De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat "wekt" inderdaad niet, maar Fred is van zichzelf meestal al vroeg wakker....

Eens kijken of-ie nog wat te emmeren heeft.
Heb het even voor je aangepast, dan komt-ie sneller....
Dat werkt niet, je mist het Brabants bont.
Of zou-ie ook reageren op Friesche Vlag?
Pfffff, je kunt er wel een dagtaak van maken om alle taalgebruik op de Berg om te zetten in fatsoenlijk Nederlands. Ook bij informele schrijftaal maakt men er hier een rommeltje van.

Nog even een opmerking terzijde: aan Brabants bont mist men niets.

En..... Bingo! Daar issie :D :D :D :D

Het was inderdaad "Friesche Vlag" wat het hem deed!

Pfffff, je kunt er wel een dagtaak van maken om alle taalgebruik op de Berg om te zetten in fatsoenlijk Nederlands.
Sinds je moeilijke reparatie klussen doorstuurd naar de fabrikant, heb je nog meer vrijetijd, dus wat let je!

Nu zal aan dat doorsturen wel een andere afspraak ten grondslag liggen, dan dat het moeilijk is. Maar dat is iets wat ik niet hoef te weten.

Nou hier dan meteen het eerste omzetgeval:

je = 2e persoon enkelvoud: stam + t , doorsturen, stam : doorstuur, je.... doorstuurT

Verder het samenvoegen in 1 zin van onverenigbare zaken: "moeilijke' en 'reparatieklussen' (1 woord!).
Lastig, ok, maar moeilijk... nee.

Beste gecorrigeerde woordjes schrijvers.

Ik zit hier met een prangende vraag waar jullie ongetwijfeld een correct antwoord op weten.

Zo heb je revaluatie waarbij devaluatie het tegengestelde is.

Hoe zit dat nu bij floreren?

Aangezien er een duidelijk verschil is tussen flora en fauna wordt dat uiteraard fauneren, al zou ik dat niet helemaal een tegenstelling willen noemen.

Tenzij het natuurlijk gaat over puberale dromen, maar dat is zo lang geleden, dat ik niet meer helemaal heb onthouden hoe dat ook al weer was.

Beste gecorrigeerde woordjes schrijvers.

Ik zit hier met een prangende vraag waar jullie ongetwijfeld een correct antwoord op weten.

Goed, je zit. Dat is al heel wat. Beter dan "hangen", want dan zou je een "hangjongere" zijn.
En daar hebben we er al genoeg van op deze Berg. Hangouderen ook, maar die hangen we apart.

hobby zei:
Zo heb je revaluatie waarbij devaluatie het tegengestelde is.
Je slaat een stap over. Tussen revalueren en devalueren zit het in Nederland zo geliefde evalueren.
Als er iets devalueert, de koers van de bitcoin bijvoorbeeld, heerst er bij de eigenaars hoogstwaarschijnlijk paniek.
Die gaan dan digitaal evalueren, om vervolgens met z'n allen keihard te roepen dat de munt de revalueert moet worden.

hobby zei:
Hoe zit dat nu bij floreren?
Je zit nog steeds, zie ik... Goed zo, het volgende stapje is staan. Rechtop, zonder de steun van enig voorwerp dan ook. Maar dat terzijde.

Het floreren van de revaluatie van de bitcoin heeft vervolgens een devaluatie van de dollar tot gevolg.
In ieder geval ten opzichte van de bitcoin.
Dat moet uiteraard door het IMF geëvalueerd worden, waarna een revaluatie van de dollar t.o.v. de Bitcoin volgt.
Al dan niet gesteund door de Europese Centrale Bank, omdat de Euro een zekere financiële verhouding heeft met de dollar.

Ga nu terug naar de zin in deze bijdrage die start met: "Je slaat een..." en lees het verhaaltje overnieuw.
En dan nogmaals.
Op den duur zul je zien dat een en ander zó nauw met elkaar verweven is, dat zelfs jij de logica er niet van inziet.
Op dat moment zit je op hetzelfde astrale niveau van de financiële wizzkids* op de diverse beurzen, want ook zij snappen er geen hout van.

*Wizzkids:
Lui die denken ergens verstand van te hebben, maar ondertussen nog steeds voor de spiegel hun puistjes staan uit te knijpen..
Iets met puberale dromen, maar daar weet Jan ongetwijfeld meer van.

Ga jij nou nog maar een paar verhuisdozen evalueren en pas op, dat je bij het sjouwen niet zelf van de trap devalueert. Het revalueren van een gebroken been komt je namelijk al gauw op een paar maanden te staan......eeeeuh.....te zitten, zolang je nog geen loopgips hebt. Tegen die tijd is de bitcoin misschien al verleden tijd.

Ja, Jan, ik houd ook van jou.
Dat "verhuisdozen evalueren" is al lang geschiedt.

Uitkomst:
Leeg zijn ze een stuk makkelijker te tillen dan vol.
Dat geldt in gelijke mate voor boekendozen, algemene verhuisdozen en de dozen voor breekbare dingen, zoals schilderijen.
Waarbij opgemerkt moet worden dat het laatste type dozen zowel leeg als vol vrij onhandig in de omgang is.
De oorzaak hiervan is gelegen in het formaat.

En uiteraard heeft het verhuisbedrijf het gros van de volle verhuisdozen verplaatst, waarvoor hulde en dank.

Ik begrijp dat het regenereren van een gebroken been een gevoelig puntje bij jou is? Ervaringsdeskundige wellicht?
Een combinatie van teveel Obstler, Speck&Ei en vervolgens de volgende ochtend tóch op de lange latten gaan staan?

Tja....
"Berouw komt na de zonde"
"Als de wijn is in de man, is de wijsheid in de kan"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back