De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onze neuroot is onze middelste kater, dus da's een arme jongen. Behalve drie katers hebben we ook nog één poes. Onze oudste poes hebben we enkele maanden geleden laten inslapen nadat ze op de vijfde antibiotica kuur niet meer reageerde, ze is bijna 16 geworden. De boze buuf heeft d'r huis verkocht en is gisteren vertrokken. Ze heeft geen afscheid genomen.

Van Hoeve Bouwlust heb ik even een plaatje gedownload om een sfeerimpressie te geven. Zoals te zien is er ook een groot activiteitenprogramma beschikbaar, waarbij ik er even op wil wijzen dat met nr. 21 koe-knuffelen wordt bedoeld. Dit voordat iemand wilde fantasieën krijgt. Of je er op je eigen staanplaats (zitten en liggen mag ook) mag BBQ-en betwijfel ik. Ze verzorgen zelf ook BBQ's, waarbij de goedkoopste de boeren-BBQ is, die € 32 per persoon kost (de eigenaars zijn Hollanders).

Plattegrond-Lentedag-Hoeve-Bouwlust.jpg

O.......De boze buuf heeft d'r huis verkocht en is gisteren vertrokken. Ze heeft geen afscheid genomen....
Zie je wel? Je kunt het!

......Of je er op je eigen staanplaats (zitten en liggen mag ook) mag BBQ-en betwijfel ik. Ze verzorgen zelf ook BBQ's, waarbij de goedkoopste de boeren-BBQ is, die € 32 per persoon kost (de eigenaars zijn Hollanders).
Fijne camping als je er niet zelf mag BBQen.

Mag je wel zelf koffie zetten? Of komen ze die brengen? Graag een forse mok. Zwart, zonder suiker en om 7.30h stipt.
Mocht Hobbyist romantische fantasieën krijgen, komt de madam dan hoogstpersoonlijk even knuffelen?

Laatst bewerkt:
Dat zou zo maar kunnen. Westlanders zijn doorgaans gastvrij en loop je niet meteen in een dolk of tegen de loop van een schietijzer als je wat extra service vraagt.

Onze neuroot is onze middelste kater, dus da's een arme jongen.....
Lang geleden kregen wij een Siamees-zwerf poesje. Snowy.
Siameesjes worden wit geboren, vandaar.
Maar toen ze bij ons kwam was haar vachtje al lang niet meer wit.
Vele weken heeft ze bij ons in het vorige huis gewoond voordat we ook maar een beetje contact hadden.
Elke dag zoeken waar ze was (of ze nog in huis was).
Na een paar weken konden we voorzichtig contact maken als ze onder/in de bank was gekropen en één van ons op de grond voor de bank ging liggen om voorzichtig contact te maken.
Uiteindelijk, met heel veel geduld en aandacht, kwam het helemaal goed.

Snowy werd schnuppe puppe en uiteindelijk Pupper.
Pupper is overleden op 20 december 2009. Waarschijnlijk door een hersentumor.
Puppers zijn tot op de dag van vandaag ons begrip voor knuffelige dieren.

Laatst bewerkt:
Dat zou zo maar kunnen. Westlanders zijn doorgaans gastvrij en loop je niet meteen in een dolk of tegen de loop van een schietijzer als je wat extra service vraagt.
In de loop der eeuwen kwamen die dagen voor. Zelden, maar toch.

Lang geleden kregen wij een Siamees-zwerf poesje. Snowy..................geen blabla, maar een uiterst lief verhaal......................

Wij hebben Miew, zo genoemd omdat-ie dat luid riep, bij elke actie, die 't ie ondernam nadat-ie een aantal dagen bij ons was. Miew kwam uit een ontruimingspand en was daar vrijwel zeker mishandeld. We hebben 'm geadopteerd op voorwaarde, dat-ie overweg kon met de andere katten. Gelukkig hadden we toen nog Flip, een joekel van een kater en een geweldige kittenopvoeder. Dat had-ie al eerder bewezen met Binkie, die momenteel onze oudste kater is. Na één dag nam hij Miew onder z'n hoede en stelde 'm op z'n gemak. De andere katten hebben 'm daarna leren tolereren en hadden - net als wij - het idee, dat Miew niet helemaal zo is als andere katten. Ook de nieuwe verschoppelingen, die we later hebben geadopteerd, nemen 'm duidelijk niet helemaal serieus. Hij heeft mij (vanwege Miewse redenen) als z'n mens geadopteerd, maar als er vreemden in huis komen is 't ie ook na drie jaar hier geleefd te hebben meteen volkomen panisch en dat krijgen we er nog niet uit.

Miew, Miew en nog een paar keer Miew...de andere katten hebben 'm daarna leren tolereren en hadden - net als wij - het idee, dat Miew niet helemaal zo is als andere katten. Ook de nieuwe verschoppelingen, die we later hebben geadopteerd, nemen 'm duidelijk niet helemaal serieus.

Ik begrijp die andere katten helemaal, vanwege onderstaande reden:
Corrien zei:
Hij heeft mij (vanwege Miewse redenen) als z'n mens geadopteerd...

Jij weet niet wat voor een charismatisch persoon ik ben voor katten en hoe katten met hun personeel om gaan. De vier die we nu hebben vinden mij allemaal een toffe peer en dat gold ook voor de zes, die we al hebben verloren. Neem Gozer, onze jongste kater. Als ik 's ochtends in de keuken m'n krantje zit te lezen komt-ie zo af en toe langs, ploft vervolgens neer op de krant en zet z'n motor aan. Er moet gekriebeld worden en dat verdraagt geen uitstel en ook geen half werk. Na een minuut of vijf is het wel genoeg geweest en dan gaat mijnheer op zoek naar z'n zus en beste speelmaatje Truus. Voordat ik ga zitten heb ik Miew al gehad, maar die neemt genoegen met een paar klopjes op z'n rug en een paar aaien over z'n bolletje.

Ik weet niets van de tent van Hobbyist
Om dat poezen gemiauw even af te kappen.
Ik zag dat er 230V is op de camping. Handig voor de compressor om het het King size luchtbed vol met lucht te krijgen.

Hoe zit het met de eieren en spek?

Ik heb een tentje, staat of ligt al heel wat jaartjes onaangeroerd in een hoekje van de kelder.

Er wordt hier natuurlijk niets afgekapt omdat jij dat zo graag wil. Over die eieren met spek kun je vragen stellen op de site van Hoeve Bouwlust, dus val ons daarmee niet lastig.

Doe toch geen moeite om iets aan een strontfabriekenliefhebber uit te leggen over katten, dat snappen ze niet.
Ho, wacht even. Blafbeesten zijn ook leuk. Anders dan katten, maar wél leuk. Tenminste, die honden zijn leuk, de eigenaren is een ander verhaal.

Ons huis grenst aan dé hondenuitlaatplek van het pittoreske Maasland en aangezien het startpunt van de opdracht 'doe wat je moet doen' vaak precies bij ons huis ligt kunnen wij er volop van meegenieten. Vaak is dat precies achter het grote bord, dat de gemeente er op verzoek van onze achterburen heeft geplaatst. Maar goed, af en toe met een spade alles de sloot in schuiven en het is weer wat minder.

Laatst bewerkt:
Tenminste, die honden zijn leuk, de eigenaren is een ander verhaal.

Ondertiteling graag! (Ook voor Puif, dus tweetalig)

Corrien zei:
Ons huis grenst aan dé hondenuitlaatplek van het pittoreske Maasland en aangezien het startpunt van de opdracht 'doe wat je moet doen' vaak precies bij ons huis ligt kunnen wij er volop van meegenieten. Vaak is dat precies achter het grote bord, dat de gemeente er op verzoek van onze achterburen heeft geplaatst. Maar goed, af en toe met een spade alles de sloot in schuiven en het is weer wat minder.

Val ons even niet lastig met het gebrek aan leefruimte in het Westland...
Je bent daar zelf gaan wonen, dus had je kunnen weten dat je de spa ter hand moet nemen. Is het niet voor de hondenboodschap, dan is het wel om het water buiten de dijken te houden. 't Is daar ook altijd wat...

Eeeuh, onze zoetebroodjesbakker zijn we in deel één van ons epos al kwijtgeraakt en voor deze vacature zoeken we nog steeds sollicitanten.

Ondertiteling graag! (Ook voor Puif, dus tweetalig)
Ik maakte een zeer algemene opmerking. Ik vind het prima als iemand zich daarbij aangesproken voelt. [trefwoorden: schoen, passen, aantrekken]. Wie of wat is trouwens een Puif? Verklaar je nader!

Val ons even niet lastig met het gebrek aan leefruimte in het Westland...
Je bent daar zelf gaan wonen, dus had je kunnen weten dat je de spa ter hand moet nemen. Is het niet voor de hondenboodschap, dan is het wel om het water buiten de dijken te houden. 't Is daar ook altijd wat...
Mag ik er op wijzen, dat Maasland weliswaar vroeger behoorde tot het Westland en toen 'De Groene Oase van het Westland' werd genoemd, maar dat ons pittoreske dorpje sinds 2004 behoort tot de Gemeente Midden-Delfland, die in 2008 de Cittaslow hoofdstad van Nederland werd? Met de leefruimte of het gebrek daaraan in het Westland hebben wij dus niets van doen.

Zelf hebben wij geen enkel gebrek aan leefruimte en trouwens ook niet aan hondenbah. Over dat laatste klaag ik ook niet, ik doe er wat aan. Tja, en wat dat water betref heeft Hendrik Marsman al eens wat op papier gezet:

Denkend aan Holland
zie ik breede rivieren
traag door oneindig
laagland gaan,

rijen ondenkbaar
ijle populieren
als hooge pluimen
aan den einder staan;

en in de geweldige
ruimte verzonken
de boerderijen
verspreid door het land,

boomgroepen, dorpen,
geknotte torens,
kerken en olmen
in een grootsch verband.

de lucht hangt er laag
en de zon wordt er langzaam
in grijze veelkleurige
dampen gesmoord,

en in alle gewesten
wordt de stem van het water
met zijn eeuwige rampen
gevreesd en gehoord.

MOOI HÈ ! Is er ook zoiets over Overijssel?

Aan de rand van Hollands gouwen
Over brede IJsselstroom
Ligt daar, lieflijk om t'aanschouwen
Overijssel, fier en vroom.

Waar de Vecht en Regge kronk'len
Door de heuv'len in 't verschiet
Waar de Dinkelgolfjes fonk'len
Ligt het land, dat 'k stil bespied.

'k Heb U lief: G’omvat in glorie
Oudheid, Kunst en Klederdracht.
Eertijds streden om victorie
Steden — Ridders, burchtenmacht.

D'eindeloze twisten brachten
U, mijn land, geen voorspoed aan;
Toch is uit Uw leed en klachten
Rijke stedenbloei ontstaan.

Gij bidt God, dat Hij op 't zaaien
Rijpen doe 't gestrooide zaad;
Dat Ge dankbaar 't graan moogt maaien
Als het uur van oogsten slaat.

Oversticht, Uw schone weiden,
Horizonten, paarse hei
Boeien hart en ziele beide
Van Uw volk. Gij zijt van mij.

De broodnodige faciliteiten op de camping zijn dus uiterst beperkt.
Dat brood kunnen we vast wel bij varkens vinden (voor wie het nodig heeft).
Nu nog iemand die water in wijn kan knutselen en leveren.

Toiletten zijn niet noodzakelijk.
Een bordje met doe uw behoefte hier; volstaat. Geheel volgens lokale traditie.
Helemaal geen bordjes; nog beter.

Nu nog iemand die water in wijn kan knutselen en leveren.

Moet ie ook over water kunnen lopen?

Gelezen op RC Groups:

Seeking a weekend break from his campaign rallies; Donald Trump jetted to his Yacht the “Trump Princess” which was docked off the coast of Italy.

He invited Pope Francis and the press corps on board for a Saturday afternoon cruise. It was a rather windy day and the Pope's little hat his "zucchetto", was blown from his head and into the water.

A crewman immediately began lowering a boat to retrieve the "zucchetto. Trump told the crewman not to bother. Trump climbed down the yacht's ladder; walked across the waves picked up the "zucchetto" and walked back to the yacht where he handed it back to the Pope.

The Pope and the press corps were amazed … Donald Trump could actually walk on water! Speculation immediately began as to how ABC, CNN, NBC, ABC, The Washington Post and New York Times would report this miraculous event to the rest of the world.

The following morning the New York Times headline read … DONALD TRUMP CAN'T SWIM!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back