Hij werk bij de plantsoenen, is gek op boomtoppen snoeien met z'n F16 haha.
Peter jij bent dol op kiezels opzuigen,,,:showass:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hij werk bij de plantsoenen, is gek op boomtoppen snoeien met z'n F16 haha.
Peter jij bent dol op kiezels opzuigen,,,:showass:
dan weet je tenminste zeker dat ik geweest ben ha ha:help:Ja en wormen zoeken doe je ZEKER niet met de neus van je F16 !!! Al die gaten in de grond.Een vliegveld lijkt dan snel op een schietrange waar ze bommen gooien als je bent geweest haha.
De vriendelijke groeten.roost:
Wie niet?(maar ik maak ook wel eens een foutje)
remke
Hey Frank,Ha Jolmer,
enthousiast geworden door jouw enthousiasme heb ik vier weken terug ook een Elan bij Sandor opgehaald, en vandaag tussen enorm dreigende wolkenmassa's toch ff gemaidenend.
tsjonge wat een lekker vliegende kist en wat een gigantisch verschil met de Velox die ik eerst vloog, dit is tenminste een kist waarmee je lekker en compleet relaxed kan vliegen en die je tijdens de landing wél normaal uit kan flairen,
tot op een meeting, Pampa Jet Power etc. etc.
Frank
Waar heb jij trouwens het zwaartepunt zitten? Moest je nog hoogteroer bijtrimmen?
Heb de raad van Sandor opgevolgd en het zwaartepunt 20mm teruggelegd.
(dus 230mm vanaf de vleugel achterrand i.p.v. de 250mm vlgs. de Manual)
"als je zonder kap de neus optild moet 'ie achterover kantelen" en dat klopte perfect!
Moest hierbij nog wel een paar tandjes 'up' bijtrimmen,
Het meegemixte 'down' elevator bij full flaps bleek bij dit zwaartepunt niet nodig,
Grappig genoeg schoot bij mij, tijdens het uitladen thuis, (gelukkig niet bij de landing!!) ook de houder van het neuswiel los, (die met dat stelschroefje áchter het asje)
gr.
Frank
Ik moest ook nog een paar tandjes up erbij trimmen, inderdaad. Mijn zwaartepunt ligt nét ietsjes meer naar voren dan bij jou (kwam zo uit); om dat te veranderen moet ik daar weer mee aan de gang en heb daar niet zoveel trek in. Hij vliegt zo prima...Moest hierbij nog wel een paar tandjes 'up' bijtrimmen,
Het meegemixte 'down' elevator bij full flaps bleek bij dit zwaartepunt niet nodig
snap alleen niet waarom bij alleen de nederlanders dat deel van de voorpoot loskomt .
Die neuspoot van mij was geen nieuwe hoor Sandor, die had al een paar flinke klappers met de Velox (verharde baan!) achter de rug,
ik kon aan de afdruk van de stelschroef zien dat 'ie goed aangedraaid was, had het gewoon moeten controleren; op de poot zat echter geen locktite.
gr.
Frank
Sandor,a ok op de eerste versies zat inderdaad geen locktite.
de nieuwere series hebben dit wel.
en nu komen weer de series 3 op de markt waarbij het weer veranderd is
Sandor,
Is het dan misschien ook een goed idee om bij versie #3 het neuswiel standaard m.b.v. 2 RVS-buisjes om de as in de vork op te sluiten, i.p.v. deze op de as vast te lijmen (zoals ik onlangs nog in dit draadje heb beschreven)? Dan scheelt bij het verwisselen van je neuswiel érg veel stress!
~Jolmer