De bouw van een Boomerang Elan

Hallo iedereen!

Zoals iedereen op dit draadje kon lezen, zocht ik een geschikte (type) jet-trainer en heb die met hulp van jullie allemaal weten te selecteren. Het is de Boomerang Elan geworden, die ik vandaag bij Digitech Turbines (Sandor) hebt opgehaald. :D

Op verzoek van Berto houd ik in dit draadje de (op~) bouw van deze kist bij, zodat andere beginnende jetvlieger hier in de toekomst misschien ook iets aan hebben. Niet dat ik een expert ben, maar op die manier kan iedereen hier zijn of haar mening en tips op de bouw geven zodat iedereen hiervan leert.

Zo, dan duik ik nu maar eens in de nieuwe wereld van Festo, luchttankjes, retracts, remmen, JR (Spectrum) 2.4 GHz (!), etc... ;)

~Jolmer

Heel suf misschien, maar het begin van de bouw is álles uitpakken. Gelukkig paste de doos
niet in mijn auto, dus die hebben we bij Sandor al even uitgepakt... ;) Achteraf ben ik blij
dat ik niet de XL gekozen heb, omdat die nóóit in mijn auto had gepast.

De status van het project, is als volgt:

IMG_1907.JPG

Een hele tafel vol! Ik ben onder de indruk van de omvang van de "standaard" Elan...

IMG_1908.JPG

Een doos vol met ventielen, retracts, slangen, servo's, ontvangers en uiteraard 5 minuten epoxy! :D

IMG_1909.JPG

Van opzij...

IMG_1911.JPG

De romp uitgepakt! Voelt nét als Sinterklaasavond... ;)

IMG_1912.JPG

Best nog een sportieve snuit!

IMG_1913.JPG

Hier mag straks mijn "gaskacheltje" z'n werk doen! Nu maar hopen dat de Elan 146N volhoudt! :D

Later meer!

~Jolmer

Laatst bewerkt:
whow

@Jolmer.

Jij bent wel heeeeeeel erg vooruitstrevend te werk gegaan.
Gelijk alles wat je nog nodig had maar gekocht, (ook 5 min epoxy :wink:)
Als je er een beetje tijd voor vrij kan maken en zin natuurlijk staat ie binnen de kortste keren vliegklaar, de kachel had je tenslotte ook al.
Nu nog effe bij Pieter, Remke en Henk afkijken hoe of dat zij de boel ingebouwd hebben en dan staat ie denk ik al vliegklaar als het 'high north' evenement zich aandient.

enne perfecte keuze hoor, ga je een hoop plezier aan beleven.

Ger.

zozo tilstra jij gaat meteen maar voor goud, erg mooi hoor hoe het er allemaal uitziet. een beetje beu van de edf jets? ben benieuwd hoe het er vliegend allemaal uitziet.

gr rene.

Hoi Jolmer ziet er goed uit!
Vlieg jij op Leeuwarden?

Als je info nodig hebt betreffende de Elan dan meld je je maar.

Groet, Henk

Zozo, wat een reacties! :D Tof dat jullie de boel even bekijken, motiveert enorm om dit (op~) bouwverslag te maken!

~Jolmer

zozo tilstra jij gaat meteen maar voor goud, erg mooi hoor hoe het er allemaal uitziet. een beetje beu van de edf jets? ben benieuwd hoe het er vliegend allemaal uitziet.

gr rene.
Hey René!

Ja, tof hè?! Ik was de EDF's inderdaad een beetje beu, steeds weer crashstarts vanaf de bungee... Vorig jaar weinig succes ermee gehad! Zo'n bungee is echt niet geschikt voor de wat zwaardere kisten.

Daarom nu maar met een Jet los, die fatsoenlijk kan taxien en die een beetje gemakkelijk vliegt, óók vanaf gras! Een schaalkist komt dan later wel eens een keertje... ;)

~Jolmer

@Jolmer.

Jij bent wel heeeeeeel erg vooruitstrevend te werk gegaan.
Gelijk alles wat je nog nodig had maar gekocht, (ook 5 min epoxy :wink:)
Als je er een beetje tijd voor vrij kan maken en zin natuurlijk staat ie binnen de kortste keren vliegklaar, de kachel had je tenslotte ook al.
Nu nog effe bij Pieter, Remke en Henk afkijken hoe of dat zij de boel ingebouwd hebben en dan staat ie denk ik al vliegklaar als het 'high north' evenement zich aandient.

enne perfecte keuze hoor, ga je een hoop plezier aan beleven.

Ger.
Ik houd niet van aankloten, dan maar meteen goed. Ik ga ook gelijk over op 2.4 GHz, dan sluit ik (extra) kans op storing ook meteen uit. Ik hoop in 2009 lekker veel met deze Jet erop uit te kunnen!

~Jolmer

Hee Jolmer da`s een heel mooi setje wat je daar allemaal aangeschaft hebt, daar kan ik alleen maar van dromen.

Bij deze dus ook een abbootje en we gaan het in de gaten houden :yes:

Succes met het puzzelen ;-)

Roodkerk

He Jolmer,

Gaaf man! Mag ik eens bij je thuis langskomen binnenkort? Dit wil ik wel eens van dichtbij bekijken. Wanneer take off in Roodkerk?

DMC groet,
Alex

@Jolmer

Gaaf man, jij hebt hem er even uit laten hangen en een zeer goede keuze gemaakt.

Ik ga jou volgen hier en op hyves natuurlijk.

Veel bouwplezier en vele vlieguren toegewenst vanaf deze kant.

Vriendelijk groeten Jaap

Jolmer, proficiat met je aankoop, je hebt een verstandige keuze gemaakt.

Ik heb een tijdje terug er ook ééntje gebouwd voor een vriend, alle materiaal kwam ook van bij sandor.
Als je er iets mee bent: www.forum.diestmodelclub.be (draadje staat onder vliegtuigen-turbine)

Groeten, Bart.

Back