... een vertraagde reactie! :sleepy: hoorde net pas van Bas dat hij het maiden filmpje al gemaidend heeft!
Het was een topdag! Wilde al wat filmpjes uploaden, maar probeer eerst wat te editen, er was namelijk ook een flycamone aan boord!
Vliegen viel alles mee!!! We hadden wel onderweg wat plaklood gehaald, 120gr voor 4 euro bij de tweede garage waar we het vroegen. De vorige cpg die door mij was goedgekeurd (ahum) was gemeten met een half volle tank, effe een detail over het hoofd gezien :sleepy:
Uiteindelijk nog 70 gram onder de cowl moeten plakken voor het kistje op de aangewezen plek bleef balanceren op de vingertoppen (dat is toch de bedoeling?)
Vliegen ging boven verwachtingen goed! Vliegt naar mijn mening strakker en feller dan de calmato hoogdekker, die vloog ik dan ook met een irvine 7.5cc misschien is dat ook een verschil... Hij blijft ook heel mooi doorzweven en houdt zijn snelheid...
Dat bijten in het begin was niet echt een kuur van de kist, maar de felle reactie op de ailerons, die uitslag mag ik wel wat verminderen, volgens mij heb ik ook geen expo functie op mijn zender, in iedergeval hij rolt snel, misschien wel te snel hehe...
Op het filmpje zul je wel zien dat de landing niet al te netjes was, hij leunde even over zijn neus en de motor sloeg uit. De stang van het voorwiel heb ik in zijn originele staat moeten terugbuigen, was gelukkig geen probleem. De volgende landingen waren netter... Het is mijn eigen schuld waarschijnlijk, want mijn extra heeft hier ook last van (het landinggestel van de extra is inmiddels bijna gerepareerd

)
Verder ben ik niet echt toegekomen aan de flaps, heb me ook eigenlijk nog niet in de principes hiervan verdiept. Maar ik vind het alvast erg leuk dat ze erop zitten!
Ik heb 1 keer een landingspoging gedaan met halve flaps, maar ik kreeg hem niet meer aan de grond en nog langzamer vliegen durfde ik niet, omdat o.a. Hezik me al slapeloze nachten had bezorgd...
Over slapeloze nachten gesproken, het is nu half twee!
wordt vervolgd