Dag Bert,
Hartelijk dank voor je snelle reactie!
Ik neem aan dat de hartlijn van de kist parallel loopt met de bodem van de cockpit.
Zou je dit nog even voor me willen nakijken?
Ik heb met veel belangstelling (en bewondering) naar je foto's gekeken en je beschrijving gelezen.
Voorwaar een meesterstuk!
Dit exemplaar is helaas nogal slordig gebouwd en zal nooit het niveau van jouw model kunnen benaderen.
Maar we doen ons best om er iets aardigs van te maken.
Heb geen foto's van het wrak, maar neus, cowling en wheelfairing zaten goed in de kreukels.
Met het nodige geduld, hout en polyester is het meeste al weer aardig in model.
Ik zal je wat foto's sturen.
Nog een vraagje:
Ik heb in mijn vliegopleiding (1970, MLD) voor dat de S-11 kwam, nog 10 uur Harvard gevlogen en ik herinner me dat deze kist een kreng was om 'flapless' te landen (de snelheid was relatief hoog en zij moest op de hoofdwielen neergezet worden en men kon dus flapless geen mooie driepunter maken; dat was dus uitkijken, want voor je het wist maakte je een gier naar links of rechts.)
Om die reden ben ik flaps in de vleugels aan het bouwen, maar weet niet wat het effect op dit model zou zijn.
De flaps worden draaikleppen en dus geen splijtkleppen, zoals bij het origineel.
Hoe is jouw vliegervaring met dit flapless model, kun je hem netjes neerzetten, of is de landingssnelheid ook relatief hoog?
Alvast bedankt voor je reactie!
Jak