Roel van Essen
Forum veteraan
Ik maakte een zeer algemene opmerking. Ik vind het prima als iemand zich daarbij aangesproken voelt. [trefwoorden: schoen, passen, aantrekken]. Wie of wat is trouwens een Puif? Verklaar je nader!
Jij maakte helemaal geen "algemene opmerking"! Dit was een rechtstreekse aantijging richting honde(n)bezitters. Van Bagger ben ik dat ondertussen wel gewend, maar dat jij je tot een dergelijk laag niveau laat zetten geeft stof tot nadenken. En je weet wat daarvan (niet) komt.
En een Puif is Puf die het puntje op de i zet. Nooit van gehoord? Moet je 'm eens zien modelbouwen...
Corrien zei:Mag ik er op wijzen...bladiebla...
Nee. Dat PR-verhaal over een stukkie Westland heb ik al tot vervelens toe elders gelezen. Ik krijg er nog steeds geen warm gevoel bij.
Bij de dichtsels van Marsman overigens ook niet; doen de herinneringen oplaaien van mijn vroegere leraar Nederlands, die wijds zwaaiend met zijn armen een imitatie van de populieren van Marsman wilde bewerkstelligen.
En daarbij en passant met het (best wel stevige) lesboek Nederland een van de vrouwelijke klasgenoten een enorme klap tegen haar hoofd gaf.
Sindsdien is Marsman voor mij taboe.
En ja, er zijn vele dichters die zich hebben laten inspireren door de fraaie en diverse landschappen van Overijssel.