De beste setup voor een t-rex 450?

• Topicstarter Topicstarter adriaantie
  • Startdatum Startdatum
A

adriaantie

Guest
Ben dus bezig met het opbouwen van een t-rex 450. Heb geen kant en klaar pakket gekocht maar vind het leuk om alles bij elkaar te zoeken via het web. Ondertussen het complete frame (V2) en de combi Align XL 3700/ Align brushless esc (governor) rce bl-35x aangeschaft. De volgende items worden de gyro en servo's. Nu heb ik zo links en rechts al wat gelezen en gevraagd maar hoor en lees veel verschillende meningen. Een hiervan is dat men aangeeft dat je geen digitale servo's moet gebruiken ivm storingen?

Dus mijn concrete vraag is wat zijn nu de beste servo's voor de t-rex 450. En ben eigenlijk ook wel benieuwd naar volledige setups van mede forumleden.

Groeten.

GY401 zou ik doen en dan als staartservo een S9257 (de ultieme combo). Als zender zou ik de dx7 pakken geweldige zender aar je apsoluut geen spijt van krijgt. motor zou ik gewoon die van align houden is goed genoeg. Weet niet of je ook al een regelaar erbij hebt? op de swash HS-65MG van hitec.

Ik heb geen ervaring met ook maar een van deze producten maar ik weet dat ze gewoon goed zijn en je er zeker geen spijt van krijgt.

PS. een scorpion motor kun je ook overwegen is wel duurder.

Op mijn 450 Se zit :

3 x Hitec 56 HB
1 x logitech 2100T + 3100G servo combo.

standaard 430L motor en regelaar 2.4 ontvanger en een T12 FG. plus een paar FP en TP 3s lipo packs.

Mijn setup:

3 maal Hitec HS56
GY401 + Futaba 9650 (heerlijke combo)
Futaba 146ip
Medusa 28-32-3400 11 tands
4S 2200 mAh lipo's
Castle Creations Phoenix 35
Switched UBEC 5V/6V - 3A. shielded

Dit gaat bizar hard op 4 cellen en het toerental is amper omlaag te krijgen hoe slecht je collective management ook is. Idle draait hij zo'n 3400 rpm op 95% trottle en in flight gemeten komt het toerental niet onder de 3000 rpm ongeacht hoe erg er "ge-stickbanged" word of slechte collective management.

Voor servo's op de swash zou ik je ook de Hitec's HS65 MG aanraden. En de GY401 met 9650 is een heerlijke combinatie.

Hier een filmpje van gister, mijn 450 is te zien op 4 minuten. Helaas geeft dat geen goed beeld van het vermogen. Ik zal vragen of iemand mij binnenkort nog even kan filmen terwijl we flink het vermogen mishandelen.

YaTZgSYPjhY[/media] - 27-04-08 Pampushout

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat heb ik nog nooit gezien iemand die op 4s lipo vliegt met een trex 450. Maar als het werk waarom niet. De staart servo die jij noemt is niet slecht maar iets minder snel en ook iets duurder. De swash servo's zijn ongeveer hetzelfde. Regelaar ben ik het ook wel mee eens een 35 of 40.

Ontzettent mooi filmpje trouwends!

Robin.

Dat is inderdaad een goeie ook. Maar als hij geen 2,4 wil vliegen kan die het beste een 146ip net een ff9 en als hij geen 9 kanalen wil 6EX werkt ook prima.

Dat is inderdaad een goeie ook. Maar als hij geen 2,4 wil vliegen kan die het beste een 146ip net een ff9 en als hij geen 9 kanalen wil 6EX werkt ook prima.

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Zoals ik ook in de setup aan heb gegeven zou ik ook voor een R146iP 6-kanaal 35MHz PCM ontvanger kiezen als je niet voor 2.4GHz gaat.

Qua motor en regelaar probeer ik altijd zo stock mogelijk te blijven.

Mischien kun je er wel een ander motortje in leggen. De align 3700kv i.p.v. de 3550. Net iets meer vermogen en daardoor net iets beter voor 3d.

Sorry, maar een GY401 is verre van "ultiem" !! Als je echt ultiem wil zou ik kiezen voor de Spartan DS760 met een 9257 servo en wat goede servo's op de nick (alle opties zijn hier al genoemd).

Wat betreft motor en regelaar. Die voldoen prima van Align, maar het is niet de "beste" setup. Het werkt goed, geeft genoeg vermogen.. hell, ik vlieg al mn Align heli's standaard, maar het beste is het gewoon echt niet. Er is beter te krijgen, zij het dat de verschillen tussen "het beste" en gewoon "standaard Align" ongeveeer met de week kleiner worden!

Cheers,

Richard

Ja het kan altijd beter en durder maar er moet ergends een grens zijn. Anders betsaal je ene paarduizend euro alleen al aan een trex 450. Denk niet dat ook maar iemand op dit forum dat wil. De gy401 is egt wel een hele goeie gyro. Ik heb er nog nooit klachten over gelezen/gehoort dus dan zit dat wel goed.

Je kunt een lama v3 ook wel super upgraden dat hij 500 euro kost maar je moet je afvrage waarom je dat zou doen. Als hij met wat goedkopere dingen toch ook leuk vliegt en er even veel plezier van hebt, waarom zou je dan?

Robin.

Ik heb zelf nu een week een 450s met een 4 tal towerpro servo's en een telebee gyro.
Ik had verwacht een bibberende onstabiele moeilijk te beheersen heli te hebben, maar dat valt me reuze mee. Sterker nog, hij hangt verdomd stabiel en de staart is strak.

Nu vlieg ik geen 3d maar rustige rondjes, maar het is wel een flink prijsverschil met een stel futaba's en een digitale staart servo + duurdere gyro !

Raptor Rulezzz zei:
Sorry, maar een GY401 is verre van "ultiem"

Sorry Richard, maar daar ben ik het niet mee eens. De 401 komt wel degelijk bovendrijven in zijn klasse. De DS760 is 2 x zo duur, dus das een beetje appels met peren... Vergelijk hem dan met de Logictech 2100, die is dezelfde prijsklasse. Verre van ultiem insenueert dat het een prutding is ;)
Verder heb ik in de Titan Futaba S3153's rondom en das strak en sterk imho.
De topicstarter vraagt echter de beste setup, dus wat dachten jullie hiervan:

Scorpion HK-2221-6 V2 motor
Kontronic Jazz 40 regelaar
R146iP Rx
Spartan DS760 gyro
Volz 560 servo's op de swash
Volz 520 servo op de staart
Kongpower 2100's 4s

Is dat wat?

Groetjes,

Ton

wat ook appels met peren is , is wie wat nodig heeft .
alles is relatief , maar als ik iemand in de 'hooverfase'hoor zeggen dat hij merk huppeldepup zoveeel beter vind dan een 401 , denk ik yeah right . als richard zegd dat hij wat minpuntjes aan een 401 vind , dan geloof ik dat wel gezien wat hij met zn heli kan . als je goed genoeg kan vliegen om 'aan een betere gyro toe te zijn ' , kun je heeel wat . ikzelf ben geen natuurtalent en zal nog tijden met een 401 kunnen volharden , mss worden dit soort discussies ook wel een beetje gevoed door de pimpgedachte dat je met betere spullen ook beter gaat vliegen .

Heren geen ruzie maken hoor......

Bedankt zover voor de info heeft al een boel geholpen. Ook de links naar de andere site en youtube waren handig en leuk.

Heb nog wel een volgend vraagje. Ben dus het een en ander bij elkaar aan het kopen maar nu vroeg ik mij het volgende af. Is de hoofdrotor (swashplate ofzoiets) van een trex 450 xl anders dan die van een trex 450 se???? Volgens mij ben ik tot de ontdekking aan het komen dat de rotor van de xl niet op het frame van de se past. Kan iemand daar uitsluitsel over geven. En waarom dit dan zo is? Wat is het voordeel of nadeel?

Groeten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry Richard, maar daar ben ik het niet mee eens. De 401 komt wel degelijk bovendrijven in zijn klasse. De DS760 is 2 x zo duur, dus das een beetje appels met peren... Vergelijk hem dan met de Logictech 2100, die is dezelfde prijsklasse. Verre van ultiem insenueert dat het een prutding is

Een Logictech 2100 is ook al beter dan een GY401 en de Logictech is GOEDKOPER, ik reageerde alleen op dit:

GY401 zou ik doen en dan als staartservo een S9257 (de ultieme combo)

Wat betreft de 450XL, die word niet meer gemaakt en is vervangen door de 450S. Een 450XL moet je nooit kopen!! Of de swash anders is weet ik niet, behalve dat die van de 450SE van aluminium is en die van de XL van plastic.

Cheers,

Richard

Yep ben eruit. De Xl is zeker anders dan SE enzo.... De xl werkt met een extra hevelboom voor de aansturing van de swash. Erg omslachtig dus. hierdoor is de swash voorzien van anders geplaatste en een extra link.

Back