De bouw van een quadcopter

Je bedoeld dat als je de sticks los laat hij niet blijft hangen? En dat als je dan tegenstuurt hij blijft gaan in die richting?

dat klopt, dat komt omdat er geen automatische piloot op zit

1: heb je al geprobeerd of je de boel bij kunt trimmen? (zie ook een van mijn eerdere berichten, waarin ik iemand quote, die aangeeft dat hij behoorlijk heeft moeten trimmen)
2: verkijk je niet teveel op youtube filmpjes. Juist als het er allemaal heel stabiel en makkelijk uitziet, zou het zomaar kunnen dat je een zeer ervaren vlieger aan het werk ziet, die een instabiel model fluitend rondjes door de kamer laat maken.

Ja ik ben de hele tijd aan het trimmen ik kan nog wel even proberen
Klopt het dat ik de throttle en rudder niet kan trimmen want als ik dat doe kan ik het bordje niet meer armen

Gebruikt hij wel hetzelfde controlebord? lijkt erop dat die auto leveling heeft, en dat heeft het standaard KK bordje niet.

Op het einde van dat filmpje zie je een stel controlelichtjes, komen die overeen met degene op jouw bordje? daaraan kan je het waarsch zien

da's geen (HK) KK bordje, de controle lampjes zitten op een andere plaats en de connectoren.

dat is een multiwii bordje wat hij erop heeft.

Als dit [URL="
[/URL], wat hij dezelfde dag heeft gepubliceerd, hetzelfde bordje laat zien, beschikt hij niet alleen over een gyroscoop, maar ook over een accelerometer, barometer en magnetometer. Als je dat goed hebt afgesteld wil zo'n quad wel blijven hangen ja...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ik heb een paar maand geleden een quad gebouwd.

Nu heb ik een probleempje met mij lipo ik heb hem perongeluk een paar dagen aan de quad laten hangen toen ik hem wou opladen merkte ik dat dit niet meer kon

toen heb ik een beetje op internet gezocht om hem weer aan de praat te krijgen dit is gelukt hij laat nu gewoon op!

Maar als ik nou wil vliegen en mijn lipo alarm eraan hang en een beetje gas geef gaat het alarm af dit betekend dat de lipo niet meer stroom kan leveren. dit was voordat ik de lipo ontladen had niet zo. betekend dit: dat het ontladen toch schade heeft gedaan aan de lipo? dat die lipo niet meer genoeg stroom kan leveren?

ik heb een: turnigy 1000mah 30/40C lipo

Kan ik op een of andere manier meten of mijn lipo nog genoeg cappaciteit heeft?

grtz quadbouwer

een lipo volledig ontladen (minder dan 2V per cel) zorgt voor onherstelbare schade.
de interne weerstand is veel groter geworden, en ook al krijg je de accu weer op volledige spanning hij zal nooit meer de volledige capaciteit kunnen leveren en binnen no time helemaal de geest geven.

En waarom staat er in dit bouwverslag eigenlijk nog geen foto en filmpje van het uiteindelijke resultaat? :rolleyes:

Vinden we dan ook wel weer leuk om te zien na de opstartproblemen :)

een lipo volledig ontladen (minder dan 2V per cel) zorgt voor onherstelbare schade.
de interne weerstand is veel groter geworden, en ook al krijg je de accu weer op volledige spanning hij zal nooit meer de volledige capaciteit kunnen leveren en binnen no time helemaal de geest geven.
Als je helemaal pech hebt draait de plus en min zich om :D

Quadbouwer, sinds enkele maanden volg ik je bevindingen over het bouwen van een quadcopter. Graag wil ik zelf eentje bouwen..maar wil graag weten wat voor bevindingen je nog meer hebt!

Ja en dan komt er ook nog 220V~ uit:(

In de Efteling kan je dit wel vertellen , daar geloven ze nog in sprookjes :yes:

Ik kan je vertellen dat er extreme gevallen bekend zijn waarbij de + en - pool zich inderdaad omdraaiden. Houd wel in het achterhoofd dat de spanningen die uit de accu kwamen dan miniem waren (~0,1-0,5v). Dit gebeurt doordat de normaal capacitieve laag niet langer capacitief is.

Maargoed, als ik met dit verhaal van jouw vrijkaartjes krijg voor de efteling...

Back