

We zijn gisteren o.a. naar Damüls geweest, dat is hier vandaan zo'n drie kwartier rijden en is volgens zeggen het meest sneeuwzekere dorp ter wereld. Ze krijgen daar op jaarbasis meer dan negen meter sneeuw zeggen ze, maar dat terzijde. Alleen natuurlijk niet als wij daar zijn, zelfs nog geen vlok. O en ja, er waren behoorlijk wat liften open en daarbij zag je dan slingerdeslinger een drie meter breed stuk piste, wat met veel ijver en met behulp van sneeuwkanonnen bij elkaar was geknutseld en op die stukkies krioelt het dan omdat iedereen daar bezig is. Om daarvoor dan voor één dag bijna € 50 per persoon uit te geven is ook weer zo wat, we zijn tenslotte Hollanders. Nu is het wel zo, dat als je eerlijk toegeeft, dat je ouder bent dan 65, er een korting wordt verleend van liefst € 1,50. Daar begin ik dus niet aan, niet aan zo'n dagkaart en ook niet eentje met seniorenkorting, zoals dat heet.

Nu vermaken wij ons zonder sneeuw overigens ook uitstekend, dus niet getreurd. Mijn favoriete bezigheid is dan ook momenteel 's middags 'auf dem Balkonne in der Sonne' met een boek en een glas ijs- en ijskoud spul (je moet Leibwächter ook in het vriesvak bewaren).

Heb jij een bijzondere reden om dat te drinken, Bagger? Volgens mij is dat goedje niet eens goed voor je gezondheid
eyebrows.gif
. Maar goed, ieder z'n meug zou ik zo zeggen...

Zelf heb ik eens om een slaapdrankje te fabrieken karnemelk gemixed met schnaps
sick.gif
. Dát is pas echt goor, terwijl ik ze afzonderlijk met plezier naar binnen giet. Uiteraard giet ik altijd met mate, maar dat terzijde.

Sneeuw? Waar?????? We hebben hier in de regio alle gebieden gehad, waar we doorgaans op uitwijken, maar overal is slechts een oefenlift open.
Wij logeren elk jaar op een andere sneeuwzeker locatie.
Op dit moment ligt dat nog steeds binnen Europa (Oostenrijk)

In Königsleiten ligt sneeuw en ligt op zo'n 20 minuten van ons logeer adres.
Met de pendelbus met bushalte voor de deur, gemakkelijker kan het niet.
Natuurlijk logeren wij als zuinige Hollanders aan de goedkope zijde van de Gerlospas.

Hebben jullie daar bij aankomst ook je eigen kerstboom klaarstaan met de kerstversieringen in een doos ernaast? En laten jullie je skispullen ook altijd achter en worden die ook van tevoren compleet geprepareerd en in het skihok gedeponeerd? Ligt bij jullie de dag na aankomst een Nederlandse krant bij de Spar? En moeten jullie ook tegen een heleboel dorpelingen zeggen, dat je 'auch wieder da' bent? En krijgen jullie bij restaurants en diverse terrasjes ook altijd een Obstler van het huis bij aankomst?

Dus tja, als het om opscheppen gaat verlies je het natuurlijk met afstand van mij.

Wij gaan elk jaar met vakantie, niet op wintersport. Als er sneeuw ligt is dat mooi meegenomen en meestal is dat ook wel ergens het geval. Nu zijn mijn longetjes berekend op een maximale hoogte van zo'n 1800 meter (2000 meter is duidelijk te hoog) en gebieden, die daaraan voldoen, liggen er hier genoeg in de nabije omgeving. Naar sneeuwzekere gebieden hebben wij daarom nooit hoeven te zoeken. En tja, daar waar geen bomen meer groeien vinden wij het ook nog eens minder gemütlich. Bovendien (en misschien wel het belangrijkste) hebben ze daar niet de befaamde Apfelstrudel van Elfride om nog maar te zwijgen over haar eveneens befaamde Speck und Ei.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back