De bouw van een Boomerang Elan

is teveel werk en te duur
als het busjes worden zijn ze van teflon
Kan ook, alles is goed; zolang het neuswiel maar niet is vastgelijmd, toch? Ik heb me toen toch werk gehad om m'n voorvork te verwisselen, dat was bijna niet te doen. Twee busjes om de as is dan gewoon veel beter, dan kun je zó de as eruit schuiven...

~Jolmer

Kan ook, alles is goed; zolang het neuswiel maar niet is vastgelijmd, toch? Ik heb me toen toch werk gehad om m'n voorvork te verwisselen, dat was bijna niet te doen. Twee busjes om de as is dan gewoon veel beter, dan kun je zó de as eruit schuiven...

~Jolmer

Jolmer het wiel is Gefixeerd met Locktite speciaal voor assen.
ik verwissel een vork in 10 minuten ,ik had jou ook aangeboden om dit voor jou te doen.
het resultaat van het doe het zelf resulteerde in een vernielde voor ophanging.
ik geloof niet dat ik moeilijk heb gedaan om gratis alle parts te sturen.
jij wou het perse zelf doen toch?.
normaal hoeft dat wiel er nooit meer uit , en als je het wilt losmaken even de hete feun erover en het is los.
ik kan me herinneren dat je zelf geprobeerd hebt om dit weer zelf te proberen met secondenlijm waarbij de lagers ook in de lijm terecht kwamen.
ja en dan kan ik zelfs niets meer doen toch?.
dus de volgende keer even opsturen en dan word het zonder problemen gemaakt.

dus de volgende keer even opsturen en dan word het zonder problemen gemaakt.
Sandor, ik bedoel dit niet als een aanval op jou of je service hoor... :confused: Je hebt me inderdaad prima geholpen! Alleen als de band een keer is versleten en je die moet vervangen, zal het wiel er toch een keer uit moeten?

Overigens is er toen niets kapot gegaan, maar heeft het erg veel irritatie gekost om de velg van de as te halen. Da's ook het enige wat ik wil zeggen, meer niet. Dus vat het a.u.b. niet verkeerd op, ok? ;)

~Jolmer

Sandor, ik bedoel dit niet als een aanval op jou of je service hoor... :confused: Je hebt me inderdaad prima geholpen! Alleen als de band een keer is versleten en je die moet vervangen, zal het wiel er toch een keer uit moeten?

Overigens is er toen niets kapot gegaan, maar heeft het erg veel irritatie gekost om de velg van de as te halen. Da's ook het enige wat ik wil zeggen, meer niet. Dus vat het a.u.b. niet verkeerd op, ok? ;)

~Jolmer

als die band versleten is krijg je gratis een nieuwe... :-)

Ik heb de zaterdag in de planning staan om te gaan, alleen een verjaardag kan nog roet in het eten gooien maar dat zie ik nog wel.

Anders misschien zondag alleen even komen kijken maar wil eigenlijk toch zaterdag een vluchtje zien te maken.

Hier weer een nieuwe lid van de Boom-Elan club.

Na weken als co-piloot van Frank opgetreden te hebben toch zelf ook maar zo'n ding op Jetpower gekocht. Snel in elkaar zetten(moet over twee weken klaar zijn) en dan vliegen, vliegen en nog eens vliegen. Kan ik daarna in alle rust mijn eigen ontwerp, zie draadtje Trainer (simple, low cost, easy to fly), afmaken.

Gisteravond de wielen/poten gemonteerd. Vanavond lucht en electriciteit in de romp maken.

Ga mijn AMT-Mercury in de Elan leggen als voortstuwing.

Gr. Ray alias Skycat

Na weken als co-piloot van Frank opgetreden te hebben...

Haha zie foto, zélf vliegen is nóg leuker nietwaar ;)

GroteFoto-T4X6LADK.jpg

En uiteraard nog zéér bedankt voor de coaching en dat we nog maar veel uren op de Elan mogen draaien, dan 'co-piloot' ik jou wel, :mrgreen:

Frank

Da's grappig, ik zag ineens een oud draadje van mij bovenaan in de lijst staan. Dus meteen maar even gekeken wat er hier zoal bijgeschreven is... :D

Ray, van harte gefeliciteerd met je Elan! Daar zal ook jij geen spijt van krijgen. Tenminste, ik heb diverse Elan-eigenaren gesproken en stuk voor stuk zijn ze allemaal bijzonder tevreden... Heb je wat aan dit bouwdraadje (gehad)?

~Jolmer

@Skycat

Hoi Ray, ik ken u wel niet persoonlijk, maar ik volg uw draadje wel, maar bij deze gefeliciteerd met je Elan, het wordt druk op Delen hihi, oeps ik heb een Sprint gekocht, helemaal fout dussssssssssssssssss

Gr Japioooooooooooooo

@Jaap

We hebben elkaar op Pampa dit jaar ff ontmoet (gezin met twee jongens in de tent naast je).

Wat is er mist met je Sprint? Heb gezien op Jetpower dat die net zo goed vliegt, DUS.
Ik heb gekozen voor de Elan ivm het samen vliegen met Frank. Kan ik alles gewoon overnemen zoals zwaartepunt en uitslagen.
Eindelijke weer eens 'jetten' na pak weg vier jaar. Toen sloopte ik mijn Hotspot op Pampa. Alles paste toen in een vuilniszak.

@Jolmer
Altijd goed om van een ander de opbouw te zien.

Ga trouwens wel lekker vooruit. Gisteravond alle kabelbomen gemaakt dus vanavond deze installeren samen met powerbox en accu's.
Morgen staat de turbine op het programma (als er niet tussen door komt)

Een een update: deze jet is al geruime tijd van eigenaar gewisseld. Als het goed is, vliegt deze ergens in Duitsland om.

~Jolmer

Back