De bouw van een Damen Shoalbuster type 2208 de Herman

Ben ik nou beetje scheel of is het mastje afgebroken op je smitje op de laatse foto rechts..

shoalbuster

Hoi Tom

Die half rond die moet je door trekken tot de rol
Dat heb ik ook ge daan. aleen ik krijg mijn foto's er niet op van mijn shoalbuster
En waneer zet je de u profiel er op als de dek er op zit
ik ga volgen de week achter de tand wielen aan dan is die van mij en marco ook klaar

groetjes Bert kroes

Botter,

mast asd afgebroken, welnee kan plat voor vervoer, kon ik de kist waar ze in vervoert wordt wat lager..

Bert,

Ja maar dan alleen de bovenste, ik twijfel daar nog over, vind de scherpe hoek nu ook wel mooi, denk dat ik bij de rol achter weer een kort stukje zet, in ieder geval ben ik weer lekker bezig, nu met de deksteunen / spanten.

Tom Boere

en inmiddels gaan de deksteunen erin..

deksteun.jpg

deksteun1.jpg

ook de roerkoningen, servosteun etc hebben een plaats gevonden.

Tom, die nu van de zon gaat genieten..

dat hoop ik wel Adam, er komen nog schuine stukken aan ter versteviging, zitten er in het echt ook..probeer ook op het gewicht te letten zo hoog boven de waterlijn :cool:
het voorbeeld...
DSC00984.jpg

DSC00983.jpg

ga hem niet op dat punt klapbaar maken maar ik kan het messing gedeelte uit dat zwarte dopje halen.

Tom

Hallo Tom de 2 bovenste foto.s
Boven de twee onderste foto.s
zijn die ook van de shoalbuster Herman nee toch
mvg
Frederik:D :D

Hoi Tom
Het word al wat ziet er goed uit.
Ben zelf bezig met spanten en dek huismaar ondervind nog al wat problemen.
weet jij waar de mal van de romp is.
ik zou graag ook een polyester romp willen dat scheelt een hoop tijd.
succes met de bouw en bedankt.

mvg
wilco

Hey Tom!

Goed bezig! Mijn complimenten.
Ik zag dat je een forse accu geplaatst hebt. Wat is dat er voor een? Lijkt me dat hier meer dan genoeg ampèrtjes uitkomen! Iets van dat formaat wil ik in mijn Spaarneborg zetten, vandaar.

Groeten!

heej Tom

Ziet er egt gaaf uit Tom;).Ik wil zelf ook gaan beginne aan een shoalbuster maar ja eerst af maken wat ik heb staan :rolleyes:.Vind die shoalbusters wel leuke bootjes.Veel succes met je project en ik blijf het zeker volgen ;).Kan altijd wat tips op doen in deze discussie.

marco:pim:

Tom, dank je voor de info! Voor mijn bootje heb ik ongeveer 23 kg nodig, dus dan kan ik mijn lol nog wel even op met dit type accu. Als ik hier een aantal van inbouw kom ik al redelijk op gewichten hoef ik alleen nog maar te trimmen.
Succes met de verdere bouw!

Groeten!

Back