De bouw van een cessna 182 skylane van CMPRO (165 cm)

Wat betekent dat, 'bijten'? :confused:

Nou, je verrassen met naar gedrag.. zoals een leuke felle tipstall tijdens takeoff.

Zo lang je 'm op snelheid houdt, zowel bij starten, vliegen als landen, is er niets aan het handje en vliegt het ding gewoon goed. Wil je gaan schaalvliegen, dan zou ik zeggen ga eerst even de grenzen goed opzoeken, op hoogte.. hij is eigenlijk te zwaar om echt prettig schaal mee te vliegen, vanwege voornoemd bijtgedrag dan.
 
... een vertraagde reactie! :sleepy: hoorde net pas van Bas dat hij het maiden filmpje al gemaidend heeft!
Het was een topdag! Wilde al wat filmpjes uploaden, maar probeer eerst wat te editen, er was namelijk ook een flycamone aan boord! :cool:

Vliegen viel alles mee!!! We hadden wel onderweg wat plaklood gehaald, 120gr voor 4 euro bij de tweede garage waar we het vroegen. De vorige cpg die door mij was goedgekeurd (ahum) was gemeten met een half volle tank, effe een detail over het hoofd gezien :sleepy:

Uiteindelijk nog 70 gram onder de cowl moeten plakken voor het kistje op de aangewezen plek bleef balanceren op de vingertoppen (dat is toch de bedoeling?)

Vliegen ging boven verwachtingen goed! Vliegt naar mijn mening strakker en feller dan de calmato hoogdekker, die vloog ik dan ook met een irvine 7.5cc misschien is dat ook een verschil... Hij blijft ook heel mooi doorzweven en houdt zijn snelheid...

Dat bijten in het begin was niet echt een kuur van de kist, maar de felle reactie op de ailerons, die uitslag mag ik wel wat verminderen, volgens mij heb ik ook geen expo functie op mijn zender, in iedergeval hij rolt snel, misschien wel te snel hehe...

Op het filmpje zul je wel zien dat de landing niet al te netjes was, hij leunde even over zijn neus en de motor sloeg uit. De stang van het voorwiel heb ik in zijn originele staat moeten terugbuigen, was gelukkig geen probleem. De volgende landingen waren netter... Het is mijn eigen schuld waarschijnlijk, want mijn extra heeft hier ook last van (het landinggestel van de extra is inmiddels bijna gerepareerd ;))

Verder ben ik niet echt toegekomen aan de flaps, heb me ook eigenlijk nog niet in de principes hiervan verdiept. Maar ik vind het alvast erg leuk dat ze erop zitten!:hammer:
Ik heb 1 keer een landingspoging gedaan met halve flaps, maar ik kreeg hem niet meer aan de grond en nog langzamer vliegen durfde ik niet, omdat o.a. Hezik me al slapeloze nachten had bezorgd... :mrgreen:

Over slapeloze nachten gesproken, het is nu half twee!

wordt vervolgd
 
Ach zo'n rotzak is het nu ook weer niet hoor.. gewoon even op hoogte de snelheid eruit trekken, dan weet je precies wat ie doet. Voor iemand die vrij is op z'n trainer is dit ding goed te vliegen hoor, zolang je maar de snelheid een beetje in de gaten houdt.
 
Denk niet dat ik teveel geschreven heb, maar dat het verkeerd gelezen werd. Wat ik de hele tijd al zeg is niet dat dit kistje echt slecht vliegt, maar dat ie voor schaalvliegen (dus: erg langzaam) al snel te zwaar wordt en dan wel eens kan gaan bijten :)

Ik zei niet: dit is een enorme etterbak, ga slapeloze nachten hebben! ;)
 
Denk niet dat ik teveel geschreven heb, maar dat het verkeerd gelezen werd. Wat ik de hele tijd al zeg is niet dat dit kistje echt slecht vliegt, maar dat ie voor schaalvliegen (dus: erg langzaam) al snel te zwaar wordt en dan wel eens kan gaan bijten :)

Ik zei niet: dit is een enorme etterbak, ga slapeloze nachten hebben! ;)

Hehehe... We zitten ook maar wat te dollen hoor! Ik slaap prima hoor... Maar ik stond wel iets scherper door de verhalen, en hezik was zeker niet de enige...
Een maiden is zowieso erg spannend, zeker voor een beginneling...
 
Denk dat het wegvallen over een vleugel alleen maar komt door een te langzame vliegsnelheid, of met veel zijwind starten evt.

Als de gang erin zit kan er volgens mij niet veel mis gaan.

Ik moet de maiden nog maken dus ik praat me zelf hier wat moet in hihihiihihi.
 
Back
Top