De bouw van een Smit Hunter

• Topicstarter Topicstarter Jorgen
  • Startdatum Startdatum
he Aad heel erg bedankt dat je de foto's geplaatst hebt. ik hoop het snel ook te leren. wat betreft de draaibank moet ik eerlijk wel zeggen dat ik inderdaad naar de C0 heb gekeken. ik moet ook wel een beetje om de centjes denken he? en misschien kan ik wel helemaal niet draaien. mijn idee was eigenlijk om met een C0 te beginnen en als ik het dan wat onder controle kan krijgen kan ik hem ook altijd nog weer verkopen en een wat grotere aanschaffen.

Even nog over de foto's. het lijkt allemaal nogal onafgewerkt maar dat komt nog hoor. ik wilde even passen of ik een beetje de goede maten heb genomen.
vanavond ga ik weer verder.

Hoi

@ Aad

Ziet er iderdaad er mooi uit, die voorste spanten moet je zeker nog uit zagen?

@ Jorgen

Je moet ook bedenken als je een draaiabank aanschaft dat je er gereedschappen en dergelijke voor moet kopen zoals center (soms zit hij er bij) beitels (hangt er ook vanaf welk materiaal je gaat verspanen)en als de beitels bot zijn is het makkelijk als je ze kunt slijpen, evt. een langsvoeding, schuifmaat is handig, boorkop, ik kan nog wel even door gaan. Maar ik denk als je het gene wat je wilt opschrijft dat je ver komt. Dan kunnen misschien sommige mensen op het forum je helpen. Volgens kun je bij Buitelaar zelf ook heel veel informatie winnen. Succes.

Groeten Justin

Justin zei:
Hoi

@ Aad

Ziet er iderdaad er mooi uit, die voorste spanten moet je zeker nog uit zagen?

't is het schip van Jorgen, ik heb alleen even de foto's er voor hem opgezet :wink:

Groet, Aad

Oeh helemaal opgebouwd in spanten ! Netjes ! Ik hou me bij de bouwpakketten voorlopig :-P.

Goed werk ga zo door !

Groeten Vincent

zo, het achterste gedeelte staat nu in de steigers. (ik heb de balkjes voor de dekcontouren gelijmd en ik was nog niet helemaal tevreden over het veertiende spant dus die moest nog even opnieuw gemaakt worden.
ik wil deze week nog even naar de handel om 1mm triplex te halen. ook de bekleding moet natuurlijk nog gemaakt worden en oh...... "there is so much to do" maar gelukkig hebben e tijd genoeg. want wie zit me achterna....... niemand dus.
heeft iemand eigenlijk een idee wat die triplex plaatjes mogen kosten in de handel?

Vanavond het eerste stukje scheepshuid gemaakt, ik hoop dat de komende dagen er nog veel delen tegen aan "groeien"
ik werk met pu constructie lijm zodat als er nog naden zijn (natuurlijk niet) dan worden deze door de lijm gevuld.
ik zoek nog steeds naar een richtbedarg voor 1mm triplex.

img0609ry9.jpg

@ Jorgen,

Ik heb een paar weken geleden een plaat 1mm ( vliegtuig triplex ) van 1,2 mtr x 0,6 mtr voor rond de 30 euro gekocht bij een doe het zelf zaak.

Maar als de scheepshuid bij jouw groeid hoef je het alleen maar water te geven toch :P :wink:

Maar ziet er al netjes uit zo

Gr Martin

Platen van 30 cm bij 1 meter zijn 10 euro per stuk bij AHT in almelo!

Ziet er al goed uit!

Groet, Aad

vraag eens aan Buitelaar in Waddixveen die heeft nog onderdelen voor de emco 3

Jorgen,

Ik heb het gekocht bij 'Doeland', zijn wel prijzig, maar is toch wel in de buurt.
(ik woon zelf ook in Rijssen en kon het op de fiets af...;))

Ik hoop je nog een x te zien varen, misschien wel samen...

Back